Domme Muziek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jermain, 18 mei 2004.

  1. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    hahaha tja zit wat in ik was dit jaar in Les Deux Alpes op wintersport haha nou wat een lol in the Yorin FM Apres ski bar hehe:) je heb wel een beetje gelijk met dat volgieten ahah
     
  2. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt er dus totaal geen verstand van..... :{ Lul er dan ook geen onzin over...
     
  3. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    pff...check de cijfers

    House en XTC bleken een perfecte combinatie te vormen. De muziek kreeg een nieuwe dimensie, bepaalde geluiden in de muziek versterken het gevoel: lage bassen, hoge frequenties, filtereffekten, het acidgeluid, alles gaf plotseling een intensere beleving. Houseproducenten maakten op hun beurt steeds meer tracks waarin juist deze effecten sterker te horen zijn, dj's gebruikten de knoppen op hun mengpanelen om met hoge en lage frequenties te spelen en ze te veranderen tijdens het draaien. 'Ecstasy..., ecstasy...', een sample van Maureen Walsh' Thinking of you klinkt in Energy Flash van Joey Beltram als een magisch, mysterieus woord door in een golf van koorzang en lage bassen. Platen die voor het gewone gehoor bestaan uit een samenraapsel van bliepjes en elektronisch drumgeweld worden onder invloed van XTC een totaal begrijpelijk verhaal van hoogtepunten en rustige passages. Producenten ,dj's en het publiek reageerden op een ander niveau op elkaar, muziek moest je kunnen voelen en aansluiten bij het gevoel dat door XTC veroorzaakt werd. Er bestaan theorieën die verklaren waarom housemuziek en het gebruik en effect van XTC zo bepalend zijn geweest voor het uiteenvallen van de oervorm House en Techno in allerlei substromingen. Met name de hardcore (gabber) en Jungle die veel harder en vaak killer en duisterder klinken zouden zijn ontstaan door de slechte kwaliteit (of het te vaak nemen) van XTC met als gevolg een speedy, opgefokt gevoel bij gebruikers. 'Where is the love that you promissed me? There's a void where there should be ecstasy.' Deze zin, afkomstig uit Useless, van Marshall Jefferson is diverse keren gesampled in nieuwe tracks in het begin van de jaren 90. Feesten met de naam 'Terrordome','Nightmare','Hellraiser'en dergelijke roepen ook niet direkt meer gevoelens van 'peace, love and ecstasy' op zoals in het vroege begin. Veel gebruikers op die feesten waren inmiddels al bewust of onbewust overgestapt op andere middelen als speed. Precies in deze periode (1991-199:cool: was er door grote drugsvangsten nauwelijks XTC in omloop.(als reactie op de druggy hardcore verscheen de happy hardcore, een poging om het negatieve imago van hardcore weer wat op te vijzelen) Jungle is ook een veel snellere variant van breakbeat house (gecombineerd met reggae dub effecten), vaak met een duister geluid.(ontstaan in Londen in 1994 waar XTC nog slechter verkrijgbaar was) Speed garage ontstond daar weer uit, gemaakt en gedraaid in clubs waar de cocaïne gebruikende ex-jungle elite zich bevond. De trance en ambient soorten van Techno passen weer meer bij de hypnotiserende effecten die XTC veroorzaakt (en van MDA, LSD en paddestoelen)

    In ieder geval valt vast te stellen dat mede dankzij de populariteit van het gebruik van XTC house is uitgegroeid tot een totaal eigen muziekstroming en cultuur. De muziek die in '86 en begin '87 overwaaide uit Chicago leek in Europa in eerste instantie snel weer vergeten te worden en de geschiedenis in te gaan als een grappige muziek/dansvariant zoals bijvoorbeeld de Twist of de Macarena (Jack your body, work your body...) of vogue in 1989 (Strike a pose!). Het gesamplede stottereffect in de eerste commerciële houseplaten begon al weer snel te vervelen (l-l-l-l-l-l-love can't turn around, h-h-h-h-h-h-h-h-house nation enzovoort), de fusie met Hip Hop (Hiphouse) werd nog een commerciële opvolger.( rapmuziek en rare groove waren op dat moment populair.) Acidhouse werd de ondergrondse XTC variant waaruit in Europa een nieuw geluid zou ontstaan en House zou laten uitgroeien tot de toonaangevende jongerencultuur in de jaren 90.

    ---------
    om ff de link aan te tonen tussen de drug en de muziek
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2004
  4. The Messiah

    The Messiah Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom wordt dit bijna altijd gezegd door de mensen die van hardcore houden? :confused:
    Kan je mij ook vertellen waarom je dit dom vind,want ik heb zeker veel tegenargumenten voor je _0/
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2004
  5. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Alles in je post in minstens 10 jaar oud. :{


    T wordt ook heel vaak andersom gezegd... :{
     
  6. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Wat ik domme muziek vindt. Hardcore en in die richting, het is wat ik alleen maar hoor boem boem boem en met af en toe een goedkoop deuntje erdoor. En dat de hele tijd door. Je hebt niet echt afwisseling.. ow ja hier vergis ik me in.. op werkweek met mn school waren er ook veel gabbers.. ik hoorde muziek van hun en bij 1 nummer d8 ik dat de cd gewoon kapot was :) maarja dat was dus niet het geval want zo hoorde het. Hoe kan je daar nou naar luisteren.

