1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    heb net gammo gezien, met een review van: MTV Music Generator 3 op de PS2!! moet je maar eens bekijken, want het zag er goed uit. volgens mij kun je t behoorlijk goed leren met dit 'spel'. k kan je er verder niet zo veel over vertellen want ik zet t geluid altijd uit bij gammo |:- srry
     
  2. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor 2 draaitafels (Technics sl-1200 mk2) ben je tussen de 1000 en 1200 euro kwijt. Voor een mengpaneel betaal je tussen de 200 en 300 euro. Als je interesse hebt moet je maar ff een PM sturen. Ik weet wel een goeie betrouwbare site met veel info.
     
  3. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    En ik wil graag miljonair worden...

    Dude, als ik je post zo lees dan denk dat je een jaar of 13 bent. Maar genoeg gezeur daarover. Ik zal je een verhaaltje vertellen hoe Tiesto is geworden zoals hij is geworden.

    Er was vroeger eens een jongetje. Hij woonde in Brabant en voor het gemak noemen we hem Thijs Verwest. Op een gegeven moment kwam kleine Thijs in aanraking met house. En dat klonk op zich best lekker. Het was wel een harde variant van house, genaamd hardcore. Thijs kreeg meer interesse in de scene. Hij kreeg bandjes die hij afluisterde en hield nauwkeurig de releaselijsten bij. Na een tijdje kocht hij zelfs 2 draaitafels + mengpaneel en house werd echt zijn passie. Na verloop van tijd begon Thijs zich steeds meer te interesseren in trance. Hij begon zelfs nummers te produceren. En zowaar begon Thijs enige bekendheid te krijgen. Hij mocht zelfs in de lokale boerendiscotheek draaien! De rest is history.

    De moraal van dit verhaal? Je wordt niet zomaar dj. House. Bij jou heb ik het idee dat je ooit eens op tv hebt gezien dat Tiesto full-time dj is en dat leek jou zo leuk dat je dacht; `kom, laat ik eens een topic op xboxworld openen met daarin de vraag hoe ik dj kan worden.` Is niet de goede instelling! Het moet als hobby beginnen en als passie eindigen. En tussendoor -als je genoeg talent hebt- kun je er heel misschien een zakcentje mee verdienen. Heb jij wel enige interesse in house muziek?

    Maar zo lopen er nog 10.000 Nederlanders rond op dit moment. Uiteindelijk zullen een stuk of 10 jongens het helemaal gaan maken.

    Veel succes! En sterkte.
     
  4. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

    Chaosphere vraagt niet hoe Tiesto dj is geworden. Hij wil gewoon weten hoe je moet draaien. Hij kan wel interesse hebben in house muziek en alle apparatuur aanschaffen, maar als je niet weet hoe het moet is de lol er snel vanaf en is het weggegooid geld. Met zijn vraag bedoelt ie alleen of iemand hem uit kan leggen hoe je moet mixen en niet hoe je een bekende dj wordt of hoe je er geld mee kan verdienen.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2004
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Valt nog mee de prijzen voor een (beginners)set. Misschien eens voor gaan sparen. En als ik het geld heb zit ik nog met het ruimte-probleem:)
    Maar goed, moet ook eens 2de (bij)baantje zien te vinden om wat extra inkomsten te bemachtigen. En dan (na de studie) zo snel mogelijk op mezelf gaan wonen.

    Drumstel, mixtafel, wordt gezellig voor de buren :+
     
  6. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    De prijzen vallen inderdaad wel mee, maar bedenk goed wat je koopt. Er zijn veel goedkope draaitafels die goed zijn om te beginnen, maar je kunt beter iets meer uitgeven en dan direct een setje hebben waar je heel lang mee vooruit kan. Ik zie het bij vrienden van mij gebeuren. Ze kopen voor 600 euro 2 draaitafels en na een half jaar willen ze toch de draaitafel die bijna overal gebruikt wordt (mag geen naam noemen). De draaitafels wat bijna overal gebruikt wordt kost rond de 600 euro per stuk, maar dan heb je ook wat (vind ik). Ik heb ze nu ongeveer 10 jaar en heb er nog nooit iets aan gehad en ik ben er altijd erg tevreden over geweest en nog steeds. Er zitten niet te veel mogelijkheden op, alleen wat je nodig hebt om te mixen. Voor een leuke mixer/mengpaneel en een goede hoofdtelefoon ben je met 1500 euro zeker klaar voor de eerste 15 jaar of langer (als je er goed mee omgaat). De ruimte hoeft geen probleem te zijn. Met de juiste opstelling heb je niet veel ruimte nodig.
    Het aantal nummers op en plaat verschilt tussen de 2 en de 6 tracks (bij houseplaten). Op de meeste platen die ik heb staan 3 of 4 tracks.
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2004
  7. chaosphere

    chaosphere Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    hoelang kan je dan ongeveer doen met goedkope spullen?? als je er goed mee omgaat natuurlijk!
     
