1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dood, zelf/vrienden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MassHyponotic, 2 jul 2005.

  1. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    zal voor mij niet werken :p
     
  2. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    Tegen de tijd dat je serieus aan zelfmoord denkt komt dat inderdaad niet als eerste in je op, en zal je in die dingen die je nog wil doen geen plezier of nu meer kunnen vinden.
     
  3. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    En daar ben ik het hellemaal mee eens:)
     
  4. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit topic sluit hier wel een beetje op aan.
     
  5. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    Een beetje idd, en daarom gaan we hier gezellig verder.

    Hier hebben we het over zelfmoord/bijna-dood ervaringen. _0/
     
  6. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    toch vind ik bijnadood ervaringen niet gepast in deze thread. op een of andere manier.
     
  7. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee klopt... 't ging al snel over op zelfmoord en daar gaat het nu zo'n beetje over.
     
  8. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    Als je dit gezellig vind, heb je idd niet veel lol :+
     
  9. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben al met de kleine dingen tevreden hoor addict ;)
     
  10. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is bij mij in dorp ook precies zo gebeurd vorig jaar.Alleen kende ik de man niet zo goed. En die zoon die hem vond was iets van 16 en heeft nu therapie dacht ik.
     
  11. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    En zo laat je de rest van de wereld achter, en een zoon waar je voor zou moeten zorgen, maar die nu zonder vader zit en met een hels trouma.

    Maar hij is zelf wel even mooi van de problemen af. Iedereen die denkt aan zelfmoord plegen, sta eens stil bij zulke situaties.
     
  12. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    dat lijkt me echt vreselijk, om iemand te moeten vinden die zelfmoord heeft gepleegd. ik moet er echt niet te lang overna gaan denken!

    Ik heb zelf eigenlijk nooit echt problemen oid, maar wel zware dingen te verwerken gekregen, zoals dat mijn ouders zijn gescheiden (onbewust vreet dat aan je) en meer dingen die ik hier niet ga delen.
    Ik ken mezelf dondersgoed, en ik weet dat ik veel dingen opkrop. Schrijven. Dat doe ik meer dan regelmatig, en dat werkt echt heel goed. daardoor sta ik vrolijker in het leven. (en geloof me, ik ben echt niet een pessimist ofzo, ik lach bijna de hele dag door :D )

    Als ik dit topic door zit te lezen, dan schrik ik echt. ook al dat topic wat Mike liet zien.
    Je hoort er de laatste tijd zo vaak over. een gast van me werk ook, dan is ie knetterstoned, en dan zet ie een brandende sigaar op zijn arm. en dat vind hij dan de normaalste zaak van de wereld(ik was daar niet bij, hij liet het me zien.)

    Zelfmoord plegen zou ik nooit kunnen, ik durf al amper een spin dood te maken.
    Ik heb ooit in een ver verleden eens iemand een flinke mep verkocht, en mocht ik ooit in een gevecht raken, dan sta ik m'n mannetje ook wel, maar echt, iemand slaan, ik ben altijd bang voor de gevolgen. Dat is denk ik ook wel iets goeds eigenlijk.
     
  13. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik herken mij eigen hier best wel HEEL goed in :D !!
    Idd, die reacties die ik hier zie. Ik ben zeer verbaasd, hoeveel mensen problemen hebben. En dan hebben we het hier over een kleine groep jongeren dat op een xbox site rondhangt.

    Ook bij ons op school (merk dus dat het vaker voorkomt) zat een meisje, dat veel gepest is en het thuis volgens mij ook niet altijd gezellig had.
    Ze zij tijdens een tussen uur, RECHT in de aula, dat ze zelfmoord wilde plegen :{! Toen zijn er heftige discussies ontstaan jah, Is het aandacht trekkerij? + Is er ECHT iets heel ernstigs aan de hand.......
    Nouw, Mentor erbij enz. Uiteindelijk wel goed gekomen volgens mij.

