1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dode en vijf gewonden na raketaanval Kamp Holland

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door GomoRra, 6 apr 2009.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zeg het nog een keer ken je feiten. Als je niet weet hoe het zit zeg dan niks.

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook een tijdje bij defensie (Luchtmacht om precies te zijn) gewerkt als stagiaire. Die jongens verdienen niet slecht hoor. Zij krijgen zorgverzekering enzo ook allemaal betaald. Daarnaast kunnen ze ook sporten onder werktijd. En werktempo ligt ook niet echt hoog. Echt zo'n "doen we het vandaag niet dan doen we het morgen wel" mentaliteit.

Ben zelf van mening dat als je in het leger gaat je weet dat je uitgezonden kan worden. Risico van het vak. Aan de andere kant vind ik uitgezonden worden naar zinloze gebieden wel weer onzin.

3. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Jij kent ze blijkbaar zelf niet, jij hebt er echt de balle verstand van en als een klein kind herhaal je een zinnetje.

Helemaal mee eens.

4. GomoRra

GomoRra Guest

Misschien zijn de leiders van het team hogeropgeleid???
    Officieren zitten daar omdat ze er hard voor geleerd hebben...

Voor een betaalde baan heb je geen respect?
    Dus je hebt geen respect voor iemand die werk? Dan zit je zelf zeker ook werkloos thuis?

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ach, sommige mensen zijn zelf gewoon hersenloos / respectloos en roepen maar wat, niets van aantrekken joh.

Zo, dat weet jij allemaal goed zeg!! Jij lijkt PRECIES te weten wat de motivatie van iedere militair is he! Toch wel knap en gelukkig zijn alle militairen hetzelfde he! Heb je zeker wel een hogere opleiding voor gevolgd.....

Laatst bewerkt: 7 apr 2009
  6. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb gewoon een fulltime baan en vind dat heel normaal, zo draag je je steentje bij aan de maatschappij. Mensen die een betaalde baan hebben en daarnaast nog vrijwilligers werk doen bij de dierenambulance, jeugd etc. Daar heb ik wel veel respect voor.

Oke fair enough, 7 van de 10 dan die er wel zo over denkt en misschien zijn 3 van de 10 van die echt voor een mooiere wereld bij het leger zitten.
    Ik heb een 4 jarige mbo opleiding gedaan, en met minimale opleiding bedoel ik dat die militairen een opleiding van een jaar krijgen en dan gewoon het veld in worden gestuurd en er van ze wordt verlangd dat ze het redden, vind ik te belachelijk voor woorden. Ik vraag me ook af waarom er geen mariniers en commando's zijn omgekomen, maar alleen landmacht en luchtmacht personeel.

En eerlijk is eerlijk, de manier hoe ze hun personeel werven met van die spannende reclames en veel geld, daar trappen jongeren toch makkelijker in.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :lol:

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Militairen krijgen toch al flink veel geld tijdens hun opleiding? Hun verdienen al dik geld op een jonge leeftijd terwijl wij juist geld moeten betalen voor onze opleidingen.

9. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ze krijgen hun hele opleiding, dure vliegreizen naar trainingsgebieden, 2000 euro om hun rijbewijs te halen, kost en inwoning, werkkleding, kunnen gratis sporten etc.

10. GomoRra

GomoRra Guest

En ook nog is 110 goede deals op een xbox forum! Heb je ook een vriendin en kinderen? En heb je respect voor jezelf? Want je vind vrijwillegers alleen respectvol.. dus ben je vrijwilleger?

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nou dat mogen ze niet zeuren vind ik :+

En hun werk is minder gevaarlijk als dat van een leraar tegenwoordig haha :lol:

Edit:
    @GomoRra: Eet eens wat minder suiker ofzo!

12. GomoRra

GomoRra Guest

O oke ik snap je punt..

Jaaa man, ze verdienen nu geen respect als ze doodgaan. Man je hebt echt mijn mening veranderd!

