1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Domme Muziek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jermain, 18 mei 2004.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik heb voor de meeste muziekstijlen respect en luister ook alles wel. Maargoed in alle stijlen is er ook weer muziek die ik niet leuk vind. Zo hou ik zelf van hiphop en maak het zelf ook, maar vind ik de gangsterrap niet cool.Zelfde bij rock, techno enz..

    Maarja wat ik wel domme muziek vind is de muziek ala Frans Bauer. Die teksten zijn zo ongeloflijk simpel en dan van die deuntjes die standaard op ieder keyboard zitten..
    Ook houd ik niet zo van hardcore omdat het vaak niet veel meer is dan een harde beat. Tuurlijk zijn er ook wel nummers die beter in elkaar zitten, maargoed waar het op neerkomt is dat ik niet houd van simpele muziek waar niets inzit. Ook wel bij popliedjes die gewoon gemaakt zijn om snel veel geld te verdienen.. het moet wel ergens over gaan als je het mij vraagt.
    Daar is muziek toch voor ontstaan? om een boodschap over te brengen..
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Als ik er flink voor betaald zou worden zou ik alles zingen wat ze van me vroegen. Alhoewel, eigenlijk niet. Ik maak liever mijn eigen muziek, die niks oplevert maar in ieder geval door een paar mensen goed gevonden wordt.

    Wat betreft Frans Bauer heb je gelijk, die teksten zijn heel simpel, en de keyboard sound klopt inderdaad. Het erge is dat die keyboardsound dus wel door meerdere artiesten gespeeld wordt. Het klinkt nog steeds als automatische begeleiding.

    Ik kan wel lachen met die muziek. Zoals het nummer 'Een ons geluk" met allerlei carnavalsgeluiden en een vrolijk melodietje. Om een pakkende feestkraker als "Heb je even voor mij" te schrijven heb je wel een bepaald talent nodig.

    Maar goed, qua akkoorden en melodie is het geen muziek met eeuwigheidswaarde.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2004
  3. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ah, Helena van The Misfits, een klassieker. ;) Je krijgt van mij helemaal gelijk, wat betreft de tekstyen van the Misfits. Zo hebben ze een nummer 'Dig up her bones' wat over het opgraven van de botten van zijn geliefde gaat, om er vervolgens mee de liefde te bedrijven. Tja...
    Mij gaat het dan ook om de muziek, en iedereen die van punk houdt, prikt zo door dat soort dingen aan. Vergelijk het met Marilyn Manson. Zelf heb ik het niet op dat miskende gedoe van Gothic in het algemeen (uitzonderingen daargelaten) maar het intro van 'Beautiful people' is een van de beste wat ik ken.

    Side note over de misfits: die gasten baseren al hun teksten op foute horror C films. Daarom hebben veel nummers ook titels als 'Night of the living dead' 'Halloween' of 'Ressurection' Zie het als hun gimmick
     
  4. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt dom vind ik alleen van die gemaakte pop "idolen". Daar kots ik echt op. Slechte muziek is dan weer iets anders en zou dan bij mij R&B/ hiphap enz. worden. Al dat gehijg in die microfonen loop ik niet warm van nee. Ik zoek het meer in de trance/hardstyle. ;)
     
  5. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Waar overigens mijn voorkeuren liggen: Muziek die energie uitspat. Dat kan alles zijn, Fight the power van Puyblic enemy behoort bijvoorbeeld tot mijn favorieten, terwijl ik de schurft heb aan de meeste hiphop. Verder muziek als Punk en Oi. Ja de lyrics zijn erg simpel, zeker als je naar oi kijkt. 9 van de tien keer gaat het over de leven van de straat, of straatgevechten, dat soort onzin. Maar het klinkt gewoon, geweldig om met een groep mee te brullen.
    Hetzelfde geldt voor metal. Met name Slayer en het oude werk van Metallica. Master of puppets, en dan dat intro, daar raak ik gewoon blij van.
    En als ik er echt in de stemming voor ben, wil ik weleens een hardcore cd´tje opzetten. Vooral oude crap van omar santana, neophyte en buzz fuzz blijft leuk. Vooral neophyte is goed, omdat hij doet waar ik van houd. Juist, energie opwekken.
     
  6. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    hey... ik vind die cd van evenescence eigenlijk best wel heel erg doop... :{...
    moest ik ff kwijt...
     
  7. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Ahhhh, we hebben met een kenner te maken. 8)

    Als je verder zou luisteren dan de eerste 5 seconden zou je merken dat er in de rest van het nummer vrijwel altijd nog een melodie komt. :9 (klinkt een beetje lullig, maar hardcore is echt wel meer dan alleen een beat.)
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Tja, de melodie in veel hardcore nummer beperkt zich tot één noot, en drie akkoorden. Wel is het bets knap om interessante hardcore te maken, met mooie klassieke melodietjes erin, maar meestal is het teveel van fruity loops achtige shit, zonder echt goed melodie.
     
  9. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Hard metal, dus echt met die satan shit en alleen maar geschreeuw, dat vind ik echt niks. Zit geen melodie in ook ofzo tis gewoon alleen maar herrie voor mij. Voor de rest kan ik alles wel lusiteren, overal zitten wel stomme liedjes tussen maarja ik heb nog nooit een hard metal nummer gehoord wat ik lekker vond.
     
  10. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Trance, Hardcore en al die shit. Het enige wat ik hoor is BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM!!! dit zo 2 minuten achter elkaar met een zelfde riedeltje erover heen. Dan stopt het geboem. Dan denk je.... hehe, eindelijk afgelopen. Maar dan komt het ergste!!! In 1x hoor je het riedeltje zonder BOEM! En daarna 3 minuten achter elkaar een nog harder GEBOEM! En dan die teksten waarmee iemand zingt via een computergeluid, daar heb ik ook een grote hekel aan!

