1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dode en vijf gewonden na raketaanval Kamp Holland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door GomoRra, 6 apr 2009.

1. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    "Snipers enzo" wat denk je dat dit is? Een facking spelletje?

Verder vind ik 19 militairen nou niet erg veel voor zo'n missie. Nu moet men blijven ook (alhoewel ik tegen het beginnen van deze oorlog was) en zorgen dat het land zich weer kan opbouwen, het zou slim zijn om de hulp van de Russen te vragen, aangezien zij al veel meer ervaring hebben met de wederopbouw van Afghanistan.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is elk islamitisch land zo alleen bij een meer dan de andere. Dat is het grote nadeel van de Islam. Je moet wel voorstelen dat er sinds 4 jaar voor het eerst een echte regering zit in Nederland was het ook niet veel soeps in het begin. Bin Laden is btw niet meer de echt leider en hij is volgens mij een 2 jaar geleden verraden en sindsdien heeft die niks meer te zeggen.

Goede onderbouwing.

De Russen hebben juist alles fout gedaan wat ze fout konden doen. Ze dachten dat ze met grof geweld wel de Taliban konden weg krijgen en de mensen op een hand kregen.

Laatst bewerkt: 7 apr 2009
  3. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    en dus iedereen dood.

geweldige logica.
    yup.

4. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Of je het er wel of niet meer eens bent, RESPECT voor de jongens die daar zitten.

5. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    hoezo zou je respect moeten hebben voor iets waar je 100% tgen bent?

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoe verschrikkelijk dit ook is, en het is verschrikkelijk, ik erger me toch altijd wel aan de regering en media in Nederland als zoiets als dit gebeurt. Iedereen is geschokt en heeft zoiets van, ''what the fuck is er gebeurt en hoe kan dit gebeuren''. Sorry hoor, maar what the fuck verwacht je als je troepen naar een OORLOGSGEBIED stuurt?! Dat ze gezellig een potje gaan knikkeren?! We als Nederland hadden in eerste instantie niet in Uruzgan horen zitten vind ik. Maarja, Nederland wil graag een schoothondje van Amerika zijn. Dat hele Taliban verhaal is kansloos, het is niet uit te roeien. Voor iedere 10 Taliban strijders die je doodschiet, komen er 100 terug, het is inderdaad dweilen met de kraan open. Maar het is niet alleen de Taliban daar, het is ook de vaak corrupte cultuur en instelling daar.

Maar weer een jonge knul wiens leven weg is en hij zat er pas een week, erg droevig, m'n gedachten gaan uit naar z'n familie en z'n omgeving.

7. GomoRra

GomoRra Guest

Omdat ze daar zitten vanwege dit slechte kabinet...

Het zijn wel dezelfde militairen, die jou moeten beschermen als hier ooit iets gaat gebeuren....
    Maar het is wel goed dat ze ervaring kunnen opdoen met echte missies. Elk voordeel heeft zijn nadeel Jwz

8. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Je weet wel wat ik bedoel.
    Nogmaals, of je er wel of niet mee eens bent, die jongens en meiden riskeren hun leven om een ander een beter leven te geven. En een potje Street Fighter helpt niet mee in het bereiken van wereldvrede O-)

9. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik weet niet at je bedoeld. Ik zie de nobelheid niet in van het opvolgen van foute orders.

En gebruik je nu serieus mijn game gewoontes als punt op een GAMEFORUM.
    ja en? geen reden voor respect.
    als we hier worden binnengevallen en hun staan daar ons te verdedigen, kudos. Maar dat is niet de situatie en ik zie niet hoe dit relevant is hier. Nogmaals, geen rden voor respect.

10. GomoRra

GomoRra Guest

Ok en wat als hun nou gewoon hun werk doen? Ik neem aan dat ze verplicht zijn om daar heen te gaan? Ik denk niet dat de militairen kunnen zeggen ' No way ik ga niet naar dat K*T land...

Dus reden voor respect?
    en anders, wat boeit mij het dat jij geen respect hebt. Dat zegt meer over jou dan over mij.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Of je het nou eens bent met de oorlog of niet, ik vind dat je wel respect dient te hebben voor de mensen die daar zitten en elke dag hun leven wagen voor een ander.

12. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat WIJ geen actieve bijdrage leveren (en ons makkelijke leventje leven leiden w.o. gamen ja). Of het nu Afghanistan is of ergens anders. Het is makkelijk om aan de zijlaan te staan en dit soort dingen te roepen.

Ik ben het er ook niet mee eens wat buitenlandse troepen daar doen, maar heb wel repect voor die jongens en meiden die namelijk hun leven wagen om een ander een beter leven te geven.

13. GomoRra

GomoRra Guest

Agree, maar ik denk niet dat die militairen daar zitten om hun leven te wagen voor iemand anders.. Meer omdat het hun werk is en omdat ze die baan graag willen uitoefenen..
    Maar het komt er wel op neer dat zij hun leven wagen voor iemand anders, dus dat is een bijzaak.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik heb alles goed gelezen, staat dat je alleen van de Amerikanen kan herinneren dat ze voor een goed iets zijn gestorven. Canadezen, Polen, Australiërs, Britten, Fransen, Belgen, Russen, Nederlanders etc etc vergeet je maar.

Amerika is al niet in oorlog gegaan omdat de Russen aan het winnen waren, want dat was op dat punt namelijk helemaal niet zo. Rusland werd namelijk gepwnd tot winter '42 (in Stalingrad), de grote ommekeer. US was toen al in oorlog (winter '41 na Pearl Harbor).
    Wel een grappige theorie btw 8)

Sterker nog, Rusland had een pact met Duitsland, die door Duitsland werd verbroken ;).
    Ik denk dat je geleerd hebt hoe de Koude Oorlog is ontstaan :)

15. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Hoe verschrikkelijk ik het ook vind. Het is en blijft oorlog. Slachtoffers vallen er bij oorlogen. Dat dit nu toevallig een Nederlander is veranderd niets aan de ernst van deze gebeurtenis. Hoe veel topics worden er geopend als er weer een onschuldige Afghaan wordt neergemaaid?

Mijn medeleven heeft hij in ieder geval.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Azdin was een vriend van een klasgenoot van mij. Is wel echt kut voor hem, maar het kan gewoon gebeuren, en dat weet je ook als je het leger in gaat. Er zijn gewoon veel risico's als je het leger in gaat.

17. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo respect, omdat ze en ander vak hebben gekozen? Nee ze gaan voor het makkelijke geld, kiezen voor een minimale opleiding met maximaal risico. Ze zitten echt niet thuis van "pa en ma, ik ga bij de landmacht, ik kan de ellende in de wereld niet meer aanzien en wil daar aan bijdragen", nee ze doen het eerder om te schieten, stoere verhalen vertellen en wat van de wereld te zien. En ik vind dat die hele defensie poppenkast veel te veel kost, kan minstens met de helft.
    Er is dus een duidelijk risico aan hun beroep verbonden, ik vind het erger als er een kassiere in de supermarkt wordt vermoord voor wat kleingeld.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Belachelijk wat je nu zegt. Zo goed verdiend het ook weer niet. En ik kan het weten want een vriend van mij zit bij de Landmacht met zijn VWO en HBO diploma. Die officieren opleiding is super zwaar en zware toetsweken waar ze echt hard moeten werken. Ken je feiten.

19. GomoRra

GomoRra Guest

Misschien kunnen ze wel niet beter?? Ik doe zelf HBO maar ik heb ook gezien dat sommige al moeite hebben met vmbo dus dan is het prima toch?
    En het is een dikke vooroordeel om te zeggen dat ze laaggeschoold zijn. Er zijn ook mensen van HAVO VWO of HBO noem maar op die het beoefenen

Ik vind het dom om te zeggen dat ze geen respect verdienen....
    en die vergelijking van die kassiere slaat nergens op en het gebeurt volgens mij niet eens in Nederland

Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2009
  20. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Weet je hoeveel gevarengeld je krijgt als je daar zit? En er zij geen officieren gedood, die zitten mooi achter hun bureau de hele dag. Meer te verdienen als de jongens in het veld, dat zijn de hoger opgeleiden, slim hé.

Er zijn zat lager geschoolden die niet in het leger hoeven. Ze ronselen die jongens door de spannende reclames en geld omdat ze vaak niets anders kunnen happen ze snel toe. Jij mag ze alle respect geven die je wilt, maar voor een betaalde baan heb ik geen respect, maar hoort er gewoon bij.

Deel Deze Pagina