1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doodvonnis voor Saddam Hussein

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 5 nov 2006.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Fair enough. De VS heeft het ook over zichzelf afgeroepen, echter ik verwacht zelfs al zou de VS zich internationaal respectvoller gaan gedragen dat we meer gaan horen van een fundamentalistisch volk dat zich al enorm kan opwinden over een reeks cartoons.

Goh, geen idee, wellicht omdat ze stelselmatig alle Moslims van de aardbodem willen vegen? Wat wil je hier mee zeggen? Sorry, maar ik trap niet in dergelijke complottheorieën. Alleen al de insinuatie dat de oorlog in Afghanistan puur en alleen een wraakactie zou zijn richting [onschuldige] burgers is volstrekt belachelijk en nergens op gebaseerd.

Dat de VS onbedoelt een nieuwe generatie terroristen aan het voorbereiden is [in Irak] geloof ik, maar ik zie niet in wat ze er mee opschieten het doelbewust te doen. Zo'n lange termijn visie heeft de VS niet eens.

2. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Blijkbaar ben je óf Amerikaan, óf grotendeels pro-Amerikaans... En dat "Goh, geen idee, wellicht omdat ze stelselmatig alle Moslims van de aardbodem willen vegen? Wat wil je hier mee zeggen? Sorry, maar ik trap niet in dergelijke complottheorieën. Alleen al de insinuatie dat de oorlog in Afghanistan puur en alleen een wraakactie zou zijn richting [onschuldige] burgers is volstrekt belachelijk en nergens op gebaseerd." is wel een beetje smalend flauw he... Je doet bijna alsof ik een idioot ben of zo... Ik baseer me op feiten, niet op complottheorieën... De VS hebben wel degelijk clusterbommen gegooid met verarmd uranium... Dat zit ik niet te insinueren en te verzinnen vanuit complottheorieën... Ik geloof niet in complottheorieën, alleen wel in het feit dat Amerika veeéél te agressief is op deze aardbol... En dat "geloof" ik niet eens, ik weet het zeker... Ze lokken zelf agressie uit met hun platwalsgedrag...

Edit: Verder zeg ik nergens dat de VS onbedoeld of juist "bewust" op/voor de langere termijn een nieuwe generatie terroristen aan het voorbereiden is... Dat zijn uitsluitend jouw woorden... Ik bedoelde slechts dat de VS met hun agressiviteit het min of meer zelf in de kaart spelen dat jongelui zich aan gaan sluiten bij rare terroristische bewegingen... Uiteraard blijft dat hun eigen domme keuze, maar het is wel zo... Ik ben absoluut tegen terrorisme, maar kennelijk geloven veel mensen dat terroristen uitsluitend psychopaten zijn... De vraag is of deze terroristisch georiënteerde mensen niet kunnen nadenken en tot bepaalde beslissingen komen... Wat bezielt die lui dat ze zich opofferen voor één of andere "zaak"... Als je dat niet verbaast ben je er snel klaar mee... En Amerika is er snel klaar mee... Ik heb hierboven al genoeg gezegd over het gedrag van deze supermacht... Dat zit ik niet zomaar uit mijn duim te zuigen... Wat ik er mee wil bereiken, is dat mensen zich realiseren dat Amerika zich regelmatig op zijn minst gezegd "raar" gedraagt als supermacht...

Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  3. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Je hebt het zelf letterlijk over een wraakactie die zich richt op burgers, een citaat uit een eerdere post:

Er staat letterlijk dat je gelooft dat de oorlog in Afghanistan een wraakactie is jegens niet de Taliban of Osama Bin Laden[/Al Qaeda], maar Afghanistan ofwel de burgers van Afghanistan. Je hebt volkomen gelijk, dat is geen insinuatie meer, je zegt het gewoon keihard zwart op wit.

Klopt.

Religieuze indoctrinatie van vooral ongeschoolde of laaggeschoolde personen.

4. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm... Misschien was ik niet duidelijk genoeg... Ik heb gezegd dat Amerika blijkbaar vanuit patriottisme na de 11 september 2001 rampen een totaal failliet land langere tijd hebben gebombardeerd... En dat dit blijkbaar bedoeld was als een soort wraakactie, zowel op het land zelf, de bevolking, de Taliban en Osama Bin Laden... Ik snap dit niet helemaal, ze hoeven een land als Afghanistan niet zo extreem aan te pakken, maar blijkbaar is het ze niet gelegen aan het welzijn van welke burger dan ook... En dat vind ik NIET kloppen... Clusterbommen met verarmd uranium daar tref je iedereen mee, dus niet alleen de terroristen en dat vind ik fout...

Ik ga er mee ophouden... Ik ben zo duidelijk mogelijk geweest, anders moet je mijn posts er nog maar eens netjes op nalezen... Laat anderen maar weer eens wat vertellen in deze topic... *)

Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  5. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ok, je punt is wel enigszins overgekomen in je laatste post hoor en nu kan ik wel zeggen waarom ik het wel en niet met je eens ben, maar dan beginnen wel weer van voor af aan. :)

6. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga (edit: effe) niet meer reageren, ik heb al gezegd dat anderen maar weer eens de gelegenheid moeten hebben wat mij betreft om hier te reageren...

Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt, ik kan je alleen maar bijtreden in deze en de volgende posts van jou die je hier geplaatst hebt.
    En trouwens, wéét je dat ze destijds in joegoslavië óók projectielen met verarmd uranium hebben gebruikt.
    Het probleem met de VS is je moet vóór ze zijn,zoniet ben je tégen ze,zo redeneren ze,ze kennen op dit punt géén middenweg die wij neutraal beleid noemen.
    En hun economie is gebaseerd op oorlogstuig , dáár zijn ze sterk in en ieder onderdéél van het leger heeft zijn eigen kernmacht.
    En wie oorlogstuig maakt heeft ook uiteraard oorlogen nodig om regelmatig zijn op ouderdom zijnde wapensystemen te gebruiken en die dan te vernieuwen door modernere systemen
    En o ja ze zijn nu al nieuwe oorlogswapens aan het ontwikkelen met een daarbij gepaste strategie voor het geval china op militair gebied een wereldmacht wordt......
    Al 60 jaar lang hebben ze een economische blokkade rond cuba liggen...
    En hebben ze geprobeerd cubaanse ballingen te steunen om fidel castro weg te krijgen.....mislukking in de varkensbaai dus.
    Na de eerste golfoorlog toen saddam weigerde hun nog olie te leveren kwam er ook een economische blokkade rond irak die geduurd heeft tot de tweede golfoorlog en waardoor tienduizenden irakezen, veelal kinderen de dood vonden bij gebrek aan voldoende eten en medicijnen ....
    Destijds in congo dachten ze dat de kersverse democratische verkozen president lumumba steun bij de russen zou zoeken en daarom steunden ze maar zijn tegenstanders met geld en wapens in ruil voor het uit de weg ruimen van de congolese president ,en enkele maanden later reed een CIA agent ginds rond met het lijk van lumumba in zijn kofferbak op zoek naar een geschikte plaats om het lichaam te dumpen , kortom ze hielpen een prille democratie mee vermoorden vooralleer die de kans kreeg zich te bewijzen.......

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt Svennies... Ook in Joegoslavië is verarmd uranium gebruikt tijdens de bombardementen... Te afschuwelijk voor woorden...

Ik kan nog eventjes verder terug gaan... Het einde van de Tweede Wereldoorlog... Japan krijgt de A-Bom op zowel Hiroshima als Nagasaki... Duizenden en duizenden mensen vinden de dood in de nucleaire paddestoelen... Amerika beweerde dat dit nodig was om een grondoorlog tegen Japan te voorkomen en dat de oorlog anders nog veel langer zou duren...

