1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[discussie] Downloaden is toch illegaal

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2008.

1. Ashavan

Ashavan Guest

Als Brean dat doet krijgen ze bezoek van hackers. Opbokken met die mongolen.

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    oei.. terug naar nieuwsgroepen dan maar ... lol :)

3. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    *Gaap* *gaat verder met family guy season 1-5*

4. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
  5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nee hoor, de rechter behoort tot de rechterlijke macht. De wetgevende macht is het parlement (in Nederland althans). Als je het niet gelooft wil ik je mijn PWS wel sturen 8)

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Als we dan toch gaan mierenneuken op uitspraken in dit topic:

Nee, het is jurisprudentie en geen wet. ;)

7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    sure , Brein is een particuliere instantie en mag dat helemaal niet. Ze moeten dit in overleg doen met de ISP`s. Waarvan de meeste al hebben aangegeven hier niet aan te willen beginnen. Het zou dus via een rechter afgedwongen moeten worden, wat zou betekenen dat een particuliere organisatie zonder enige wettelijke bevoegdheid mensen mag gaan bestraffen (internet afsluiten). Ik verbaas me over niet zo heel veel meer als het neerkomt op "bescherming" van onze privacy maar dit lijkt me toch een flink aantal bruggen tever.

Een positieve uitspraak (voor Brein) zou dan deur open zetten voor alle hande particuliere organisaties om lekker zelf zonder de politie het publiek aan te pakken als er iets gebeurd wat hun geldschieter niet zint.

LAat dit toch lekker over aan de politie ? die is hier bevoegd voor. Een een of andere private organisatie die teveel geld krijgt van de grote labels (die waren toch zo arm ?) moet [voeg hier een woord naar keuze in, welke aangeeft dat ze moeten verdwijnen]

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht geduldig op de BIG Squad die ons een jaartje geleden ook al beloofd was :)

EDIT: Deze squad bedoel ik dus:
    [yt]lRwSQ9waqMM[/yt]

Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nope dat gaat dus niet meer en ik mag hopen dat jullie met nieuwsgroepen net zo de lul worden als torrentsites het al jaren moet ontgelden ;) dus idd lol als je ook een briefje van Brein krijgt! :emo:

@Fardo
    Leuk dat je mijn posts uit de Usenet topic hebt gezien, vandaar deze topic... :)

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Grabit werkt gewoon nog prima hoor. En ook het programma waarmee ik Torrents download doet ook al de hele ochtend weer netjes zijn werk.

En Excess, waarom hoop je dat downloaders van nieuwsgroepen zo de lul zijn? Ik bedoel, ik ken mensen die zeiken over Usnet omdat ze gewoon niet weten hoe het werkt:x

11. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik ben ook benieuwd waar die kritiek vandaan komt, downloaden via nieuwsgroepen is echt het beste wat er is. Veel eenvoudiger dan torrents als het ingesteld is en dan alles lekker op volle bandbreedte binnenhalen.

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe nee ik weet hoe het werkt, maar ik zeik niet over Usenet ik ben alleen tegen het beleid dat torrentsites opgedoekt worden. Want jullie zullen ook wel weten dat daar series, films en muziek tevinden is waar hier in Nederland nooit meer aan kan komen. Oftewel torrentsites worden al jaren opgedoekt door organisaties als Brein, en Usenet is net zo illigaal en daar worden nog steeds geen stappen tegen genomen. Mijn punt is dus duidelijk, ze pakken torrentsites bij de kern (bij de sites zelf) aan en bij de gebruiker. Maar de providers die nieuwsgroepen verspreiden kunnen dit gewoon doen, terwijl wij allemaal wel weten dat daar niks anders opstaat als hetzelfde wat op torrentsites staat. ;)

13. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ah zo. Ik snap je punt maar het downloaden van nieuwsgroepen is iets anders dan het downloaden van torrents. Er staat wel degelijk hetzelfde aan inhoud op maar de manier van downloaden is toch ietsje anders.

In principe zouden ze het spreekwoordelijk gezegde; Gelijke monniken gelijke kappen hier moeten toepassen. Torrents eruit, nieuwsgroepen er ook uit. Natuurlijk heb ik het liefst dat geen van beide weg moet.

