1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doden door ongeval met Franse kermisattractie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 5 aug 2007.

  1. Mozilla

    Mozilla Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Doden door ongeval met Franse kermisattractie
    Uitgegeven: 5 augustus 2007 12:05
    Laatst gewijzigd: 5 augustus 2007 15:12

    PARIJS - Een ongeluk met een draaimolen op een Franse jaarmarkt heeft zaterdagavond aan een vader (43 ) en zoon (21) het leven gekost. Twee andere inzittenden van de kermisattractie in Saint-Germain-en-Laye, veertig kilometer ten westen van Parijs, raakten ernstig gewond.

    Dat meldde dagblad le Parisien zondag. Aan de bewuste draaimolen, met de naam Booster, draaien aan het einde van een bewegende arm met een maximumsnelheid van negentig kilometer per uur twee cabines rond. Het bakje waarin het viertal zat, liet plotseling los en viel op de grond.


    Bron: Nu.nl

    Dit is zeer ernstig omdat deze attarctie zelfs bij ons in het boeren dorpje nog staat.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  2. fetEX

    fetEX Guest

    mmm idd erg apart dat zoiets kan gebeuren. meestal zijn zulk soort atracties redelijk veilig. ik heb idd ook ooit in zon booster gezeten. best lachen apperaatje dat wel:D
     
  3. Sirus

    Sirus Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Doet me denken aan het eerste filmpje van Hitman : Bloodmoney.

    Was ook in Parijs en ook een Draaimolen maarja kut dat het gebeurt is ..
     
  4. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Gisteren heb ik nog in deze attractie gezeten op de kermis in Eindhoven. :eek:
     
  5. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal wel in 1 van de 30 zijn die er gebouwd zijn maar dat mag eigenlijk niet gebeuren met zulke attracties
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat kreng staat ook vaak op de TT kermis hier. Ik ga er gewoon niet in omdat het reteduur is...Nu helemaal niet meer!
     
  7. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    so, dit is wel erg, je zal maar in een ander bakkie zitten, en je ziet het bakje aan de andere kant wegvliegen:eek:
     
  8. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit lag eraan dat in frankrijk de regels niet zo streng zijn als ik Duitsland, Belgiƫ en Nederland enzo.
     
  9. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    dat maakt volgens mij opzich niet uit, zo'n attractie heeft bepaalde regels waar elk land zich aan moet houden.
     
  10. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar zou een land zich dan aan moeten houden? :confused: Lijkt me zeer sterk dat een attractie zelf regels heeft waar een land notabene aan moet voldoen.
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Dat ding staat ook wel vaker op de kermis in Helmond. Ben er wel eens in geweest, gaaf ding.

    Wel erg klote dat er mensen verongelukt zijn.
     
  12. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat is een booster van KMG, de booster die in frankrijk staat is van Fabri, Die heeft ook besloten om alle boosters die van hun afkomstig zijn te sluiten totdat ze volledig zijn herkeurd en geinspecteerd. Er staan momenteel 3 boosters van Fabri in Nederland en die zijn de komende dagen nog wel dicht;)

    Ben zelf wel benieuwd naar de oorspronkelijke oorzaak van het ongeluk. Kan een menselijke fout zijn, kan ook een fabricage fout zijn. Ze zeggen wel dat het is afgebroken (wat dus duid op een fabricage fout) maar ze hoeven maar een paar bouten niet goed vast te draaien en de gondel/arm bezwijkt met gemak door de hoge G krachten die dan vrijkomen ( +/- 4G) in de gondel (en dit kan dus weer een menselijke fout zijn).

    Maar goed, we wachten af. Hoop dat er snel duidelijkheid in komt en hoop al helemaal niet dat ze verdwijnen, want het zijn en blijven leuke machines
     
  13. basovich

    basovich Guest

    is het dan een productie fout ofzo? want iedereen hier zeggen 'ik ben er in ehv ingeweest etc' terwijl dit ding niet eens in ehv is geweest maar in Parijs staat;). wel goed klote aangezien er gewoon 'n halve familie in de cabine zaten (nog 'n zoon van 14 en een oom, beide zwaargewond). maaruh kunnen we niet in het ASEL gedeeltje een nieuws topic maken. want nu krijgen we echt 10x per week een topic over elke gebeurtenis, het is maar een voorstel;).
     
  14. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    In Best op de kermis stond ook zo'n ding maar ik durfde er niet in 8) Hoogtevrees is dus toch iets handigs. Zou ik nu de dood achter me aan hebben? :$

    :+
     
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Zolang je niet in de buurt van Mechelen komt zou ik zeggen nee,in het andere geval.........:+
     

Deel Deze Pagina