1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Discussie : Seksualiteit in videogames

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zeroine 83, 11 mrt 2006.

1. Netwin

Netwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verdriet vind ik zo'n thema dat nog op zoveel verschillende manieren uitgewerkt zou kunnen worden. Het is ook iets waar schaamte voor zal zijn. Niet iedereen zal er makkelijk over praten dat hij van een computerspel moest huilen. Bij films is dat al veel meer geaccepteerd.

Shenmue 2 vond ik erg mooi. De vastberadenheid van Ryo vanuit het verdriet om zijn vader. Ik had het idee dat Joy hem wel zag zitten, maar voor hem was dat niet belangrijk. Ik hoop echt dat er een vervolg op komt.

Ik zou een roleplaying game interessant vinden waarbij het gaat om het verwerken van verdriet. Je verliest in het spel iemand en gaat het proces van rouwverwerking door. Alles is moeilijk maar langzamerhand gaat alles steeds beter, zie je hoop en ontdek je dat het leven verder kan gaan. Je komt in het spel bijvoorbeeld personages tegen die je vertellen hoe ze dingen hebben verwerkt. Je kan in het spel veel keuzes maken. Je kan in het spel kiezen hoe je met verdriet omgaat. Op het laatst kan jij er voor anderen zijn die er eerst voor jou waren.

Misschien erg offtopic maar het lijkt me vreselijk moeilijk om zo'n spel te maken. Er bestaat een groot gevaar dat het te kort door de bocht is en dingen belachelijk maakt. Maar goed, dat is met spellen die geweld als thema hebben niet anders. Je zou ook kunnen zeggen dat Call Of Duty veel te kort door de bocht is. Je krijgt zoveel niet mee. De geur van het slagveld alleen al. Het lijkt me ook zwaar traumatiserend om te zien hoe iemand naast je, waarmee je vast al het nodige hebt meegemaakt, door zijn hoofd geschoten wordt. Die ervaring krijg je niet mee via Call Of Duty. Maar niemand zal zeggen dat de makers ervan de oorlog belachelijk wilden maken.

Deel Deze Pagina