Uhuh wij waren het laatste land waar downloaden niet verboden was bij wet, nu dus wel maar dat Nieuwsgroepen anders in werking gaat weet ik, maar downloaden is bij mij nog steeds downloaden. Het zinnentje van ja met torrents share je het bij nieuwsgroepen niet, gaat nu gewoon niet meer op want we downloaden allemaal. Vandaar dat ik dan ook streef naar jou genoemde spreekwoord, het is niet of - of maar en - en, want we moeten niet vergeten dat torrentsites al jarenlang de lul zijn.
Het is zelfs zo dat veel mensen torrent al als illegaal word beschouwd, terwijl onze vrienden van bijvoorbeeld gamersyde.com het ook gebruiken om video's te sharen. Daarnaast download ik vaak met mijn glasvezel verbinding even snel met torrents als jullie met nieuwsgroepen, je moet gewoon naar de seeds kijken. Maargoed ben benieuwd of we hier in Nederland van die Amerikaanse trafelen gaan krijgen, met hele hoge boetes. Daarnaast pakt Brein wel lekker gebruikers (lees downloaders/uploaders), omdat wij als gebruikers makkelijker te traceren zijn. Want de sites waar ik al jarenlang van download zijn er gewoon nog steeds (na vele boetes, en server verplaatsingen), op een enkele na dus blijkbaar doen ze niet goed hun werk bij Brein e.d en gaan ze dus maar de aanval openen op ons als gebruikers, wel zo makkelijk.
En je laatste alinea idd, we hebben in al de jaren dat downloaden gewoon kon heel wat dingen ondekt via de sites/nieuwsgroepen die we anders nooit hadden gevonden. Is niks mis mee, ik download bijvoorbeeld veel series omdat ze of niet meer worden uitgezonden of omdat het seizoen niet meer doorloopt op de Nederlandse televisie... Maargoed dit is weer veelste veel tekst ik hou ermee op
Laatst bewerkt: 30 jun 2008