1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[discussie] Downloaden is toch illegaal

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 29 jun 2008.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je moet legale torrent sitest (zoals die van gamersyde) niet vergelijken met content waar rechten aan verbonden zijn. Er is niets illegaals aan torrents wel kan aan de content rechten verbonden zijn. De VVD, PVV en Trots op Nederland zijn ook alle tegen het verspreiden van "content waar auteurs rechten op zit".. Uploaden (via Torrents, edonky of Grabbit was al strafbaar) .. nu is het downloaden volgens de europese wetgeving niet meer toegestaan.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ach met daarop de vraag, sure en met welk leger komen ze aan om al die downloaders aan te pakken ?. Het is gewoon pertinent onmogelijk dit te handhaven, het hek is toch al van de dam. De wet en platen maatschappijen zijn allemaal blijven hangen in het verleden en hebben de flexibiliteit van een stuk beton. Ik maak me iig nog nergens druk om

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant wel, aan de andere kant..
    Het internet is echt een vrije plaats geworden, je kan alles maken, er is amper tot geen controle.. Dit kan ook gevaarlijk worden. Maar je hebt gelijk, het is al te laat voor de regering.

4. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat ze nu zomaar mensen pakken en een boete geven, zodat ze andere mensen kunnen afschrikken.

Tenminste dat doen ze in de VS :')

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    nee dat kunnen ze helemaal niet. Brein is een private organisatie zonder enige wettelijke macht. Ze kunnen alleen heel hoog van de toren blazen. Het word een ander verhaal als zij het om voor het karretje weten te spannen. Wat mij op dit moment niet erg aannemelijk lijkt. BREIN heeft niets meer dan een ip, welke ze verkregen hebben via bijv een torrent programma, wat inhoud dat zij zelf ook downloaden, iets wat verdacht veel wegheeft van uitlokking. De politie mag dat niet, een private organisatie al helemaal niet. Mochten ze ip`s op legale manieren verkrijgen, dan nog moeten ze als nog iedere stap van ons rechtssysteem doorlopen die wij ook moeten, see the problem ?

6. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066

It's what Jesus would do. :cool:

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hehe ja er zit nog een kern van waarheid in ook! :D

8. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Zolang internet er is, zolang blijft illegaal downloaden ook bestaan. Ik download zelf niet veel, maar ik denk dat er weinig tegen illegaal downloaden te doen valt
    Wat brein wel zou moeten doen (als brein hier over gaat) is die irritante "ik mag niet downloaden, ik mag geen cd's/dvd's kopiƫren" reclame die je ziet wanneer je een legaal gekochte dvd hebt en in veel gevallen niet weg kan klikken.

9. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0

Inderdaad, daar word ik dus ook echt schijtziek van.

10. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Als je een film download heb je dat probleem niet. :cool:

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen in Den Haag zien de rechters ze vliegen dus....

12. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeg me bij het opkomen van youtube al af hoe lang het zou gaan duren voor dat copyrights etc. een probleem zouden gaan worden. Maar volgens mij is dit best oude koek, sinds een jaar ofzo verdienen artiesten etc. ook gewoon geld aan hun clips op youtube als ze er achter aan zitten. Bij homevideos/niet commerciele filmpjes zitten er geen ads naast het filmpje, bij populaire clips etc. wel. Ik zelf ook al copyright claims van EA over het gebruik van beelden van EA spellen op youtube 8)

13. SysanApse

SysanApse Guest

Haha geniaal en true :lol:

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind downloaden niet illegaal, en waarom:

Als ze het tegen willen houden, moeten ze uploaders straffen, want je kan niet downloaden zonder eerst te uploaden he :)

15. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    das wel een hele brakke reden het niet illegaal te vinden..

tjah ik vind te hardrijden niet illegaal, en waarom:

Als ze het tegen willen houden moeten ze fabrikanten maar verbieden gaspedalen te maken , want zonder gas pedaal kan geen gas geven en niet te hard rijden.

aannemelijk.....

16. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iets illegaal 'vinden' is ook niet helemaal logisch -_-

Deel Deze Pagina