1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Vrije filosofie en levensbeschouwing

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door L.A., 24 nov 2010.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kennis en ontdekkingen staan toch los van elkaar?
     
  2. Revenge

    Revenge Active Member

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Die metafoor! _O_


    Ontdekkingen breiden de kennis niet uit zeg je?
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat zeg ik niet.
     
  5. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Laat ik dit hier eens posten... Ik heb af en toe een soort vage gedachte, die er kort gezegd op neer komt dat ik het helemaal niet erg zou vinden als er ineens complete chaos uit zou breken. Bijvoorbeeld een of andere (burger)oorlog, of een zombie apocalyps ofzo (lolwut?). Ik heb gewoon af en toe het idee dat ons leven zo saai is, en zo niet-avontuurlijk. Misschien idealiseer ik zo'n wereld ook wel door alle films/games die ik al heb gezien en gespeeld...

    Hebben jullie dit soms ook?
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Iedere dag. Ik wil geen burgerlijk leven lijden waar ik me druk maak over wie de mol is bijvoorbeeld. Maar je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven. Alles is mogelijk. Als je gaat wachten op een burgeroorlog of zombie apocalyps hou je je zelf alleen maar voor de gek.
     
  7. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Logisch ja, dat gaat toch niet gebeuren nee. Alhoewel, een derde wereld oorlog sluit ik echt niet uit. Je merkt aan een hoop dingen dat er spanningen aan het ontstaan zijn...
     
  8. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom dus ook dat bv Tanja Nijmeier zich bij de FARC heeft aangesloten. Zijn genoeg mogelijkheden voor zulke dingen hoor, ook in donker afrika en het midden oosten zijn genoeg bewegingen die maar al te graag versterking willen.

    Vraag me alleen nog af of jullie t dan nog steeds zo leuk vinden als er daadwerkelijk wat gebeurt.
     
  9. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik een soldaat? nooit van m'n leven vriend ;)
     
  10. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Tja, dat is de keerzijde ja. Als het eenmaal gebeurt ben ik er waarschijnlijk ineens niet meer zo blij mee. Daarom zeg ik ook, ik idealiseer zo'n wereld ook vanwege alle games die ik speel, waar je 10000 kogels door je hoofd heen kan krijgen en dan nog steeds een held kan zijn.;)

    Behalve bij een zombie apocalyps. Dat zou fucking awsome zijn. :cool:
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Een zombie zijn lijkt me dan weer wel cool!
     
  12. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ga dan gewoon wat avontuurlijks doen, en nee geen oorlog starten maar ga backpacken voor een jaar bijvoorbeeld. Dan zal je merken dat zoiets meer dan spannend genoeg zal zijn, maar wees gewaarschuwd nederland word dan nog veel veel veel veel veel saaier dan ervoor :)
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    De maatschappij verlangt van de burgers opleiding, werk en voortplanting. Mensen zijn daarmee voldoende gelukkig, anders zouden ze het wel weigeren.
     
  14. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Is voldoende gelukkig genoeg? En is het niet zo dat mensen misschien wel meer zouden willen maar bang zijn te gelijk en daarom genoegen nemen met wat ze hebben en er proberen er zo gelukkig mogelijk mee te zijn?
     
  15. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Doh... Zo werkt de wereld nou eenmaal.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat hangt er allemaal een beetje van af hoe je het uitlegt. Als mensen genoegen nemen met wat ze hebben, dan is de drang naar meer blijkbaar niet groot genoeg en de mate van geluk voldoet aan de minimale eisen die voorkomen dat iemand die ketenen van de gewoonte doorbreekt.
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wut? Mensen ongelukkig in deze maatschappij?
     
  18. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me soms af hoe je in een almachtige god kan geloven die wijs en liefhebbend is. Vervolgens kijk je naar de wereld en zie je veel ellende, armoede en ondervoeding.
     
  19. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    'Dat is allemaal onderdeel van zijn grote plan voor ons', en 'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk'.
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dan moet je avontuur gaan zoeken. Je leven is net zo saai als dat jij het maakt vriend ;)

    Daar is een heel logisch antwoord op ;)
     

Deel Deze Pagina