Maar hij kan in grote plaatsen geweest zijn, voor mezelf weet ik dat als je het amerikaanse platteland opzoekt dat je dan in een kompleet andere wereld terecht komt , namelijk die van de achterdocht en bekrompenheid.
De amerikaanse plattelander is nog heel gelovig , je moet dat met eigen ogen zien , anders geloof je het niet.
Het is een feit dat nederlanders en amerikanen elkaars tegenpolen zijn , gewoon omdat zij op elk moment achter het beleid van hun land staan , ook al weten ze dat dit verkeerd is ze zullen het blijven steunen.
En dit in tegenstelling tot nederland dat met argusogen het beleid van de regering in het oog houdt en zich als het er op aan komt zullen afzetten tegen het beleid van hun regering , gewoon omdat een nederlander verder kijkt dan zijn neus lang is, en dit in tegenstelling tot de achterlijke bekrompen amerikanen.
edit : ik vraag me wel af hoe hypocriet kun je zijn , als gouverneur van texas heeft bush tientallen mensen laten terechtstellen en nooit iemand van de ter dood veroordeelden heeft van hem gratie gekregen.
En nu bij een hopeloos geval dat niet leeft , maar ook niet dood is gaat uitgerekend hij pleiten dat deze ondode nog langer in leven wordt gehouden , alhoewel ze nooit meer beter kan worden
Laatst bewerkt: 26 mrt 2005