Zo daar ben ik weer, van het weekend geen tijd gehad om achter de computer te zitten....ik zie dat er inmiddels aardig gereageerd is
Allereerst hallo Netwin, ik kende je thread nog niet alhoewel ik bij de zoekfunctie wel de woorden "seksualiteit" en "games" had gebruikt....maar dat leverde dus geen resultaten. Ik heb je thread en de reacties daarin wel even doorgelezen, en ik moet de conclusie trekken dat ik het wel eens ben met je standpunten.
Dat voorbeeldje wat je al gaf over die Ferrari vond ik ook een hele goeie. De graphics van tegenwoordig gaan zo snel vooruit, en dat alleen maar ten goede van ons gamers. Alles komt er gewoon mooier, gedetailleerder uit te zien, en meer wordt mogelijk in een game. En als dat gebeurt in een snelle racegame krijg je met als resultaat steeds beter uitziende auto's, en als je erg into racegames bent dan vind je het heerlijk om door zo'n stad te scheuren. Niemand van je vrienden die je raar aankijkt, want autorijden is da bomb (ofzoiets ) Fightinggames komen er ook steeds beter uit te zien, ik neem even als voorbeeld DOA4 want dat is grafisch gewoon een plaatje....of je nou van de stijl houdt of niet.
Maar goed ik dreig een beetje af te dwalen, mijn punt is wat ik al eerder aangaf. Een goeie racegame met graphics waarvan je gaat kwijlen is cool, ditzelfde geldt ook voor een shooter. Maar zodra we een schaars geklede dame in een volleyball game zien, of de bedoelding van een game worstelen met schaars geklede dames is....dan lijkt het haast wel alsof we een beetje verlegen worden. En met "we" bedoelde ik ook het merendeel van de gamers, of in ieder geval de mensen die er een beetje lacherig of raar op reageren. En hiermee bedoel ik niet dat iedereen per definitie van volleyballen en/of worstelen moet houden, alleen je bent zo snel een "geil persoon" of je moet zo snel "een echte vriendin zoeken" als je zegt dat je de fun van zo'n game wel in kan zien.
Games zijn gewoon leuk om te spelen, en dat kunnen voor mij tig verschillende genres zijn. Dat de game daarnaast een lust voor het oog is, op wat voor manier dan ook, is natuurlijk mooi meegenomen. Gameplay gaat bij mij ook voor hoor, ik bedoel een game moet ten eerste leuk zijn om te spelen....anders wordt ie saai en verdwijnt ie op de stapel of gaat ie terug naar de winkel.
Ik vind het alleen zo jammer dat er blijkbaar teveel taboe's heersen als het gaat om spellen waarbij enige erotiek aan te pas komt. Ik bedoel ik hoef ook geen game waarin de daad zelf het hoofddoel is, nee alsjeblieft niet, maaar zoals Netwin al zei je kunt het thema op verschillende manieren verwerken in je game. En als ik een game als Rumble Roses XX koop en daar plezier mee zou hebben omdat ik het een grappig spel vind, dan vind ik dat ik niet gelijk voor een "geil" persoon hoef te worden uitgemaakt, want dat zijn een beetje de vooroordelen die heersen die misschien veroorzaakt worden door de taboe. Ik maak ten allen tijde verschil tussen realiteit en fantasie, dus ik zal een game nooit verwarren met de realiteit. Maar daar zijn games juist voor in mijn ogen, om dingen te kunnen doen die normaal gesproken niet kunnen. Voor mij maakt het in principe niet uit waar ik naar zit te kijken, als ik maar plezier heb in de game
Wat je zei over die emoties die games soms bij je kunnen losmaken, dat vind ik ook een positieve ontwikkeling. Als een game echt bedoeld is om een bepaalde emotie bij je los te maken en daar ook echt in slaagt, nou dan vind ik het een goede game hoor. En ik geef je gelijk dat er in de gamesbizz teveel op safe gespeeld wordt, en zijn zoveel thema's die behandeld zouden kunnen worden....al is het maar op een grappige of apart benaderde manier weet je wel, maar dan heb je in ieder geval al iets origineels. En dat zie je helaas maar zelden vind ik. In de film en boeken industrie zijn dergelijke thema's veel meer geaccepteerd en normaal geworden.
Is het schaamte bij sommigen van ons, of staan we gewoon niet open voor bepaalde thema's in games ? Zijn er voor jullie grenzen, of sta je in principe open voor alles zolang het op een leuke manier gebracht wordt en zolang men niet te ver gaat ? En zijn Japanners dan echt zo'n "debiel" volk, of zijn ze gewoon een stapje verder dan ons in het accepteren van bepaalde thema's in games ? Dat zijn dingen die ik nog eens van jullie zou willen horen
Laatst bewerkt: 13 mrt 2006