1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doodmaken pasgeboren baby's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 9 dec 2004.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah Aleen het gequote stukje op pagina 2 (over ons beleid)Ik snap hun probleem echt niet.Alsof zij alles lekker hebben geregeld.Verder is het hypocriet om ons te vergelijken jmet nazi`s aangezien zij de gene zijn die van irak een parkeerplaats maken en daarbij duizende mensen doden.Het predicaat is aleen anders:confused:hock and awe.Het feit dat dit gebuert is denk ik aleen maar goed.Het gaat hier ook om extreem gevallen.Het is trouwens dom om te denken dat ze de baby hier geen "plezier" mee doen aleen omdat ie niet kan aangeven dat ie ergens las van heeft maakt niet dat ie het niet heeft.Verder is dit stukje al een beetje een "fars"omdat in amerika alles wat maar te maken heeft met het beindiggen van leven al onbespreekbaar is (tenzij je dit doet "voor" je land)Men reageert overtrokken en ik vraag me af hoe diep de research hier is geweest.Ach aleen maar weer een bevestiging van de hypocrietie in deze wereld
     
  2. party crusher

    party crusher VGcats is de shit

    Berichten:
    781
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Deze zin slaat meer op Amerika dan op Nederland. Ik geloof dat Spaans in sommige steden van Amerika al bijna de eerste taal aan het worden is en op enig moreel heb ik een groot deel van de Amerikanen nooit kunnen betrappen.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Vind het selectieve geheugen van een dergelijke filosoof altijd indrukwekkend.
    De beste heer is vergeten schijnbaar dat de terroristen van 09/11 hun vlieglessen in de US hebben gekregen.
    Ondanks dat de geheime diensten op de hoogte ervan waren dat er een aanslag aan zat te komen, hoogstwaarschijnlijk met vliegtuigen.
    Amerika staat ook onmachtig tegenover terrorisme, waarom?
    Omdat het vrij lastig is om een terrorist er zomaar tussen uit te pikken, helaas lopen ze niet zoals deze heer waarschijnlijk vermoed allemaal in gewaden, met hoofdoeken rond met een bordje op hun rug waarop staat 'ik ben een extremist en ik ga nu een bom ergens leggen'.

    Wat betreft nationale eigenheid en het verliezen daarvan. We zijn een multi-cultureel land en daar is onze nationale eigenheid een reflectie van.
    Overigens snap ik ook niet hoe die opmerking kan komen van iemand die in een land woont die hun nationale eigenheid gekregen heb door het uitmoorden en in reservaten plaatsen van de inheemse bevolking. Over het moreel hoef ik het dus niet eens meer te hebben.

    Wat betreft het stuk op FOX.
    Het is duidelijk dat die man dus geen enkele research what so ever heb gedaan.
    De waarheid is ook extreem ver te zoeken in het stuk dat ie geschreven heb.
    Hij doet voorkomen alsof hier babies gedood worden omdat ze niet in ons 'ideaal' beeld passen.
    Leuke opmerking uit een land waarbij er nauwelijks geen financiele steun of opvang is voor ernstig gehandicapten die geboren worden omdat b.v. abortus verboden is.
    Waar het om gaat natuurlijk zijn pasgeborenen met dusdanige afwijkingen dat ze geen overlevingskans hebben. En die om verder lijden te besparen wordt het process van overlijden versnelt.
    Persoonlijk vind ik dat een zeer humane oplossing. En ik ben er dan ook zeker een voorstander van.
    Maar dat humane aspect schijnt deze meneer dus niet te kunnen zien.

    En die vergelijking met nazi's is helemaal te zot voor woorden.
     
  5. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    met je eens. Nederland loopt zich alleen maar aan te passen en te verontschuldigen in veranderende situaties. Ik vind dat Nederland zich als land en daarbij behorende identiteit best eens sterk mag maken. En mensen die dan roepen dat Nederland dat niet heeft zijn imo een beetje de weg kwijt. Dat heeft het wel.

    dat is ook maar hoe je het bekijkt. Veel mensen vinden dat er een intollerantie van vrije gedachten onze samenleving in de weg staat. Deze vrijheid ziet men als 1 van de punten die Nederland maakt wat het is.

    Ik ben wel met je eens dat het overnemen van bepaalde normen en waarden een toevoeging geven aan Nederland en niet per se slecht zijn.

    nog een leuk strippie :D :
    [​IMG]

    link strip


    ontopic: dat hele collum is idd zzzoooooooooooo fout en zwart wit. Toch zit er wel wat in. Je ziet dat wij op vele onderwerpen hele andere kijk hebben dan andere landen. Euthenasie, abortus etc zijn onderwerpen die hier vrij besproken worden, terwijl op veel plaatsen op deze wereldbol het als moord wordt gezien. Andere landen doen weer abortus als het je 2e kind of meer is...iets wat wij weer belachelijk vinden. Hou er rekening mee dat normen en waarden heel erg verschillen...vandaar ook zo'n vertekend collum (denk ik) om aan te sluiten bij de gevoelens van de lezer (fox blijft commercieel toch?).