De werkelijkheid is anders... De Japanners hebben voorafgaande aan de nucleaire bombardementen maandenlang geprobeerd om zich over te geven... De VS hebben dat destijds steeds genegeerd en gedaan of hun neus bloedde... Die atoombommen werden gedropt om de Sowjet Unie angst aan te jagen en NIET om de Japanners te intimideren... Het was geenszins het laatste schot van de Tweede Wereldoorlog, maar eerder het eerste schot van de Koude Oorlog...

Wat moeten we hiervan vinden? Ik vind het ronduit schandalig...8)

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja...het is op wereldschaal gezien nét hetzelfde als je in irak kan bezien...
    De sterkste deelt de lakens uit,en wie niet horen wil moet voelen en wie zich verzet wordt met alle mogelijke middelen platgewalst en dit alleen maar als verwittiging naar de rest van de wereld....
    Kijk....dat gebeurt er nu als jullie niet willen luisteren......

Edit: de ene gebruikt wat gifgas en martelingen om zijn doel te bereiken....en de andere gaat er op los met b52 ers en tomahawkraketten....

10. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Klinkt plausibel, maar heb je ook een betrouwbare bron? Ik geloof dat ik deze nog niet had gehoord namelijk.

11. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, de lijst is eindeloos... Ik kan me nog levendig voor de geest halen dat de USA een farmaceutische fabriek in Soedan plat bombardeerden... Omdat ze beweerden dat daar chemische en biologische wapens zouden worden geproduceerd... Dit was echter geenszins het geval...

Dat geldt tevens voor alle leugens die zijn verspreid door de propagandamachine van de VS over die vermeende chemische en biologische wapens van Saddam Hussein... Na de VN inspectie van alle fabrieken werd alles wat Saddam eventueel in huis had af gevoerd... Na de eerste Golf Oorlog wel te verstaan... Véél later viel Amerika Irak pas binnen om Saddam te verdrijven! En weer onder het mom van chemische wapens en biologische wapens die Saddam opeens weer zou moeten hebben... Wat bleek: alles was weg, Saddam had nog slechts de vuurkracht over om zijn eigen onderdanen van de kaart te vegen... Erg vreemd allemaal... De Britse Tony Blair stond ook mooi voor paal, want hij had toch maar mooi meegedaan aan die onzin... Maar een dictatuur leeft op geweld, en een democratie leeft op propaganda... En we zijn er allemaal door beïnvloed, door die democratische propaganda... Alles wordt met media en informatieve structuren onderbouwd in een democratie... Maar dat is ook meteen de zwakke kant er van... Politici kunnen het misbruiken om zaken mee weg te praten of af te dekken...

12. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En nu zijn ze bezig met hun ogen naar iran te richten.
    Geloof me gerust dat het niet lang meer zal duren...
    Ze zijn al begonnen met provocerende spelletjes te spelen in de hoop dat iran gaat reageren zodat ze wéér een excuus hebben .
    En dan gaat die zogezegde iraanse atoomdreiging weer opgerakeld worden....

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_335498.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

13. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei dat hierboven ook al ergens... Irak is gewoon waarschijnlijk de test voorafgaande aan de invasie die waarschijnlijk gaat volgen in Iran... Dat is namelijk een land met de grootste bevolking aldaar gesitueerd... De economie gaat er goed en er liggen een aantal enorme olievelden die gerekend kunnen worden tot de allergrootste van de regio... :D

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Ze hebben nu dus een bruggenhoofd ginds....nu moeten ze eerst de toestand daar consolideren.
    Dus daar gaat nog wel een beetje tijd inzitten, zeg maar nog minstens anderhalf jaar .
    Dan zijn we dus midden 2008 in de vroegste planning zodat een eventueel offensief in het voorjaar 2009 kan losbarsten....
    Véél zal afhangen van wie de volgende president van de VS wordt.
    En aangezien Jeb Bush graag de volgende president van de VS wil worden bekruipt mij een onaangenaam gevoel, indien hij daarin slaagt is het zover.....
    Dan zal je alleszins vóór eind 2009 daar het één en ander mogen verwachten.

15. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Krijg ik nog antwoord op mijn vraag? Ik ben oprecht benieuwd.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @Xiroke zo uit de encyclopedie 7000 jaar wereldgeschiedenis geplukt
    Boek de 2e wereldoorlog -atoomproeven op japanners op bladzijde 348/349 onder het hoofdstuk EEN AMERIKAANSE OORLOGSMISDAAD
    Hier een stukje uit dit deel
    ......In april 1945 viel Iwo Jima .Bovendien maakte rusland bekend zijn neutraliteitsverdrag met japan niet meer te verlengen als het in april 1946 zou aflopen .Japan kreeg toen weer een andere regering,die de opdracht had zo spoedig mogelijk een einde te maken aan de oorlog.Het was de hoogste tijd.
    De japanse steden werden de één na de ander verwoest en het volk was ten prooi gevallen aan een doffe vernederende wanhoop.Japan probeerde de gealliëerden te benaderen om tot een wapenstilstand te komen.De gealliëerden reageerden hier echter niet op.Japan stemde nog niet toe in een onvoorwaardelijke overgave( nota van de schrijver, maar wel in een onmiddelijk staakt het vuren en terugtrekking van alle strijdkrachten,ten beeindiging van de oorlogsactiviteiten, een strategische overgave zeg maar )
    Daarom besloten de gealliëerden gebruik te maken van een nieuw wapen de atoombom.
    Toen de atoombommen vielen op Hiroshima en Nagasaki wist niemand precies welke uitwerking dit nieuwe wapen zou hebben.
    Voor velen is het nog een open vraag of de gealliëerden zich schuldig hebben gemaakt aan een oorlogsmisdaad door gebruik te maken van zo een verschrikkelijk wapen.
    Greep men de oorlog tegen japan ,die toch al bijna was afgelopen,aan als een gelegenheid een nieuw wapen te beproeven?
    Wilde men de russen vrees inboezemen??
    Sommige amerikanen meenden dat de oorlog nog vele miljoenen doden zou gaan kosten als er geen gebruik werdt gemaakt van de bom .
    De japanners verzetten zich toen al zo fanatiek en waarschijnlijker zouden zij zich nog fanatieker in de strijd werpen als ze de kern van hun rijk zouden moeten verdedigen.
    De atoombommen zouden 'slechts' enkele honderdduizenden slachtoffers maken.zo zouden miljoenen leven gespaard worden.
    Andere amerikanen vinden echter ook vandaag de dag nog dat het gebruik van de atoombom volkomen overbodig was, omdat japan toch al op het punt stond om zich over te geven........

Zo, het is dus niet dat Helspawnn zomaar iets verzint....hetgeen hij zegt berust wel degelijk op feiten net zoals hier in het geciteerde hoofdstuk worden weergegeven...

17. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Heb ik gezegd dat Hellspawn het allemaal verzint? Ik was me er niet van bewust dat het zo vreemd was een bronvermelding te vragen. Ik ben oprecht geïnteresseerd in WOII, maar heb me niet in dit onderdeel van de oorlog verdiept. Het verhaal kende ik al, alleen herkende ik het niet in de manier waarop Hellspawn het formuleerde. Ik heb hier nog een uitgebried WOII boek liggen. Zal binnenkort kijken of dit ook aan bod komt.