    @ Hordo: Ik ben ook geen fan van metal maar dat satan shit zit overal in, niet alleen in Metal!
     
  11. RedSpykerbed

    RedSpykerbed .

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil geen muzieksoort veroordelen, maar er zijn wel artiesten die ik niet dig..
    bijv d12, allemaal genepte shit, wannabe gedoe met die Eminem drbij, die kan ik ook niet uitstaan, zn hoofd niet, maar zn stem ook niet..
    en crap als idols, daar hoef ik nix aan toe te voegen...
    en metal, ja ik vind het alleen slecht als het niet meer is dan gewoon zoveel mogelijk lawaai genereren, zonder enige inhoud..
     
  12. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind alle vormen van house muziek toch wel iets minder het is gewoon te simpel die shit maakte je op je playstation 1 met musicmaker ik luister tegenwoordig veel blackmetal en nee ik ben geen satan vereerende freak maar de combo klassiek en metal
    doet het goed!!!
     
  13. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, veel mensen denken wanneer je rock/methal luisterd dat je dan ook direct satanistisch bent. Dit is een groot vooroordeel. Okee, er komen mensen in voor die dit blijkbaar doen (persoonlijk denk ik uit sensatie) maar dit heb je in elke muziek soort.

    Ook het teken dat rockers maken is niet altijd de duivel. Je hebt zeg maar een soort honden teken met je duim erover, dit word geassocieerd met de duivel. Maar je hebt ook een soort honden teken met de duim naar buiten. Dit is wanneer je fan bent van rock/methal.

    Dus stop die negatieve gedachten over dat satanistisch gelul!
     
  14. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Domme muziek:

    Die gast van 'een vak voor het melk, een vak voor het kaas .. blablabla KOM NAAR ALDI'

    Wat the fuck .... ?

    Hoeveel versies zijn er wel van die loser zn 'fuck it' ?
     
  15. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij vrijwel alle soorten muziek heb je veel gasten die gierige zooi maken, maar het gaat juist om de nummers die wèl goed zijn.


    Stel je ff niet zo aan. :{

    Metal maken kan iedereen met een gitaar, die het liefst nog niet goed gestemd is. :{ (Oftewel, met een playstation 1 kun je helemaal geen (edit: goede) house maken.)
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2004
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    haha het is dat ik geen nummers van cassete op me pc kan krijgen anders had ik je ff een paar fijnne hakkuhhh nummertjes laten horen die een maat enkele jaren geleden heeft gefixt met musicmaker 2000 en dat was toch echt met een ps1..........

    edit/en waarom zou je met een ps1 geen goede house kunnen maken dan?je kan er alles mee van filteren tot sample-en dus dat is ook gelul...........
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2004
  17. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Wat ik domme muziek vind...pfff...denk de meeste rap en r&b enzo.
    Ik luister de laatste tijd veel naar Club maar dan met subwoover gooi ik er een beste bass in :)
    En Hardcore/Hardstyle en die shit luister ik veel naar maar Hardcore word wat minder de laatste tijd omdat de cd's die er nog uitkomen steeds slechter worden..maar laatst zijn er wel een paar leuken uitgekomen :)
    Het zal van de zomer wel weer raak gaan op de camping met al die gekke brabanders die meestal niet echt zo'n fan zijn van hardcore ;)
     
  18. xboxrullez

    xboxrullez xbox for li(fv)e

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    IK stel me helemaal niet aan. Metal maken is veel moeilijker dan je denkt. Die solo's die ze spelen zijn echt moeilijk! En de dubble bass die je hoort doen ze toch echt met de voet de drummers en halen ze niet uit een computer zoals bij hardcore enz. Ik weet niet of jij ooit wel eens een gitaar hebt vastgehad, maar het is echt wel meer dan je vingers erop pleuren en maar over die snaren jassen.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik vind metal geen geweldige muzieksoort maar je moet het niet afdoen als prutsmuziek. Die gitaren zijn zeker wel gestemd, ze hebben slechts distortion er overheen gegooid, zodat het keihard klinkt. Nu gebruiken ze in metal volgens vooral krachtakkoorden (akkoorden bestaande uit twee noten) maar dat wil niet zeggen dat het mindere muziek is. Net als bij pop heb je metal band met clichematige liedjes en bands met briljante vondsten. Het ligt vooral aan smaak.

    Ik hou ook niet echt van hiphop maar ik claim niet dat elke hiphopplaat ene simpel beatje heeft. Ik heb weleens een goede beat in elkaar proberen te zetten, maar dat is lastiger dan je denkt. Sommige hiphoppers hebben cliché beats maar sommige hebben hele inventieve beats met lastige patronen (die op onverwachte plaatsen voorbij komen) en dat maakt die muziek op zijn manier weer interessant.

    Ik vind Eminems stem ook wat schel, maar die melodietjes van hem zijn echt wel goed (iemand opgevallen dat zijn nummers steeds muzikaler worden, steeds were bevatten ze een gekke melodie) en daarbij bevatten zijn beats veel syncopen (probeer eens een snaredrum mee te tikken en je merkt dat het vaka niet voor de hand liggend is). En de man heeft humor.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2004
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Met een PS2 goede house maken? Ik dnek het niet. Een goed housenummer maken is geen kwestie van sampletjes lijmen, echt goede house onderscheidt zich door de melodie die men gebruikt. Daar heb je toch echt wel een beetje talent voor nodig.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2004

Deel Deze Pagina