1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dodenherdenking 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dyonko, 4 mei 2010.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Vind ik inderdaad ook. Jeugd staat er tegenwoordig nauwelijks bij stil. Waar ik over na zat te denken: Hoe zal het over twee a drie decennia zijn bij de herdenking? De mensen die het mee hebben gemaakt zullen voor 99% niet meer met ons zijn. Dat is maar een raar idee.

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    In een moment van paniek kunnen er als nog dingen verzwegen worden die mensen wel zouden kunnen zien (was daar geen mooi zinnetje voor?).

En inderdaad, als er een persoon gewapend zou zijn zal de koningin niet terugkeren (tenzij de AIVD met luchtbuks snipers de persoon hebben neergeschoten en daarna hebben gedaan alsof deze onwel is geworden)
    Maar het kan ook een grap van iemand zijn met vuurwerk oid wat iemand al zei;)

3. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt, maar herinnering aan de hand van bijvoorbeeld het Dagboek van Anne Frank blijft. Elk kind dat op de basisschool zit kent het boek en zo kan de link gelegd worden. Ik denk ook dat de stiuatie zo over 2 generaties is. Daarom vond ik het ook goed dat J.P. dat erbij betrok. Maar het zal onze taak zijn om deze traditie en eer bewaard blijven.

De slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog worden ook nog jaarlijks herdacht door bijvoorbeeld België en Engeland terwijl daar nog ongeveer 10 overlevenden van zijn

4. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    LOL! Volgens mij was het een Alien die iemand op beamde, de snipers hadden dit in de gaten en schoten zowel de Aliens als de opgebeamde neer, waardoor de rust weder kon keren!!!!

(of zou iemand gewoon echt onwel zijn geworden?)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ik zeg ook niet dat het opeens niet meer gaat bestaan ofzo. Ik zeg gewoon dat ik het een raar idee vind dat die mensen er dan niet meer bij zitten daar bijv. op de Dam. Natuurlijk zal men altijd herdenken.

6. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Wat een gedoe om niks weer zeg.

8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  9. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Liever niet. Grote Fora zijn dan ook gesloten, en het getuigt imo van respect dat je niet op internet zit, maar echt even nadenkt over oorlog, vrijheid en slachtoffers etc.

10. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    No offence, maar ik vind dat echt nergens opslaan. Dat je muziek etc uitzet vind ik prima, maar zelfs fora sluiten vind ik te ver gaan.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zie je wel er was zeker wel meer aan de hand.

12. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Dat dacht ik gelijk al. Ze houden de oorzaak eerst gewoon verborgen (terecht ook). Nadien krijg je meer over te horen. De eerste persoon is iig al opgepakt.

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Het gaat helemaal niet om dingen wel mogen doen of niet, het gaat gewoon om het tonen van respect van die mensen die met hun leven voor onze vrijheid hebben gevochten, en er gewoon even 2 minuutjes bij stil te staan.

14. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Triest weer dat twitter overstelpt wordt door mensen vanaf de zijkant die de mensen die wegrennen veroordelen, oh oh oh wat makkelijk om zoiets te zeggen als je zelf thuis zit.. *kots*

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Het gaat om het principe.
    Je zet je muziek toch ook niet uit 'omdat het moet'?
    Doe het anders niet. Gaat erom dat je er even stil bij staat.
    Dan is typen op een forum in principe hetzelfde.

16. x IElementZ

x IElementZ Trusted User

Leuk Bevonden:
    0
    Of het nou verbaal of non-verbalen communicatie is. het gaat om het principe dat je er 2 minuten bij stil staat van wat er 65 jaar geleden is gebeurd.

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Doe sinds vorig jaar / laatste jaren niet meer aan dodenherdenking. No offense, maar ik heb er gewoon niets meer mee. Ik vind het achterhaald om jaar in jaar uit dezelfde slechte tijd te blijven herdenken. Tuurlijk was het verschrikkelijk en zijn er onnodig veel onschuldige mensen gedood, maar dat was ver voor mijn tijd. Was er niet bij en zal dat nooit zijn ook. Waarom zou ik dan toch twee minuten stil moeten blijven staan.
    Respect? Wellicht. Maar goed, er zijn zo veel meer verschrikkelijke dingen gebeurd en daar blijven we ook niet bij stil staan. De tijd gaat verder, geschiedenis is verleden tijd. Het is goed voor de mensen die er behoefte aan hebben, om die tijd naar boven te halen en er stil bij te staan, maar je kan niet iedereen dwingen om er stil bij te blijven staan.
    Op den duur bezoek je ook het graf van je opa of oma niet meer. Niet wegens respectloosheid, maar omdat het verwaterd en je verder gaat. Hoe dichter je bij iets staat, hoe meer en langer je er bij betrokken blijft.
    Wie loopt er bijvoorbeeld altijd braaf mee met stilte tochten? Vrijwel niemand hier, tenzij het toevallig een bekende was. Want dan staan we ineens wel bij stil en anders boeit het niet, het is toch maar 1 persoon die ver weg. En nou zijn het er een heleboel waar we bij stil staan, maar toch.
    Fora en sites op zwart zetten bij wereldrampen en dit soort momenten vind ik dan ook echt belachelijk. Je kan een ander niet tot zoiets dwingen. Diegene die er behoefte aan hebben, zijn even niet op de site te vinden, en anderen hebben er geen behoefte aan en willen gewoon verder gaan met hun ding. Je bereikt er echt niets mee om een site dan te blokkeren. Dan gaan ze echt niet ineens wel 'respect' tonen. Dan surfen ze net zo makkelijk naar een andere site.
    Het is net als geloof. Ik vind gewoon dat je het voor jezelf moet houden, al dan niet samen komend, maar je moet er geen mensen mee lastig vallen die er niets mee hebben.

18. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ook zelf weten of je eraan mee doet of niet, mochten er echter mensen om je heen zijn die er wel aan doen dien je wel respect te tonen door ook stil te zijn, vind ik :)

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Eens, schrikken is een natuurlijke reactie. Dat overkomt iedereen in tig situaties. :)

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Eh, je herdenkt niet alleen de gevallene uit de Tweede Wereldoorlog, maar ook alle gesneuvelde sinds 1945 op vredesmissie.
    Aangezien er vorige maand nog mensen zijn gedood in Afghanistan betwijfel ik of het 'voor jouw tijd is'.
    En dodenherdenking is niet bedoeld om terug te denken aan 'die slechte tijd'.

Deel Deze Pagina