De doodstraf is gewoon een strafmaatregel, het is niet de oplossing tegen misdaad. Zowel voor als tegenstanders moeten er dan ook niet als zodanig over spreken. Wanneer men het heeft over preventieve werking lijkt het altijd compleet uit zijn verband te worden gerukt.
Ik pak je voorbeeld er nog eens bij
Een beetje crimineel doet dat ook wel zonder daarbij rekening te houden met de gevolgen van die moord. En nogmaals dat hij er dan voor kiest om op een bepaalde manier te handelen kun je het systeem gewoonweg niet aanrekenen.
Waarom quote je alleen het bovenste stukje van mijn post? Het stukje daaronder sloeg immers ook op jou post.
De manier waarop ik jou post las (en nog steeds lees) schreef je die mijn insziens met de nodige arrogante ondertoon. Met dat eerste stukje ging ik dus in op dat ondertoontje en met het tweede stukje ging ik verder inhoudelijk in op je post en de discussie. Jammer dat je die dan weer links laat liggen.
/edit: Opzich ook weer niet zo erg. Ik heb met m'n posts uit het begin van de thread erbij gerekend inmiddels wel weer genoeg posts besteed aan deze discussie. De standpunten zijn nu wel duidelijk. Het is weer welletjes geweest
Laatst bewerkt: 3 mrt 2005