1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Domino Dday

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Afroman, 12 nov 2004.

1. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vindt het dus ronduit belachelijk dat die mus doodgeschoten is. Is een cultureel hoogtepunt belangrijker dan het leven van een (bedreigd) diersoort? Wat vinden jullie hier nou van?
    Kom op, als dit zo doorgaat mag je straks een fietser aanrijden omdat je anders te laat aankomt bij een concert. Tsja, culturele spectakels zijn tenslotte belangrijker dan een leven.

Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  2. JeePee

JeePee Guest

Nou ja, onze kat eet bijna 3 vogels per dag. Ook wordt er dagelijks veel op dieren gejaagt.
    Vergeet niet dat Dday een hele hoop geld kost.
    Ik vind het natuurlijk wel een beetje belachlijk om hem dood te maken, ze hadden hem mij part ook kunnen vangen of tijdelijk verdoven.

3. MassHyponotic

Leuk Bevonden:
    6
    Een kat eet idd vogels. Maar dat is de natuur, dat is net als dat wij koeien eten etc.
    Maar dat doodschieten, ach ja...ik vindt het wel erg sneu. Ik ben benieuwd wat ze doen als het een hond was, hadden ze dan ook gericht geschoten?

4. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik durf te wedden dat er nu een milieubeschermers commando team komt om alle stenen voor de show al te laten vallen

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind het eerder triest dat er zo'n ophef gemaakt wordt over zo'n musje. Eentje meer of minder, wie merkt dat nou? Had dat beest maar niet zo dom moeten zijn om een hal binnen te vliegen.

Overigens vind ik het hele domino-gebeuren één groot onzinnig spektakel. Die mileuactivisten kunnen zich beter druk gaan maken om de hoeveelheid bomen die gekapt moesten worden om al die steentjes van te maken....

6. MassHyponotic

Leuk Bevonden:
    6
    Volgens mij zijn die stenen van plastic O-)

Maar ik vindt t onzin alsof iemand die je in de weg zit maar af mag schieten. makkelijk, nooit meer files...

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Die domino steentjes zijn niet van hout hoor...
    Maarja na D-Day 2 ben ik gestopt met kijken. Musje is wel zielig, maarja geen idee wat ze hebben geprobeerd, vind het erger dat die hond aan een hekje is gehangen laatst.

8. mars15

mars15 Guest

hoop dat de stenen omgaan voor morgen avond lijkt me leuk

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nog slechter voor het milieu. Laten ze daarover gaan bitchen in plaats van een freaking mus.

10. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    van die mus... zo'n onzin om daar zo'n stennis over te maken.
    Oké het is jammer van die ene mus, maar de moeite die de milieu activisten daar voor doen, om daar publiciteit mee te krijgen konden beter ergens anders in stoppen, zoals de bomen (*denkt aan darkwing's reactie)

Zal wel weer half gaan kijken, zo zappend tijdens het xboxen
    Hoop wel dat ze het halen...
    en dan als laatste een mus laten opstijgen of zo uit iets van een kooi onder de grond8)

11. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Liever niet, ik vind het wel leuk om naar te kijken. Tis maar 1 keer in een jaar. Ik kijk altijd wel

12. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 17 nov 2005
  13. mars15

mars15 Guest

Record Domino Day omstreden
    Door ANGELA DE JONG

LEEUWARDEN - Kijkers vechten de geldigheid aan van het wereldrecord bij Domino Day, vrijdagavond in Leeuwarden.
    Klik HIER voor de tv-beelden van SBS

Tv-beeld SBS
    1/5VOLGENDE Tijdens een onderdeel dreigde de lijn op een balk, in de handen van een meisje, vast te lopen. Het meisje kantelde de balk, zodat de lijn doorliep. Eén blokje in de vallende reeks bleef staan.

Voor sommige kijkers het bewijs dat de recordpoging, waar 2,4 miljoen mensen naar hebben gekeken, is mislukt. Hun conclusie is dat het wereldrecord van ruim 3,9 miljoen steentjes niet is gebroken, omdat even daarvoor was te zien dat het veld 180.000 blokjes groot was. De vraag is nu of het wereldrecord van 4.155.476 steentjes wel telt.

Het bewuste voorval speelde zich af tijdens de derde builders challenge waarbij bouwers om de spanning te verhogen in sneltreinvaart steentjes moesten bijzetten. Tijdens het bewuste onderdeel moest een meisje een gele balk vasthouden waarop een jongen paarse blokjes plaatste om een gat te overbruggen.

Hij zette de steentjes op het oog erg ver uit elkaar. De lijn dreigde halverwege de gele brug inderdaad vast te lopen. Het meisje schrok en kantelde in paniek de balk, zodat de lijn doorliep. In beeld is duidelijk te zien dat één blokje in de vallende reeks blijft staan.

Voor Henk Welleweerd uit Apeldoorn is dat het waterdichte bewijs dat de recordpoging is mislukt. Hij trok zaterdag, net als andere kijkers, onmiddellijk bij Endemol aan de bel nadat hij de beelden op video had teruggezien. ,,Het domino-effect kan op een enkele rij stenen onmogelijk één steentje overslaan.’’

De lezing van uitvoerend producent Willem Bol van Endemol is anders. Volgens hem besloeg het veld slechts 150.000 steentjes, dus staat de geldigheid van het wereldrecord buiten kijf. ,,Dat kan ik zo op de plattegrond laten zien. We kunnen elk steentje traceren. Als er 180.000 in beeld stond was daar de ’aanlooplijn’ bij en die telt wel gewoon mee voor het record.’’

Vandaag zitten Endemol, de notaris die bij de recordpoging aanwezig was en de organisator bij elkaar om de beelden te bestuderen. ,,Als er iets fout is gegaan, zullen we het aantal gevallen steentjes naar beneden bijstellen, maar een record blijft het.''

Door alle commotie rond Domino Day deed SBS6 goede zaken. Er keken vrijdagavond gemiddeld 2,4 miljoen mensen naar de live-uitzending, ietsje meer dan vorig jaar.

http://213.239.201.80/multimedia/dominoday.wmv

14. J3lluh

J3lluh Forum Baggeraar

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina