1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Donor worden; ja of nee?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 18 jan 2005.

1. venom NL

venom NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah :eek: sorry, had er denk ik wat te snel over heen gelezen...
    nou jah gelukkig had ik mijn bron er bij gezet :+

2. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Daar zit het 'em nou net in, er zijn geen goede redenen om ervoor te kiezen iemand niet te redden.

Edit: En dan nogmaals, waarom niet bijdragen aan het systeem, maar daar wel van profiteren? Hoe kun je verwachten dat iemand jou helpt (na zijn dood, maar dat doet er verder niet toe), terwijl hij/zij weet dat jij dat niet voor hem/haar zou doen.

Laatst bewerkt: 25 jan 2005
  3. RedBullet

RedBullet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En mensen met geloofsredenen dan? Of mensen die weten dat zijn/haar nabestaanden het heel vervelend zou vinden als andere mensen na de dood nog in het lichaam gaan wroeten? Of mensen die het gewoon een eng idee vinden, die hun lichaam intact willen houden. Zo zijn er vast nog tientallen redenen, je kunt mensen niet veroordelen en aan hun lot overlaten alleen maar omdat zij er voor kiezen geen donor te zijn. Die mensen die hier voor kiezen doen dat toch niet uit zelfzuchtigheid? Die denken toch niet; "O nee, mn lichaam hou ik lekker zelf"?
    Als je geen donor bent, kies je daar voor met reden. Of je bent te lui/denkt er niet aan. Maar ik denk dat er zat mensen zijn die een reden hebben. En dan zou het in mijn ogen hypocriet zijn deze mensen niet te helpen want 'zij zijn egoistisch'.

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Donor worden

Hallo,

Donor worden, ja of nee? Een moeilijke keuze voor velen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Het is een vreemd idee dat je oncompleet de grond in gaat, maar je kan weer enkele levens verlengen als je je organen beschikbaar stelt. Ook doe je de wetenschap een enorme gunst. Toch zijn veel mensen tegen. Hun argumenten zijn dat ze niet kunnen kiezen naar wie de organen gaan (bijv. hun lever naar een alcoholist of hun longen naar een kettingroker). Dit laatste is voor mij niet echt op toepassing, ookal zou ik het een fijn idee vinden als hij er zuinig mee om zou gaan, net zoals ik doe.

Ik zou graag jullie meningen willen weten.

Mvg,

Sjoerd

Ik zou hierbij wel willen toevoegen dat ik niet direct in reincarnatie geloof, alhoewel ik het een heel mooi iets zou vinden om om als dezelfde "geest" in de toekomst nog eens een lichaam te behuizen, ookal herinner ik me niets van mijn vorige leven.

Laatst bewerkt: 12 apr 2006
  5. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer goed topic!
    Ik wil later wel donor worden.
    Ik vind het namelijk stom dat mensen lijden onder een ziekte oid, hoewel jij ze eigenlijk gewoon kunt helpen.

6. mars15

mars15 Guest

Nee, omdat ik niet wil dat ik mijn lever ga schenken aan een alcholist, en dat kan je nog steeds niet zelf bepalen. Ik wil niet iets geven aan iemand die heel zn leven rookt en drinkt

7. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, wel donor worden! Ik heb het formulier al, ik ben alleen nog te lui geweest om het op de bus te doen O-)

Als ik daar in een ziekenhuis bed zou liggen en ik zou een nieuwe nier nodig hebben zou ik het toch erg fijn vinden dat ik er snel één krijg, als je er überhaubt al één krijgt.
    Je moet je voorstellen dat jij ooit eens een donor orgaan nodig hebt, dan zou je er toch ook één willen, nou waarom zou je je eigen orgaan dan niet aan iemand anders geven?

Tja, als ik dood ben heb ik toch ook niks meer aan mijn lichaam... Waarom zou je andere mensen er dan niet een super plezier mee doen door misschien wel hun leven te redden!?

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wil ik ook zeker niet. En ik zou daarom ook eerder kiezen om mijn organen te geven voor een kind als dat mogelijk is. Tenminste als die keuze er tegen die tijd is. Ik vnid trouwens ook dat het donorsysteem van o.a. België in Nederland ingevoerd moet worden.

9. mars15

mars15 Guest

je bent het dus eens met mijn punt ?

10. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ofcourse, en ik denk dat iedereen het daarmee wel bijna eens is.

11. mars15

mars15 Guest

maar dat kan je dus niet regelen.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het ook mee eens. Ik wil het geven aan iemand die het verdiend. En niet aan een alcohollist, drugsverslaafde etc. Zelf vind ik het geen prettig idee, en als men het nu aan mij vraag of ik donor wil worden zou ik nee zeggen. Maar als er een optie komt om het aan iemand "die het verdiend" te geven dan wil ik er nog wel over nadenken en eventueel "ja" zeggen.

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Even de berichtjes verplaatst naar het bestaande topic hierover. Verder had ik m;n mening al gegeven en denk er nog steeds zo over :)

14. mars15

mars15 Guest

precies

15. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Daardoor kon ik mn tekst niet posten dus. Had dit forum al zien staan, maar deze is al ouder en meningen willen nog wel eens veranderen.

Ik vind de opmerking van Timmeh erg mooi, betreffende een donatie aan een kind, als dat mogelijk is.

16. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Even gezocht naar een topic hierover en er is al een tijdje niks over gezegd, zie ik. Ik heb dus ook vrij recent een donorformulier gehad en ik ben wel benieuwd wat jullie vinden. Ik wil in principe donor worden, maar bijvoorbeeld de huid vind ik een lastig punt. Ik weet dat het er erg naar uitziet als ze dat eraf zitten te halen en ik weet niet of ik dat nou zo'n prettig idee vind. Hebben jullie het al ingevuld en hoe denk je erover?

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ga hem wel invullen als ik hem opgestuurd krijg als ik 18 word, alles behalve mijn huid en hoornvliezen. Dat laatste schijnt net heel belangrijk te zijn, maar ik weet niet, lijkt me niet zo fijn voor nabestaanden e.d. Maar misschien verander ik nog van gedachten en doe ik gewoon alles weg. :+

18. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    je ogen zitten toch dicht ;) En je huid wordt niet van je gezicht afgehaald, maar van benen/billen weet ik veel wat

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit de laatste tijd sterk te overwegen om toch donor te worden.

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    :thumbs: Zodra ik dat formulier krijg geef ik ook aan donor te willen zijn.

Deel Deze Pagina