Doodmaken pasgeboren baby's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 9 dec 2004.

1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Minstens 8)

Lijnrecht vind ik sterk. Ik ben idd in een aantal grote steden geweest, en ik vond dat ze daar op veel vlakken liberaler denken dan wij hier... Ook heb ik de juist afgelegen plekken gezien, maar wat mij daar opviel was dat juist de 'native american' het meest naar voren kwam met zijn of haar geloof (of wat er dan van over was).. Ik heb mazzel dat ik echt veel van dat land heb gezien, maar een ding ben ik met je eens, er zijn zeer veel verschillende groepen in dat land met andere levenswijzes en gedachtes (ernstig groot land). Daarom zei ik al eerder dat er waarschijnlijk geen gemiddelde amerikaan bestaat. Toch ben ik er van overtuigd dat juist die echte gelovigen ook daar uitschieters zijn. Dus al zou je de meningen van beide uitersten nuanceren en een beetje middelen door de blender halen invriezen en serveren dan denk ik echt niet dat die mening veel afwijkt van die van een nederlander. Je kan ze dus moeilijk categoriseren aangezien ze zo onwijs groot en divers zijn die cowboys uit het westen..

edit: dan nog iets over het lot van die vrouw, juist hierboven lees ik weer een andere mening dan die van Bush, namelijk, dat ze geen leven heeft en dat euthenasie wel eens de beste oplossing zou zijn. Ik vind beide stellingen onzin. Jij kan nooit bepalen voor die persoon wat zij zou willen. Helaas kan zij dat nu ook niet. Ik vind gewoon dat iedere situatie daarbij anders is en er geen uiterste waaheid is.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2005
  2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ SyKeS1 , waarom noem jij dat onzin , jij veralgemeend al te veel in mijn ogen .
    In dit geval moet je het vanuit je eigen standpunt bekijken , en dat is zou ikzelf jaren en jaren liggend in bed en tot niets meer in staat dagelijks moeten gevoed en verzorgd worden net zoals een kasplantje , louter nog reflexmatig reagerend op mijn omgeving willen verder leven . Wel voor mijzelf staat het vast , en dit heb ik mijn kinderen allang verteld , dat als het met mij zover komt ze er snel een einde aan moeten maken.
    Ik vindt het persoonlijk een veel ergere straf om daar nog jaren en jaren te moeten liggen tot de dag aanbreekt dat het onvermijdelijke volgt en dat is uiteindelijk de dood.

3. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe denk je dat iemand eruit ziet na 15 jaar coma? Huid is weggesleten, botten zijn met elkaar vergroeid. Schimmels doen hun werk op het lichaam.
    Als ze al ooit uit haar coma komt (wat zeer onwaarschijnlijk is) dan is het welhaast 100% zeker dat de hersens nooit optimaal zullen herstellen (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) en haar lichaam zal ook niet in de oude staat terug te krijgen zijn. Het leven zal onmenselijk voor haar zijn.

4. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Juist het tegenovergestelde.

Voor mijzelf ben ik het absoluut met jullie eens. Het leven zou voor mij geen zin meer hebben. Maar zoals ik al zei, er is niet 1 absolute waarheid. Er zullen ook mensen zijn die het hier absoluut niet mee eens zijn en die alles willen doen om door te 'leven'. Moet je die mensen de keus niet geven dan?

Laatst bewerkt: 27 mrt 2005
  5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Maar ze moeten het zelf dus nog kunnen zeggen he, en in dit geval kan ze dat niet , en moet je ze daarom laten verder leven gewoon omdat ze het niet meer kan zeggen wat ze wil :confused:
    In dit geval is wat je een correcte beslissing nemen noemt helaas niet mogelijk , dus moet je kijken of er nog een levenskwaliteit voor haar is en die is er in mijn ogen niet , dus moet je een humane beslissing nemen en haar lijden verzachten .
    In dit geval is de dood de beste oplossing aangezien zij nu al in een schermergebied tussen leven en dood verkeerd.

6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Dat ben ik met je eens, wat je ook doet, het is altijd eigenlijk 'fout'. Dat maakt dit soort beslissingen ook zo moeilijk en beladen (denk ik iig). Maar dat het een humanere beslissing is is weer iets wat jij vindt. Dat is geen feit. Jij vind de dood een betere oplossing, maar zoals je misschine op het nieuws zag demonstreren er een hoop mensen die juist het omgekeerde vinden.

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Maar zoals het er nu uitziet zullen er altijd mensen protesteren , dat krijg je altijd met dit soort zaken .
    Je hebt diegene die voor zijn en diegene die tegen zijn , gewoon omdat in dit geval geen gulden middenweg beschikbaar is.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mijn god, zelfs in de dood gaat men nog door met ruzieen. Ze verwachten dat ze voor het weekend overleden is. Nu blijkt dat de man haar in Florida wil houden en haar wil cremeren, en dat haar ouders haar terug naar (ik geloof) Pennsylvania willen halen (daar wonen de ouders) en haar een katholieke begrafenis willen geven. Cremeren is in de ogen van de katholieke kerk niet toegestaan, de volgende rechtszaak staat alweer op het punt van starten.
    Het enige wat mij zorgen baart is dat het hele rechtssysteem in de VS overhoop wordt gehaald (alsof die al zo fris is ;)). Tegen elke uitspraak van de rechter word een appeal gemaakt. Zijn mensen het niet eens met de uitspraak, dan wordt Bush (met name Jeb) er bijgehaald. Ben benieuwd, merk wel dat het hier in de VS het enige onderwerp is waar over gepraat wordt (zelfs Wacko Jacko is niet hot meer)

9. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    en wat heeft dat temaken met die babies ?

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    report deze thread en maak een nieuwe thread aan zou ik zeggen :{

11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    zij is ook ooit baby geweest! :9

12. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben katholiek en zie niet in waarom je niet mag cremeren? Ik kende genoeg mensen die ook katholiek waren en zich lieten cremeren.
    Ik denk dat er een andere reden achter zit dat ze tegen het cremeren zijn.
    Maar ja. Aan de andere kant was ik ook voor de argumenten van de man om zijn vrouw uit haar leiden te verlossen.

Deel Deze Pagina