    Ik weet zeker dat wij ook dergelijke oordelen maken in de media, zonder er al te veel bij stil te staan.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2004
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah dat stripje is dus weer zielig het spijt me zeeer maar het gaat weer helemaal totaal nergens over.Volgens die strip is het allemaal wel heel bijzonder dat ze dat krijgen etc.Dan vraag ik dus: omdat het een islamtische persoon is heeft mag ie blij zijn dat ie dat "allemaal" krijgt ?Hij woont hier net zoals als jij en ik in Nederland en heeft daarmee recht op zelfde dingen als jij en ik.

    De door mij eerder aangehaalde hypocrietie komt weer boven drijven.Het is een beetje een spiegeltje van wat er in amerika gebuerd als je het mij vraagt.Het word nu dan geprojecteerd op holland vanwege de culturele instabiliteit op dit moment.Amerika is er alteid als eerste bij om andere landen op hun fouten te wijzen.Terwijl het bij hun een zo mogelijk nog grotere rotzooi is.Zowel de FBI als de CIA hebben zwaar geblunderd ten tijde van 9/11,dit terwijl hun bevoegdheden extreem ver gaan.En wij met ons AIVDtje staan onmachtig tegenover het terrorisme? De AIVD kan in vergelijking tot de FBI en CIA vrijwel niks.Verder geeft dit:

    De amerikaanse intolerantie tegenover andere bevolkingsgroepen aan.Dus omdat wij een multiculturele sameleving hebben raken wij onze nationale eigenheid kwijt? Daarom staan bijna alle bevolkingsgroepen in de rij om een laatste groet te brengen aan Bernhard.Hieruit blijkt ook weer de "diepgang"(0.0 dus) van de research.Men kijkt niet veel verder dan hun neus lang is en trekt voorbarige conclusie`s .
     
  7. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Je bent echt gewoon te triest Sykes.
    Laten we een poll houden. We zetten alle domme en slimme Sykes posts bijelkaar, waarna mensen kunnen stemmen hoe triest je wel/niet bent.
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    [plaatje]http://images.flabber.nl/gregnek.19.gif[/plaatje]

    Wat heeft dit met pasgeboren baby's te maken Sykes1? Waarom ben je in elke thread bezig je racistische vooroordelen naar voren te halen en te benadrukken waardoor de hele discussie verpest wordt?
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2004
  9. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    We hebben gefaald in het assimileren... vind je dat niet een beetje ver gaan om mensen te dwingen te assimileren om in Nederland te komen
    Ik vraag me af of ze dat in Amerika ook doen, ik geloof dat die chinatowns enzo ook niet zo goed geassimileerd zijn.

    Het is dus fout om baby's, die niet eens kunnen denken, voor pijn te behoeden, maar een crimineel/iemand die in irak woont mag wel gewoon vermoord worden...
    waar hebben ze het over
     
  10. Murdock

    Murdock Metal Up Your Ass!!!

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Amerikanen schieten gewonde Irakese soldaten toch ook gewoon overhoop? ( Niet allemaal maar het gebeurd wel ) Waarom dan al die ophef om terminaal zieke baby's uit hun leiden te lossen. Het is niet leuk, maar misschien beter dan zo'n baby te laten leiden in pijn.
     
  11. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wij helpen baby's uit hun lijden door een protocol in te stellen (dit gebeurt ook gewoon in de VS alleen dan kan de desbetreffende dokter strafbaar zijn) wat imho gewoon humaan is, Amerika bombardeerd Irakese baby's met 1000 pond bommen waardoor ze van de aarde gevaagd worden. Daar is niks humaans aan.
    Maar die cal thomas is zoiezo een relnicht. Kijk maar eens op zijn site. De hatemail beslaat het grootste deel van z'n site.

    dus:

    Cal Thomas -> Niet serieus nemen.

    Fox News -> Niet serieus nemen.

    Het is gewoon de spreekbuis van de conservatieve hypocriete onwetende christenen.
     
  12. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoppa, mailtje voor Cal:

    Dear Cal,

    You, without a doubt, have very good reasons to judge my country like you are the almighty one himself. But I would like to ask you not to forget to put of your conservativerightwingglasses off next time you write a column. Maybe than you would be able to grasp the idea behind such things as "murderung baby's and elderly people".
    I don't ask you to agree with our rules and opinions, but you crossed every line by comparing Holland with Nazi-Germany, while living in a country that itself attacks and occupies other countries for no apparent reasons other than to forfil its need for power.

    I wish you a Happy christmas!
     