    Mijn mening, ik weet dat mensen het er niet mee eens zijn, maar ik vind het LAF als je zelfmoord pleegt.
    Echt waar, het verdriet dat je andere mensen aan doet........ Terwijl je er zelf van weg vlucht.
    Ik ken mensen die ZEER ernstige dingen hebben moeten verkroppen in een korte tijd..... maar deze zijn ook DOOR gegaan... :)

    Ik en doodervaringen? Neej, eigenlijk niej.......
    Nouw jah, ik ben een keer tijdens een zwempartijtje in groep 8 onder zo'n grote mat gekomen.
    Waar dus de halve klas opzat, 15 man.
    En dan, moet je er onderuit.....je zwemt maar vooruit, en die mat blijft maar boven je kop.....
    Ik in paniek gek 8) !! Maar dan rustig nadenken, naar onder zwemmen en rustig vooruit.....onder die mat vandaan, naar boven.....
    En adem halen.... :)
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2005
  14. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je zelfmoord wilt plegen moet je dat lekker zelf weten zolang je dat maar in een nugtere toestand voor je zelf kan bepalen. EN dat is bijna nooit het geval, iemand zit met verdried, pijn, onder invloed van drugs/alcohol , relatie problemen etc.

    Wat ik wel ernstig vindt en dat is echt gewoon het ergste wat je kan doen is iemand betrekken bij je zelfmoord. Dat soort mensen verdienen het niet om op deze aardkloot geboren te worden.

    Klein voorbeeldje naar eigenondervinding;

    Een vriend van een vriend die ze tante bla bla (jullie snappen vast wel dat ik een vage kennis bedoel ;)) Die had ruzie met zijn moeder en zei toen dat hij even een sigaretje ging roken op het balkon. En je raad het al, hij sprong omlaag... Dat soort dingen vindt ik echt onbegrijpelijk , dat die gozer niet meer wou leven dat respecteer ik, dat is zijn keuze. Maar om zijn moeder een levens lang schuld gevoel te geven, en dat heeft ze ook, is gewoon van laag niveau. En dan kan je ook maar beter ophoepelen, hoe bot het ook klinkt.

    Voorbeeld 2 die smerige familie drama's die in 2005 helemaal hip zijn.

    Papa/Mama gaat vreemd, relatie loopt op de klippen... Wat doen we we vermoorden het hele gezin.

    Naja zo kan ik nog wel even doorgaan;

    Meisje uit mn klas , ik zat toen in de 3de van de mavo.

    Zij heeft een hoop elende mee gemaakt, verkracht, drugsgebruik, geen hulp (tenminste als het er was hielp het niet). Zij heeft uiteindlijk zelfmoord gepleegd door een overdosis pillen te nemen, ontzettend triest dat zon jong meisje (17/18) zichzelf van het leven beroofd.

    Om er even een einde aan te maken, ik ga slapen...

    Goed topic en discuseer erop los :)
     
  15. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is onzin, je betrekt altijd iemand bij je zelfmoord, of je nu wil of niet. Er is altijd iemand die je vind en er ijn altijd mensen die achterblijven met pijn en/of verdriet.
     
  16. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga nou niet zeggen dat het onzin is en lees verder |:-
     
  17. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    sorry :eek:
    was ff 3 dingen tegelijk aan het doen en wilde ff snel reageren |:-

    excuus
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik heb het meegemaakt van dichtbij, maargoed kijk nog even hoe de discussie gaat. 1 ding: als je niet weet hoe het voelt, ga er dan ook niet een mening over lopen verkondigen.. |:-

    Ken ook mensen die snijden, maar praten is altijd goed. Vaak is dat juist een schreeuw om hulp, dus als er niet over wordt gepraat heeft die ander er ook niks aan.
     
  19. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelfmoord is triest.

    Natuurlijk zullen er mensen zijn die écht geen andere oplossing zien. Maar bij deze mensen is hun verstand gewoon verdwenen en moeten mensen het zien en hulp bieden. Niet nadenkend wat je de mensen om je heen aandoet. Ronduit triest. Schuldgevoel voor je familie is maar een voorbeeld.. Iedereen heeft problemen, als je daar niet mee kunt leven ben je in mijn ogen gewoon zwak. Hoe hard het ook klinkt.
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Alsof je daar niet over nadenkt :{
    dat bedoel ik dus, ga niet lopen blaaten als je er niks vanaf weet..
    je weet niet hoe het voelt. Het is niet jezelf een beetej verdrietig voelen, daar kan je wel mee leven. Maar als je je zo rot voelt dat je niks meer kunt eten, drinken..alleen maar in je bed kunt ligt met als enige gedachte zelfmoord, dan is dat echt niet makkelijk ofzo :{ |:-
    Dus loop niet te lullen over zwakheid, want je weet niet waar je over praat
     

Deel Deze Pagina