Echter ik besef me nu dat we aan het praten zijn over WOII in een thread die eigenlijk gaat over het doodvonnis en daarop volgende executie van Saddam Hussein. Het lijkt me verstandig dat we terug gaan naar de kern van het onderwerp en ja, ik ben me er van bewust dat ik zelf heb meegeholpem deze thread ook off-topic te sturen. :)

/Mod Back ontopic

18. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja , je vroeg een bronvermelding, en die heb ik je dan ook gegeven,;)
    En eigenlijk is het wel relevant aangezien ze er destijds géén graten in zagen om zoiets op mensen uit te proberen , en ze doen het nog steeds , en net om dit ging het ....ze zijn immers de sterkste en kunnen doen en laten wat ze willen....wie kan er hun nu tegenhouden op dit moment zonder zelf vernietigd te worden.......

19. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Precies. :)

Je bent vrij een discussie starten over de oorlog in Irak, bijvoorbeeld, waar dat onderwerp beter thuis hoort. Deze thread is bedoeld om over de het proces, het vonnis en de terechtstelling van Saddam Hussein te discussieren.

20. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Het lijkt er op dat we zijn afgedwaald van het onderwerp, en misschien is dat ook zo... Svennies bedankt voor het citaat over Amerika en Japan aan het einde van de 2e wereldoorlog... Ik had niet gezien dat Xiroke daar een vraag over had gesteld, zeker overheen gelezen...

Aan de andere kant wil ik benadrukken dat alles wat ik hier gepost heb zeer zeker een relatie heeft met het doodvonnis voor Saddam Hussein... We hebben het één en ander belicht over de buitenlandse politiek van de Verenigde Staten... Het lijkt me handig om een aparte topic te openen met als titel "De buitenlandse politiek van de USA", en daar verder te gaan...

Ik wil als laatste zeggen dat ik veel negatieve feiten heb aangedragen die aangeven wat Amerika allemaal uitvreet in de wereld, maar dit wil uiteraard niet zeggen dat alles wat de VS doet per definitie fout is... Ik vind alleen dat hun attitude t.o.v. van hun buitenland vrij agressief en aanmatigend is... :D

Edit: aparte topic geopend over de buitenlandse politiek van de VS:

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=93528

Edit 08-01-2007: Mmmm, ik heb vannacht urenlang diep nagedacht over dit onderwerp en ik ben tot de conclusie gekomen dat de negatieve aspecten van de Amerikaanse politiek in het buitenland iets is wat buiten mijn invloedssfeer ligt… Hoe meer ik er over lees, des te meer ik tegenkom… Ik zou graag eens wat mooie wapenfeiten zien van hoe de Amerikaanse politiek (mee)werkt aan de verbetering van de ellende in de wereld… Tot nu toe ben ik het helaas nog niet tegen gekomen… Ik ben zeer zeker niet tegen Amerika, ik ben geen anarchist… Ik ben wel geschrokken van wat ik tot nu toe heb gelezen, erg geschrokken zelfs… Ik heb in deze topic het één en ander geplaatst en dat is niet om naar huis te schrijven… Ik heb het besluit genomen om mij (weer) meer te ontfermen over mijn directe naasten… Iets roept in mij dat zij meer mijn hulp nodig hebben dan dat ik me te veel bezig houdt met een supermacht die aan de andere kant van de oceaan ligt… En waar een berg geld de macht uitmaakt… Ook hier in Europa is geld uiteraard macht… Het is echter zo, dat wij meeprofiteren van wat Amerika uitspookt in de wereld… We liggen ingebed in de wereldpolitiek en draaien onze economie er in mee… Het is voldoende als ik bereikt heb dat de dingen vaak niet zo zijn als dat ze lijken te zijn… De wereld staat op zijn kop… Ik sta niet op mijn kop, en daardoor lijkt alles omgekeerd… Ik word er gelukkig niet duizelig van, als je maar lang genoeg door de wereld loopt waarin alles op zijn kop staat, raak je gewend aan het gegeven dat je alles in omgekeerde volgorde moet lezen… Een kwestie van even doorhebben hoe het werkt… Ik trek me terug uit de discussie en ga vooralsnog de stilte in…

Laatst bewerkt: 8 jan 2007

Deel Deze Pagina