1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

dit als eerste auto, kopen of niet kopen, jullie mening graag.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MrLaurens, 14 nov 2003.

1. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

De 1e vind ik niet lelijk..maar mooi is een groot woord. Het lelijkste vind ik dat er gti staat. Dan hebben van die lui van 18 net een auto en dan altijd van: "een Golf GTI". Van alsof ie dan ineens wel mooi is ofzo :eek:

Wat ik niet zo'n lelijke golf vind:

2. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat je snel lui van 18 in een Golf GTi en dan zeker niet die van dat plaatje want dat is een Golf IV en niemand van 18, uitzonderingen daargelaten, kan een nieuwe Golf GTi kopen. €30.000 voor een 170pk 2.3 V5 GTi, en datzelfde bedrag voor een 1.8Turbo met 180pk, en €36.000 voor een TDI 150pk GTi. En het feit dat ze een GTi willen is dat die veel vermogen heeft, zeldzaam is (vanwege de hoge aanschafprijs), en ze er aanzien mee verschaffen in hun vriendenkring.
    [EDIT]
    Die R32 rijst helemaal de pan uit met z'n €43.000 maar wel een dikke 241pk. Maar ik snap niet dat je dan een GTi niet mooi vind en dan ineens een R32 wel want de carrosserie is toch echt hetzelfde...[​IMG]
    R32

GTi

Laatst bewerkt: 9 apr 2004
  3. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Echt een lelijke auto die VW Golf!

Voor dat geld koop ik mij wel een Alfa GT _O_ !!!

O-) O-) O-)

Laatst bewerkt: 9 apr 2004
  4. Billie Joe

Billie Joe /\/osh

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste mensen vonden getunede bakken lelijk. Ja ok, de meeste golfjes van 18 jarige mensjes en andere auto's zijn te patserig en aso. Maar als ik een DTM race zie, dan denk ik toch wel dat dat niet lelijk zijn. En die autos zijn toch ook getuned.

5. Dotkom

Dotkom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Matra murena

Ik heb ook zo nog een exemplaarte staan.
    Mochten er nog amateurs voor zijn.
    De wagen mag weg voor zon 2100 eurotjes en is een behoorlijk goede staat gezien zijn leeftijd.
    Foto is te bekijken op www.dotkomcars.be
    Tja 't is wel een belgische wagen.
    Greetz Wim. _0/

6. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat nog leuk worden. Ik word binnenkort 18 en ik ga meteen autorijlessen nemen. Nadat ik mijn rijbewijs heb wil ik natuurllijk wel een leuk autootje hebben. Een Seat Ibiza lijkt me wel een leuke.

7. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die is niet echt zuinig! En met de benzinekosten van deze tijden..

8. Dark Vision

Dark Vision Xbox 360 L!VE

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik effe geluk, ik wordt bijna 18, ik woon in België, dus kan ik vooraf al mijn theorie afleggen, kan ik op mijn 18e al met de auto rijden.
    Ik heb onlangs van mijn pa een auto gekregen, een 2001 opel corsa comfort 1.2
    is wel een mooi autootje voor te leren rijden, en als ik men autorijbewijs heb, mag ik met men pa zen jeep rijden foto komt nog

9. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In Nederland mag je ook met je theorie beginnen op je 17e, maar je mag pas examen doen wanneer je 18 bent.

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    gewoon kopen. Als het 4 wielen en een motor heeft en alsie het doet, moet je hem zeker kopen als je eerste kar

11. Athlon 64

Athlon 64 Guest

Sluit ik me helemaal bij aan! zeer mooie auto

(yeah mijn eerste post!! _0/ )

12. Nossy

Nossy bitch!grab that AK!

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje,

Wat zouden jullie doen,

Je word binnekort 18 en je gaat kijken voor een leuke auto. je budget is zo'n €5000.
    Kiezen jullie dan voor een goede/nieuwe wagen van rond de 5k.
    Of een goedkoop autootje voor onder de €1000 en de rest op de bank laten staan?

