Minstens
Lijnrecht vind ik sterk. Ik ben idd in een aantal grote steden geweest, en ik vond dat ze daar op veel vlakken liberaler denken dan wij hier... Ook heb ik de juist afgelegen plekken gezien, maar wat mij daar opviel was dat juist de 'native american' het meest naar voren kwam met zijn of haar geloof (of wat er dan van over was).. Ik heb mazzel dat ik echt veel van dat land heb gezien, maar een ding ben ik met je eens, er zijn zeer veel verschillende groepen in dat land met andere levenswijzes en gedachtes (ernstig groot land). Daarom zei ik al eerder dat er waarschijnlijk geen gemiddelde amerikaan bestaat. Toch ben ik er van overtuigd dat juist die echte gelovigen ook daar uitschieters zijn. Dus al zou je de meningen van beide uitersten nuanceren en een beetje middelen door de blender halen invriezen en serveren dan denk ik echt niet dat die mening veel afwijkt van die van een nederlander. Je kan ze dus moeilijk categoriseren aangezien ze zo onwijs groot en divers zijn die cowboys uit het westen..
edit: dan nog iets over het lot van die vrouw, juist hierboven lees ik weer een andere mening dan die van Bush, namelijk, dat ze geen leven heeft en dat euthenasie wel eens de beste oplossing zou zijn. Ik vind beide stellingen onzin. Jij kan nooit bepalen voor die persoon wat zij zou willen. Helaas kan zij dat nu ook niet. Ik vind gewoon dat iedere situatie daarbij anders is en er geen uiterste waaheid is.
Laatst bewerkt: 26 mrt 2005