Het klinkt misschien stom maar door alles wat ik heb gedownload (denk aan films, muziek etc.) ben ik zoals ik nu ben. Vooral de muziek die ik de afgelopen twee jaar heb gedownload heeft bijgedragen aan mij als persoon. Had ik nooit het downloaden ontdekt dan luisterde ik waarschijnlijk nu nog steeds naar die gozert van twee kwartjes.

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Uhuh wij waren het laatste land waar downloaden niet verboden was bij wet, nu dus wel maar dat Nieuwsgroepen anders in werking gaat weet ik, maar downloaden is bij mij nog steeds downloaden. Het zinnentje van ja met torrents share je het bij nieuwsgroepen niet, gaat nu gewoon niet meer op want we downloaden allemaal. Vandaar dat ik dan ook streef naar jou genoemde spreekwoord, het is niet of - of maar en - en, want we moeten niet vergeten dat torrentsites al jarenlang de lul zijn.

Het is zelfs zo dat veel mensen torrent al als illegaal word beschouwd, terwijl onze vrienden van bijvoorbeeld gamersyde.com het ook gebruiken om video's te sharen. Daarnaast download ik vaak met mijn glasvezel verbinding even snel met torrents als jullie met nieuwsgroepen, je moet gewoon naar de seeds kijken. Maargoed ben benieuwd of we hier in Nederland van die Amerikaanse trafelen gaan krijgen, met hele hoge boetes. Daarnaast pakt Brein wel lekker gebruikers (lees downloaders/uploaders), omdat wij als gebruikers makkelijker te traceren zijn. Want de sites waar ik al jarenlang van download zijn er gewoon nog steeds (na vele boetes, en server verplaatsingen), op een enkele na dus blijkbaar doen ze niet goed hun werk bij Brein e.d en gaan ze dus maar de aanval openen op ons als gebruikers, wel zo makkelijk.

En je laatste alinea idd, we hebben in al de jaren dat downloaden gewoon kon heel wat dingen ondekt via de sites/nieuwsgroepen die we anders nooit hadden gevonden. Is niks mis mee, ik download bijvoorbeeld veel series omdat ze of niet meer worden uitgezonden of omdat het seizoen niet meer doorloopt op de Nederlandse televisie... Maargoed dit is weer veelste veel tekst ik hou ermee op :9

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Torrents zijn NIET illegaal. het torrent bestandje is een sleutel en meer niet. Het word pas illegaal als je willens en wetens mensen aan copywrighted bestanden helpt. Dan nog is de torrent zelf niet illegaal maar de eerder genoemde handeling.

Maar nogmaals waar haalt iedereen vandaan dat BREIN zomaar gebruikers aan mag pakken /kan pakken. Dat ze er zo nodig achter aan willen is 1. Maar ze hebben alleen maar een ip meer niet. Voordat ze daar een persoon aan kunnen koppelen zijn we veel veel verder.
    Want nogmaals : BREIN is een private organisatie zonder enige rechtsbevoegdheid (nog). Mocht dit wel zo ver komen (lijkt me stug, dan word het een staats bedrijf namelijk, en dan worden de fondsen die ze nu krijgen van de grote labels meer smeergeld) dan kan je rekenen op amerikaanse tafrelen als in : boetes voor overleden mensen, en kindjes van 6..

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Je bedoelt Torrents zijn niet illegaal. ;) Dat zeg ik ook boven je...

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    dat bedoelde ik, foute interpretatie van jou stukje

18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    net alsof dit voor iemand met een beetje internet vaardigheden gaat uitmaken. brein kan m'n rug op.

19. Bassie_

Bassie_ Guest

*Dit leidde bij sommige tot hevige ergenissen, de kinders krijgen het hier tegenwoordig wel snel in hun hoofd* Zal wel door die geweldadige games komen. *

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2008
  20. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Christus, niet jij weer met je stoere FUCK LINKS HAIL RECHTS praat. Je hebt echt totaal geen verstand van de zaak, VVD is juist een van de partijen die pleit voor bestraffing van het 'illegale' downloaden van beschermde bestanden|:-

Deel Deze Pagina