  8. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    aangezien hier een topic over is zal ik maar geen nieuwe gaan maken, wat ik net van plan was.

    Ik ben van plan om een beetje te gaan mixen, maar ik weet er eigenlijk amper tot niets van. Heel veel van jullie posts zijn al nuttig geweest, maar ik heb nog een paar vraagjes

    Waar kan ik dj-spul het goedkoopst kopen?

    Wat heb je allemaal nodig ?

    Ik wil een beetje mixen, scratchen enzo, hoef heus geen echte nummers te gaan maken. gewoon zoiets dat je bijvoorbeeld 2 nummers door elkaar kan spelen, drum / bas kan toevoegen etc.


    Thx alvast
     
  9. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-( ..

    Voor de kenners onder ons

    Gemini TT 01
    is dat wat?
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Mn broer mixed veel hip hop en produced ook beats, hijs serieus goed geworden ermee en kan zn beats nu ook verkopen.
     
  11. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Het belangrijkste is dat je draaitafels koopt met Direct Drive en niet met Belt Drive. De laatstgenoemde zijn een drama om mee te mixen. Koop een klein basis mixertje met 2/3 kanalen en zonder poespas als sampler, effecten bla, bla want je hebt het in het begin druk zat om de platen strak door te mixen.

    Daarnaast maakt apparatuur geen goede Dj maar de platen die een DJ draait. Dus misschien in het begin wat minder uitgeven aan apparatuur en wat meer aan platen.
     
  12. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, thx

    Gemini XL-500


    DIRECT DRIVE MANUEL DJ DRAAITAFEL Twee snelheden (33 en 45 RPM) Snelheids regeling 10% Pitch Bend instelling Afneembare elementhouder Stroboscoop verlichting voor nauwkeurige snelheidsinstelling Instelbare Anti skate S-vormige toon arm Soft touch aan/uit schakelaar Elementhouder en stofkap worden meegeleverd (450 x 152 x 352 mm. 10 kg.)

    [​IMG]

    Is die aardig? kan ik daar mee scratchen enzo ?

    Mixerpaneel heeft zoveel mogenlijk heden, ik kan op 't niet zeggen wat goed is of niet
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2005
  13. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    die zuigt voor scratchen (hard!)
     
  14. lexhamersma

    lexhamersma oblivion addict

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    er zit een dj school in breda dacht ik
     
  15. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Zoek anders eerst op internet ergens zo'n programma waarmee je MP3 bestanden kan beat-mixen. Kun je in ieder geval het basis principe proberen en als je er achter komt dat je toondoof bent bespaart je dat in ieder geval al weer een hoop geld
     
  16. Grolsch

    Grolsch Bierrrrr

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat jij techno-DJ wil worden, en geen radio-DJ. Van techno en dergelijke heb ik geen verstand, wel ben ik radio-DJ bij de lokale omroep, en ik doe zaterdag'smiddags de techniek voor een programma, en 's avonds presenteer ik m'n eigen programma (een rockprogramma).

    Wie een keer wil luisteren voor de gein moet eens op zaterdag van 22:00 tot 0:00 luisteren op www.twentefm.nl (webradio).

    Radio-DJ worden is vrij simpel, 't enige wat je moet hebben is 't lef om naar je (lokale) radiozender te stappen, en met een beetje geluk bieden ze je aan om één keer per week te komen lessen ofzo. Let wel; iedereen denkt dat radio-DJ's bakken met geld verdienen, maar dat valt vaak vies tegen. 't Is niet allemaal van kaliber 3FM, dus je zult 't vaak vrijwillig moeten doen.
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik begin steeds meer interresse hierin te krijgen, en ik zou wel graag willen weten wat het me gaat kosten als ik een beetje redelijk setje wil kopen waarmee ik kan scratchen etc en toch voor een aardig prijsje. Bvd voor de info. :)
     
  18. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook egt vet om DJ te worden (hoef er niet speciaal veel geld mee te verdienen, egt gewoon als hobby)
    Ik had er al veel interesse, maar ja nu het geld en de tijd nog :9
    Ben al aant oefenen met het eerder genoemde Virtual DJ.
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik ben me een beetje aan het orieteren(ook voornamelijk met behulp van djforum.nl) en ik kom dan uit op een Behringer Mixer DJX700. Is dat een beetje goed apparaat kwalitatief gezien? Het is denk ik vrij veel voor alleen een mixer, maar je haalt het er ook wel weer uit op langere termijn :)
     
  20. Roberto

    Roberto ....

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je vragen hebt over of een draaitafel goed is moet je misschien eens new-line.nl checken. Daar staan tut's over alles wat met DJ te maken heeft, dus ook hardware.

    Als je een beginner bent en goede draaitafels wilt is de RELOOP RP-4000 wel iets(€220p/s). Ook moet je er apart een scratch element van zo een 50 euro bij kopen

    Zelf lijkt me als beginner de Behringer VMX 300 wel goed en ook goedkoop bij djstunter.nl, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
     

Deel Deze Pagina