    En het is denk ik wel algemeen bekend dat hardcore vaak in het licht staat met pillen en haantje dat hoef jij dus niet te doen maar er zijn wel gasten die dus wel doen.

    edit/ Vergeten.. Hoe de mensen erop dansen .. Met een overdreve rechten rug en dan met je armen en benen heen en weer bewegen.. Degene die dat verzonnen heeft krijgt van mij toch wel een errg diep respect want wie was er nou opgekomen dat je ook zo kan dansen! Het is gewoon een compleet nieuwe manier.. Niet meer zo saai dansen als bij R&B en Rock maar laat je gewoon gaan en dans als een aap die geopereerd is aan zn rug.. Maar als je zo wilt dansen doe wat je wilt
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2004
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    * valt om van het lachen }:] *)
     
  8. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    maar ik merk wel... (in deze thread dan) dat de liefhebbers van hip-hop en/of r&b muziek vaker "ik vind" erbij zeggen... wat toch beter aangeeft dat het om een mening gaat... bij hardcore liefhebbers valt het me op dat er gezegd word.. hiphop IS domme muziek...
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Muziek en het gevoel dat je krijgt worden bepaald door de akkoordenschema's eronder. De meoldie ontou je maar de akkoorden bepalen de sfeer, aldus jaren onderzoek. Kortom, bij veel house heb je wel drugs nodig omdat goede akkoordenschema's ontbreken ;)

    Goede housenummers bestaan gelukkig wel. Maar daarbij geld ook dat het kaf van het koren gescheieden moet worden.
     
  10. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    \

    Nou omdat ik die rappers heel irritant vind met dat gangster gelul en zo criminaliteit een Positief imago geven nou is dat een goed argument of niet |:-

    Jermain bij hiphop IS domme muziek... zeg je toch al genoeg :cool: _0/
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2004
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    En dát is dan weer generaliserend. Beide zaken overigens.
     
  12. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    En waarom zeggen die neger muziek lui altijd dat Hardcore zuigt? :p
    Tis gewoon net als Ajax - Feyenoord, 2 tegenpolen }:]
     
  13. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Voor DiaLogical...
    Dat drugs/xtc verhaal van je zal wel maar zullen we et es hebben over die hele rap-gansta zweer? Elke clip zeggen ze hoe stoer ze wel niet zijn met hun coke en joints en whatever...
    En als ik door LWD fiets ofzo dan zie je ze met een radiotje met rap troep en helemaal stoned en strak daar zitten/springen...
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    trancers cover te veel van hip hop, veel hip hop melodietjes worden in trnce en hardcore gebruikt het zijn fuckin' artiesten zonder talent en veel coveren.
     
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Mag ik misschien een heeel groot vooroordeel in de ring gooien als stelling? }:]

    Waarom vinden hardcore liefhebbers hiphop dom: Omdat ze hardcoreliefhebbers vaak rascistisch zijn.. lonsdale etc.. :eek:
    En andersom dus omdat hiphoppers hardcore domme boerenmuziek vinden voor rascisten en dus luisteren ze er niet naar.

    !!voor de duidelijkheid dit is dus niet mijn mening..voordat er opstand komt hier. ik had even zin om grenzeloos te generaliseren..
     
  16. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Liever niet... :{
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nou ja, die hiphopdeuntjes zijn op hun beurt gejat uit de jaren zeventig, tachtig en negentig. Kortom beide muziekstijlen bevatten nummers die gebaseerd zijn op oude nummers.

    Als je globaal gezien muziek bestudeerd is het gros van de commercieel succevsvolle hiphop en house inderdaad af te doen als rotzooi, omdat het meestal slappe covers zijn met weinig diepgang.

    Eminem heeft zowel eigen melodietjes als gejatte zooi, zijn grootste hit draaide echter volledig op een nummer van Do. Spreken we nog niet eens over al die andere slappe artiesten, en daartoe reken ik ook Tu Pac (Okay zijn teksten worden algemeen gewaardeerd maar muzikaal is het niet echt een wonder).

    Maar, er is ook goede hipop metbriljante muzikale invulling. Dat varieert van ene lekker deuntje of inventieve beats. Zelf vind ik hetgene ik gehoord heb van the black eyes peas best goed klinken, en de beats en melodietjes van eminem zijn soms ook briljant (en Outkast, maar ik geloof dat ik daardoor een outkast word :)). Als ik meer hiphopartiesten kende zou ik vast veel meer voorbeelden kunnen noemen.

    Muzikaal gezien kun je house niet afzeiken omdat er echt wel goede housenummers zijn, die neigen vaak naar pop.

    Gabberhouse kun je echter moeilijk verdedigen omdat de muzikale waarde ervan toch wel weer een stuk kleiner is. Ik vind het soms leuk om te luisteren, maar vaak is het echt muzikale armoede.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2004
  18. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    dus zijn hip hoppers ook racisten he Lord Armada het woord racist wordt zo slecht begrepen en gebruikt altijd makkelijk als je een kleurtje hebt om snel RACIST! te roepen
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    :confused:
    hij zegt toch dat ie even lekker wil generaliseren...
    jij voelt je meteen aangevallen, dat is toch je eigen probleem
     
  20. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    nope dat is jouw probleem kom dan met je eigen mening........
    Ik mag gewoon in gaan op zijn mening hoor:)daar is het een forum voor he
     

Deel Deze Pagina