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    korte maar krachtige mail.Nou kijken wat ie er op gaat antwoorden.
     
  14. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft het nu wel over gekleurd beeld, maar heeft iedereen niet een bepaalde bril op? Ik ben zelf een conservatief, maar niet in de zin zoals de Amerikanen. Het is jammer, dat dit Amerika niet het Amerika van voor de 2e Wereld Oorlog is.

    Ik vind dat ouders/kinderen of ouderen zelf de keuze moeten maken als ze daartoe in staat zijn. Het is erg betreurenswaardig dat dan "Fox" (en dat is niet hééél Amerika) en nog een paar anderen daar de vergelijking met Nazi-Duitsland trekken, maar het is hun goed recht.

    Over de multicultirele samenleving ben ik het wel eens met het bericht. We zijn in moreel verval en dat is jammer. Ik vind dat Nederland te weinig heeft gedaan om de rechten van haar cultuur te verdedigen. Door het slechte onderwijs sedert de jaren zestig weet ik niet eens wat het inhoud. :mad:

    @ Sykes/Da-Z. Ik vind dat Sykes wel iets aanhaalt. Commentaar van Amerikanen en we staan op onze achterste tenen, maar commentaar van een paar van die geitenneukers (radicalen) en we halen onze schouders op en zeggen dat we dan begrip moeten hebben voor onze medelanders. Ik kan echter weinig medeleven tonen voor een medelander die mij ziet als iets lagers dan een varken cq hond. :
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2004
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Mee eens, maar een plaatje aanhalen wat ten eerste helemaal niks met het onderwerp te maken heeft is al raar. Ten tweede meent Sykes1 in elke thread zijn mening over buitenlanders duidelijk te moeten maken. Deze discussie heeft te maken met de verhouding tussen amerikaans neo-conservatisme en nederlandse tolerantie, niet met een discussie over Theo van Gogh, daar hebben we een andere thread voor

    [edit]waar komt dat hele idee van het in stand houden van de Nederlandse cultuur ineens vandaan? Wat houdt de nederlandse cultuur nu in?? Paalzitten? Klompendansen? Klederdracht? Als je hier zoveel om geft, meld je dan aan bij een dergelijke vereniging. Als een bepaalde cultuuruiting zich niet weet te handhaven, dan is er blijbaar geen interesse voor. De wereld draait door en dat is maar goed ook, want anders hadden we hier nog steeds rondgelopen op houten klompen (wat veel amerikanen nog steeds menen te denken overigens :))[/edit]
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2004
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal met Da z eens.Met een kleine bijvoeging van mijn kant: Feit blijft trouwens dat als er van beide kanten geen respect word getoont dat je in een vicueze cirkel terecht komt van geweld/haat/onverde etc.1 zal de slimste/meest volwassenen moeten zijn.Ergens moet een begin gemaakt worden en daar helpt zo`n onvolwassen onzinnige stripje niet aan mee.Je verlaagt je dan tot hun nivo.
     
  17. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Klein stukje gelezen van het Amerikaanse artikel. Eerste wat in mij opkwam:
    "Kijk een naar jullie eigen Amerika"
    Oké, niet dat wij altijd zo scheinheilig zijn maar amerika kan er ook wat van.

    Maar om terug te komen op de stelling:
    Je ontneemt een leven omdat het uitzichtloos is. Vind ik een moeilijke vraag om te beantwoorden.
    Ja --> de situatie is uitzichtloos.
    Nee --> Het is een leven.
     
  18. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Onder cultuur versta ik de geschiedenis van een land, klompendansen/paalzitten/klederdracht is er maar een element van, elementen worden geschiedenis. Ik vind dat ik, toch erg weinig geschiedenis heb meegekregen. Dat vind ik erg jammer, want als je de geschiedenis van een land niet weet, wat kan je dan nog vertellen over je land?
     
  19. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    OFFTOPIC!: mwah, was gewoon een geinig strippie die ik op flabber.nl vond. Volgens mij is dat op een humoristische manier iets uit zn verband rukken ookal zit er wel een kern van waarheid in. Het sloot aan bij wat iemand voor mij zei en idd niet direct bij de thread, maarja...offtopic gebeurt toch wel vaker? Beetje triest dat er meteen zo gereagerd wordt. Ik bedoel ik ga ook niet meteen op een harde manier op die constant nietstoevoegende opmerkingen van glue in. laat maar lekker raaskallen denk ik dan als je het echt onzin vindt. Dat ik gewoon een andere mening heb maakt me nog niet per direct een racist etcetc.



    ONTOPIC: Jajojo, wat had je als onderwerp? Ik had ook een dergelijk mailtje gestuurd, zal m wel is sturen als ik thuis ben. Kun je lachen.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2004
  20. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me soms af of racist bij sommige mensen een stopwoordje is :|
     

Deel Deze Pagina