1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

dit als eerste auto, kopen of niet kopen, jullie mening graag.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MrLaurens, 14 nov 2003.

1. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    @ redrum: oké ik begrijp dat je me wil waarschuwen, bedankt!
    @ The_guardian: Voor hetzelfde geld kun je een Mazda mx5 kopen; ik weet dat iedereen het een kappers-auto vind maar ze rijden zo goed! en kwalitatief zijn ze 5 keer beter dan die nissan die je wilt!
    +: als je wat opvoer spul zoekt: bumpers en motorisch ook -> dan is er HEEL veel te vinden voor een mx5

Laatst bewerkt: 22 apr 2006
  2. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    mx5 is inderdaad wel cool. maar een golf 1 cabrio ( in nette staat) is zeker net zo cool. de markt is groot he;)

3. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    precies dezelfde auto die ik dus heb

-let op het bouwjaar na 1994 zijn ze het best want dan hebben ze een injectie motor en geen carberateur meer, geloof me dit scheelt je een hoop gezeur met de motor.. op jouw plaatje is toevallig een carberateur

-achterste wielkasten goed bekijken, zijn vaak verroest namelijk

-zuigerstangen van je achterklep zijn zeeer waarschijnlijk kapot, tja dit is met bijna elke NX aan de hand, nieuwe gaan je ongeveer 180 euro kosten

-onderste dorpels kunnen ook wel eens verroest zijn

-zuinig rijden doen ze niet.. 1 op 11 als je mazzel hebt, carberateur is nog minder

dat was het wel ongeveer

die dakrubbers zijn bij te stellen met een beetje handigheid...
    niet als ze afgevreten zijn natuurlijk 8)

Laatst bewerkt: 22 apr 2006
  4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    VW Fanboy 8)

5. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Kick een echte onvervalste Nissan 100 keer niks!!

6. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp dat je voor een lekker sportief rijdende auto gaat; dan is de mx-5 veel beter en zuinig; neem de 1.6 das egt een naaimachintje en best zuinig
    @ redrum: tuurlijk een VW fan vind de golf cabrio beter; als je objectief bent niet! [no offence :p]
    Ik ben zelf meer van de Audi's [niet dat ik er een kan betalen :)]

7. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik vind audi ook beter dan vw maar ik kan het niet betalen. dus dan ga je toch voor vw he;)

8. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    thanks voor de informatie, ben al van gedachten veranderd :cool:

9. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    dan ben ik heel benieuwd wat voor gedachten je nu hebt. VW misschien:p

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@Kombat , als je lekker en goedkoop door de bochten wil driften moet je inderdaad de mx5 nemen .
    Dat karretje is gemaakt voor het betere bochtenwerk aangezien je de achteras als het ware kan plaatsen in de bocht , en nét dat maakt het autorijden zo plezant en ook nét dat kun je met een volkswagen golf cabriolet niet , dat is een damesauto gemaakt om traag te rijden op een lange rechte weg.
    En ik heb zonet met de nieuwe mx5 een tweedaagse proefrit achter de rug .
    Dat is pas een karretje , een juweeltje om mee te rijden met meer dan genoeg power voor het betere bochtenwerk .
    Das nou het voordeel dat je voor een bedrijf als Mazda werkt , je krijgt er alle nieuwe wagens onder de billen geschoven met tankkaart van het bedrijf erbij zodat zo een tweedaagse proefrit ons niets kost.:+

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik ga denk ik toch voor een leuk klein peugeotje, 106je van een jaar of 10 oud :)Beetje leuke opties en een pittig motortje en dat wil wel. Zat laatst bij een klasgenoot in de auto, een oud cliotje met een zeer pittig motortje.(1.8 of 2.1 ofzo dacht ik) Damn dat wilde wel :p

12. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    vw golf cabrio traag dames autootje? kom jij maar even een wedstrijdje doen tegen een vw golf 1 cabrio 1800 16 v met dubbele webers. wed ik echt een miljoen dat je gaat verliezen;)

@pascal: zal waarschijnlijk een clio 1.8 16v geweest zijn heeft standaard 137 pk top van 209 kmh van 0/100 in 8.0 seconden;)

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Haha , bestaat dat nog , volkswagens met dubbele webercarburateurs .
    Ik heb lang geleden ook zo eens eentje gehad , een volkswagen 1500s met dubbele webers , een echt opgekitteld bakske , en die dronk meer dan een rolls royce , en die was vooral gemaakt om op een lange rechte weg te rijden aangezien je dat karretje in een bocht wou plaatsen je al op zijn minst een gediplomeerde trapezewerker moest zijn .
    Ik moet wel zeggen , dat ik met die auto écht heb leren rijden , een powerslideke in een lange bocht naar rechts en dan dat karretje door middel van tegenstuur die hele bocht doorleiden was geen zeldzaamheid bij die wagen .
    Levensgevaarlijk maar o zo prettig.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    zat nog van de zomer in een golf 1 met dubbele webercarburateurs.....waar bij normale carburateurs er nog een benzineleiding teruggaat hebben deze dat niet, ze zuupen alles op......rijd je 210 op de autobahn...komt er teveel druk op die krengen oid.......flike plof met veel rook :eek:

schrok me dood.......gelukkig niets aan de hand....half uur op vluchtstrook gestaan en verder gereden :cool:

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Reken maar dat ze zuipen , de mijne destijds kon met een benzinetank van 45 liter net iets meer dan 200km afhaspelen .
    Het optrekken van nul naar honderd bleef min of meer gelijk met een normale seriewagen omdat je toen met die wagen niet full speed kon vertrekken wegens gebrek aan grip en de banden dan eindeloos bleven doorspinnen, en daar waar de seriewagens destijds als het ware naar adem moesten happen ging bij mij dus die tweede carburateur als het ware open , werd je direkt gewaar aan de duw die je in de rug kreeg , en dan zag je de snelheidsmeter gelijk omhoog schieten en net zo hard de meter van de benzinetank naar beneden gaan.:eek:

16. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    @ svennies: heb je de nieuwe mx-5 gereden ? die is nog beter zeggen ze...
    Ik vind het ZO jammer dat ie het imago van een wijfen-auto heeft, want hij rijdt suprieur; niets in zijn (prijs)klasse kan zo veel plezier leveren!
    Ik zit er over te denken met mijn pa welke auto ik ga kopen en dan met hem ga opknappen in de vrije dagen/avonden.
    Ik wil iets MODDERVETS en toen dacht ik dus aan een pick-up of een sportwagen; want ik wil niet zoals iedereen een golf of civicje ofzo

17. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    dan koop je toch een opel corsa a leg je er een gsi 16 v blok erin en dan crossen maar:p heb je een aparte auto;)

18. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    Maar Corsa heeft ook wel iets " vrouwachtigs " nietwaar?

19. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoelde je echt een 'Schrootpel' ?(klinkt niet!)
    wrm the neuk een opel ! en dan ook een nog een corsa!
    Redrum houdt jij wel van autos? of ben je zo'n alstmaarrijd-type.....*)
    Goh wat de beste man hierboven zegt ook nog zo'n oma autootje ja die corsa

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Over je sig, dat komt omdat je in dit gedeelte van het forum in een niet xbox gerelateerd verhaal zit. Daarom hebben ze ingesteld dat als je hier post, dat je meter op 0 blijft. Maak eens een post in een xbox gerelateerd topic(In xbox hardware etc) en je metertje zal stijgen ;) Dat op de nul blijven is trouwens ook zo in de xbazar.

Deel Deze Pagina