*not*

13. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zeg niet dat ik geen respect heb voor mensen in het algemeen, ik zeg dat ik niet direct respect heb om het feit iemand een betaalde baan heeft. Als er burgers gedood worden in Afghanistan hoort het erbij, want het is oorlogsgebied en praat er niemand over. Maar een militair die in oorlogsgebied sneuveld wordt nog 3 jaar over gepraat.
    De militair had een keuze om te tekenen en de risico's te aanvaarden, de burger niet.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Precies, je hoeft toch ook geen respect te hebben voor hoeren, drugsdealers en politieagenten? En die krijgen ook betaald en leggen hun steentje bij aan de maatschappij en economie.

15. GomoRra

GomoRra Guest

Van mij mag je geen respect hebben voor iedereen, het zou mij echt 0,0 iets boeien. Ik heb er alleen wel mijn mening over, net als iedereen.

Maar als bijv een agent wordt neergestoken omdat hij een kassiere heeft gered van de dood omdat zij anders werd gestoken, dan heb je daar toch wel respect voor? Terwijl het misschien dezelfde agent was, die jij zo haat omdat hij je arresteerde ,omdat jij de buschauffeur wilde slaan.

16. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat jullie wel ver afdwalen over repect etc.

De mensen in het leger doen het voor onze veiligheid, wees blij dat ze er zijn en gaat er 1 dood, ze weten van tevoren voor ze de opleiding gaan doen eerste 4 jaar trainen en daarna zit er de kans bij dta je word uitgezonden naar een risico gebied.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dat is juist de reden waarom ik zo fel tegen de oorlog ben. Nederland krijgt alleen maar een slechtere naam door onze deelname aan deze oorlog.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Onze veiligheid? Ik voel me niet echt bedreigd door de Taliban hoor. En Nederland is niet in oorlog met Afghanistan. Ze doen het om de wereld beter te maken. Het is geen oorlogsmissie, maar een vredesmissie.

Over dat geld, zoals Mastat zei, 7/10 mensen doen het voor het geld enz. Ik zie niet in waarom ik bij voorbaat respect zou moeten hebben voor een soldaat, hij kiest er zelf voor enz. Tuurlijk, officieren zijn hoogopgeleid, maar die zullen eigenlijk nooit in een vuurgevecht belanden oid. Dat is heel wat anders.

19. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ik voel me inderdaad ook niet echt bedreigd door terrorisme e.d. Ik vind al die nieuwe maatregelen op vliegveld ook meer schijnveiligheid maargoed om terug op onderwerp te komen. Op zich heel erg dat er een Nederlandse soldaat is omgekomen maar er komen dagelijks (helaas) nog veel meer mensen om. Om maar een recent voorbeeld te noemen de aardbeving in Italie met meer dan 200 doden. Daar hoor je dan weer (bijna) niets over. Verder ervaar ik de hele vredesmissie als redelijk zinloos en ik vraag me serieus af of die mensen een werkelijk beter leven krijgen of dat het een typisch geval is van water naar de zee dragen...

20. GomoRra

GomoRra Guest

Bron GeenStijl
    Wat een gezelligheid weer op het forum van Marokko.nl. Ook daar is het overlijden van Adzin Chadli groot nieuws. Veel RIP- en Allah-osewiezewoze-comments, maar niet iedereen is bedroefd. Op het subforum Marokkaanse jongeren & actualiteiten gaat het er nog vrij vriendelijk aan toe, al was daar in eerste instantie wel de Berber-versie van G-Unite voor nodig. Het zijn vooral de schriftgeleerden van het subforum Islam & Ik die er met gestrekt been ingaan: "Ik hoop dat hij in de hel verbrandt, hij vecht tegen de moslims tfoee" (tfoee wut?), "Hij is doodgegaan terwijl hij kufr pleegde. Vechten tegen je moslimbroeders names de kuffaar.", en "Dit is zijn verdiende loon vind ik..de gepaste straf!". Het lijkt erop dat deze topic inmiddels op mysterieuze wijze is verdwenen, dus dank Allah voor screen-shots. Hoe staat het trouwens met dat onderzoek van Van der Laan naar Marokko.nl?

http://www.geenstijl.nl/archives/images/MNL1.html
    http://www.geenstijl.nl/archives/images/MNL2.html

Deel Deze Pagina