Ik vind metal geen geweldige muzieksoort maar je moet het niet afdoen als prutsmuziek. Die gitaren zijn zeker wel gestemd, ze hebben slechts distortion er overheen gegooid, zodat het keihard klinkt. Nu gebruiken ze in metal volgens vooral krachtakkoorden (akkoorden bestaande uit twee noten) maar dat wil niet zeggen dat het mindere muziek is. Net als bij pop heb je metal band met clichematige liedjes en bands met briljante vondsten. Het ligt vooral aan smaak.
Ik hou ook niet echt van hiphop maar ik claim niet dat elke hiphopplaat ene simpel beatje heeft. Ik heb weleens een goede beat in elkaar proberen te zetten, maar dat is lastiger dan je denkt. Sommige hiphoppers hebben cliché beats maar sommige hebben hele inventieve beats met lastige patronen (die op onverwachte plaatsen voorbij komen) en dat maakt die muziek op zijn manier weer interessant.
Ik vind Eminems stem ook wat schel, maar die melodietjes van hem zijn echt wel goed (iemand opgevallen dat zijn nummers steeds muzikaler worden, steeds were bevatten ze een gekke melodie) en daarbij bevatten zijn beats veel syncopen (probeer eens een snaredrum mee te tikken en je merkt dat het vaka niet voor de hand liggend is). En de man heeft humor.
Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2004