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Ik zou als eerste auto zeker geen auto kopen van 5k (tenzij je te veel geld hebt).Je hebt net je rijbewijs, je vindt het leuk om een beetje snel en stoer te rijden en heel snel is je auto in de prak _0/

Maar ook als je rustig rijdt zou ik als eerst auto gewoon een goedkope bak kopen war het niet al te erg is als je hem total loss rijdt.Je leert namelijk pas echt rijden als je je rijbeweis hebt

14. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Tim NL; klopt en als je nog wat geld overhoud kun je hem misschien ook nog beter op de weg houden.
    denk aan benzine, wegebelasting, verzekering, mankementjes enz.

15. dickjustice

dickjustice Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik mijn rijbewijs heb over een maandje koop ik een verrotte kar van een paar honderd euro dan is het niet zo erg als ik hem aan gort rij, ik koop wel een mooie wagen als ik klaar ben met mijn studie en een goeie baan heb :

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    koop een botsauto, oftewel iets als een goedkope corsa, of een goedkoop volkswagentje........voordeel: het meeste kan je zelf doen als er iets kapot gaat en als je een paaltje niet ziet kost het je minder dan in zon wagen van 5k

17. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga deze thread weer leven inblazen, want ik zit met het volgende 'probleem';

Ik ga in september aan 't werk en krijg een bedrag van het bedrijf voor een lease-auto. Na wat vrienden/kennissen/familie te hebben aangehoord en rond te hebben gekeken op Internet zijn mijn ogen gevallen op de nieuwe Alfa Romeo 147 en de VW Golf V. Welke zou ik volgens jou moeten nemen en vooral waarom?

/edit: dit zijn de voitures waar ik tussen zit te twijfelen:

Nieuwe Alfa Romeo 147: http://www.directlease.nl/77c84d0e9...utos.html?page=details.html;offerte_id=673526

VW Golf V: http://www.directlease.nl/77c84d0e9...utos.html?page=details.html;offerte_id=673569

Laatst bewerkt: 5 jun 2005
  18. Stoffel

Stoffel Leon Topsport

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die keuze een jaar geleden ook 'moeten' maken.
    Heb een proefrit gemaakt in een 147, Golf (ook sportonderstel) en Seat Leon. Dat waren wel allemaal diesel versies.

De Golf viel bij mij als eerste af omdat ik het model toch niet zo bijzonder vind (persoonlijk) en dat de prijs erg hoog uitviel omdat ie standaard nogal kaal is (geen Radio/CD speler, climatecontrol etc.). Rijeigenschappen (onderstel) van de Golf vond ik wel OK. Zeker de sport heeft een goed onderstel (had nog ietsje stugger gekund maar goed :) )

De 147 ziet er gaaf uit en rijdt ook goed. Ik heb 'm uiteindelijk niet gekozen omdat er een nieuwe model (gewijzigde neus) aan zat te komen en ik 'm toch wel duur vond in de lease (lage inruilwaarde waarschijnlijk).

Dus: Ga je voor de looks, neem de 147 (en hij rijdt ook nog lekker !). Blijft een mooie verschijning en is niet zo'n grijze muis als de Golf.
    Ga je voor betrouwbaarheid, neem de Golf V.

Succes met dit luxe 'probleem'

19. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Grappig bakkie:p wel oud topic trouwens

20. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Erg bedankt voor je reply. Je bevestigt wat ik al dacht en van anderen had vernomen :)

Omdat er nu een nieuwe uitvoering van de 147 is, neig ik er erg naar; rijdt schijnbaar lekker, erg stoer uiterlijk, en ook geen standaard (lease-)auto.

Ik ga toch in beide zeker nog even een testritje maken. Wil toch even zelf ervaren hoe ze rijden, voordat ik de knoop doorhak...

Over grijze muizen gesproken; ik hoorde van mijn aankomstige directeur dat zowat iedereen daar in Seat Leons rijdt. Jij dus ook? :)

Deel Deze Pagina