1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Vrije filosofie en levensbeschouwing

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door L.A., 24 nov 2010.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar wel voor de overheidstaken in mijn theorietje.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Lol, ik begon er ook al genoeg van te krijgen. Heb je post nog niet gelezen, zal er later uiteraard nog wel naar kijken en wellicht op reageren :)
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat wil je er eigenlijk mee bereiken met zo'n structuur? Wat is de verbetering ten opzichte van het huidige systeem?
     
  4. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Gisteren is eigenlijk niks meer dan een herinnering, en morgen is slechts een voorspelling...
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Begin alsjeblieft niet over tijd... Dat is de grootste mindfuck dat er bestaat! :mad: :'-(
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad.:9
     
  7. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Meh, dan niet.:+
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Lol. Ik heb wel ooit een theorie bedacht dat tijd niet bestond; enkel momenten. Tijd is puur verzonnen door mensen om aanduiding te geven wanneer een dag om is (en zelfs dat is een faal als we schrikkeljaren nodig hebben).
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik ook, en toen werden mensen kwaad. :+

    Ik vroeg toen om te beschrijven hoe ze wisten dan tijd bestond. Hadden ze geen antwoord op. Ze zeiden dat alles dan stil zou staan. Maar hoe weet je dit? Alsof ze ooit een universum hebben bezocht zonder tijd.

    Volgens mij kan een auto ook niet achteruit rijden. Het kan alleen vooruit rijden met de achterkant naar voren. De auto doet dan precies het zelfde als wat een auto altijd doet. Naar een andere locatie rijden vooruit in de tijd. Tijd heeft maar een eigenschap en dat is vooruit gaan. Wanneer je daadwerkelijk achteruit kan rijden zou je moeten reizen naar de locatie waar de auto eerst stond en tegen de tijd in. Wat naar mijn weten alleen in films kan.

    Maar ik het meest moeite heb is hoe ver je in de tijd kan terug reizen. Zou dit oneindig zijn? Stel je zit in de ruimte en reist terug tot aan de oerknal. Dit is voor de mens niet moeilijk om je eigen voor te stellen. Maar hoe lang kan je verder de tijd terug reizen? Oneindig? Er zijn dus al misschien oneindig oerknallen geweest?
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Is het ooit bewezen dan dat je terug in tijd kunt gaan?
    Je kunt wel in een vliegtuig stappen en in een andere tijdzone weer uitstappen, maar dan ben je in feite niet terug in tijd gegaan. De tijd is gewoon vooruit gegaan zoals altijd, allen hou je je even aan een ander ritme. Het feit dat er verschillende tijdzones zijn is volgens mij al een bewijs dat tijd ansich niet bestaat. Het is namelijk niet zo dat iemand aan de andere kant van de wereld niet in het nu leeft, het is daar alleen vroeger volgens een door mensen verzonnen patroon. Wie weet is tijd wel terugkerend. Ik vraag me ook weleens af wat een deja-vu precies is. Ik kan nu ook niet bewijzen dat tijd voortschrijdt; dat is afgesproken en ik kan de secondenwijzer op mijn horloge zien gaan, maar verder zou ik dat niet kunnen zeggen.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik geloof dat er ooit eens een experiment was gedaan met atoomklokken. 2 klokken werden precies gelijk gezet en 1 van de klokken werd in een snelle vliegtuig gehouden. Het doel was wat vliegen voor invloed kon hebben op tijd. Het resultaat is dat beide klokken uiteindelijk niet meer gelijk stonden. :eek:

    De wetenschappelijke verklaring is dat er een storing plaatsvindt. Dit heb ik vaak wanneer ik moe ben.

    Wat ik vreemd vind is dat een dejavu altijd gecombineerd gaat met een bepaalde gedachte en humeur. M'n eerste reactie is ook niet dat ik dit eerder heb meegemaakt. Maar dat ik vast zit in een film die telkens opnieuw wordt afgespeeld. Wanneer heb ik dit dan eerder meegemaakt? Dat weet ik dus niet. Ik krijg het gevoel alsof ik alles al eerder heb meegemaakt en oneindig lang. Heel raar gevoel maar volgens mij is dit allemaal te verklaren aan de storing die plaats vindt in m'n hersenen.
     
  12. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Maar tijd is iets compleet anders dan onze klok hè. Het hele idee van een klok is namelijk het bijhouden van de draaiing van de aarde enz., maar tijd is wat ruimer dan dat.

    Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe het zit met tijd. Wat mij vooral bezighoudt is dat ene zinnetje wat ik eerder postte. Gewoon het feit dat het enige wat je ervaart het nu is. Op dit moment bestaat de toekomst niet, en op dit moment bestaat het verleden niet meer. Het bestaat enkel uit herinneringen en verwachtingen. Op deze manier is tijd eigenlijk alleen iets in ons hoofd, een soort concept wat mensen hebben van gebeurtenissen...

    Meh, dit is ook veel te diep en ingewikkeld om uit te denken in een college privaatrecht.:+

    @Armada, volgens mij begreep ik je post verkeerd, excuses.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
  14. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Laten we een diepgaande discussie houden over iets... Ik verveel me...
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wat als er geen hypothetische vragen meer zouden bestaan?

    Tot morgen.
     
  16. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dan zou je dus niets kunnen vragen over situaties die niet bestaan of die jij niet ervaart... Volgens mij raak je dan je verbeelding kwijt, omdat je vast zit aan de werkelijkheid. Je mag geen vragen stellen over fictieve situaties, dus je kan er ook niet over denken.

    Toch?
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Okay, i'm in. Wie nog meer?
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    En dan kan de topic dicht!
     
  19. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Spijtig.
     
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Wat blijft 'de topic' toch raar klinken zeg. 8)
     

Deel Deze Pagina