Mmmm… Wat me opvalt in deze topic, met alle respect… Is dat er veel mensen blindelings geloven in de "goedheid" van de VS als supermacht… Het is maar zeer de vraag of de Amerikanen, die zeggen dat ze onze bondgenoten zijn, daadwerkelijk zo menslievend zijn en zo vóór de persoonlijke vrijheid van iedereen…
Want waarom zullen terroristen het zozeer op Amerika hebben voorzien? Dat is niet "zomaar", de Verenigde Staten meten namelijk constant met
twee maten: een maat voor zichzelf en een maat voor de rest van de wereld… Dat heeft hun reputatie niet goed gedaan… Eigenlijk alleen maar meer haat gezaaid... Om een recent voorbeeld te geven: Toen de aanslagen van 11 september 2001 voorbij waren, heeft de USA Afghanistan onophoudelijk gebombardeerd, omdat ze er vanuit gingen dat Osama Bin Laden daar zou zitten en ze de Taliban op die manier wel klein zouden krijgen… Het enige wat ze bereikt hebben is duizenden onschuldige burgers dakloos maken, verminken, doden en ga zo maar door… Dat is de
éne maat waarmee ze meten… Als een Amerikaanse misdadiger in een bepaalde staat in de VS een aanslag pleegt op een hoge functionaris, gaan ze ook niet die staat platbombarderen om hem in de kraag te vatten… Dan jagen ze hem net zolang op, totdat ze hem hebben... Dat is de
andere maat waar Amerika mee meet... Blijkbaar hadden ze andere belangen en het patriottisme vierde destijds in 2001 weer hoogtij… Hetgeen koren is op de molen van Bush en zijn volgelingen... Het is uiteindelijk een domme zet geweest van de aanstichters van de aanslagen van 11 september 2001, want het speelde deze regering Bush in de kaart… Zozeer zelfs dat hun War on Terror er zo langzamerhand voor zorgdraagt, dat de burger van slokdarm tot aars wordt doorgelicht op verdachte activiteiten… En iedereen onderwerpt zich daaraan…
Let wel: Amerikanen zijn net zo kwetsbaar als wij… Ik twijfel niet aan hun zogenaamde "goede bedoelingen", maar die zijn
uitsluitend op zichzelf gericht… Joegoslavië is onder het bewind van Clinton maar liefst 78 dagen achtereen platgebombardeerd… Waarom? Wat is dit voor beestachtig gedrag? En Clinton was toch niet de allerslechtste president die Amerika ooit heeft gekend… Er is er eigenlijk maar één die het meest menselijk was, en dat was Jimmy Carter, ja! Die pindaboer!
Jaarlijks wordt er maar liefst 330 miljard dollar ($330.000.000.000) uitgegeven aan defensie en oorlogstuig door Amerika. Men denkt toch niet dat dit bedoeld is voor "humanitaire doeleinden"? Dit betekent omgerekend dat er vanaf de Christelijke jaartelling (het jaar nul) $18.000,00 per dag is besteed aan oorlogstuig… Misschien dat iemand zich kan voorstellen dat een dergelijk astronomisch bedrag veel beter kan worden ingezet voor de armen in de VS zelf en elders in de wereld? Nee, liever propageert de regerende elite al meer dan 70 jaar dat de USA onafgebroken bedreigd wordt door de buitenwereld… De andere kant van de medaille is dat het Amerikaanse leger dus Afghanistan heeft platgebombardeerd na 11 september 2001, maar nog geen dollar heeft uitgegeven aan de wederopbouw van dat land… Dat doen ze trouwens steeds… Platgooien en wegwezen... In Irak blijven ze wat langer... Het is in dat kader natuurlijk de vraag waarom de VS zo graag controle wil in het Midden-Oosten? Dat weet iedereen eigenlijk: zowel Europa, de VS en Japan zijn voor een groot deel afhankelijk van de energievoorziening vanuit vooral Irak… Het is zeer de vraag wanneer ze Iran binnen gaan vallen... Misschien is dit nog een kwestie van tijd?
En nu dansen een groot aantal van de door de Amerikaanse media propaganda platgewalste burgers zowel in Europa, als in Amerika of elders in de wereld op het graf van een dictator als Saddam Hussein… Het was een beest, dat geef ik grif toe, maar ik zei hierboven al dat ik het totaal onethisch vindt dat een aantal mensen zichtbaar geniet van het openlijk executeren van deze dictator… Dit getuigt van decadentie vergelijkbaar met het oude Rome, waar je als misdadiger voor een groot publiek werd verscheurd… Brood en spelen, maar onderhand walst Amerika plat wat men wil...
Ik heb nu nog maar een uiterst topje van de ijsberg laten zien, ik adviseer iedereen met klem om zich eens nader te verdiepen in de buitenlandse politiek van onze grote bondgenoot, de enige supermacht in de wereld (helaas)…
Klik om te vergroten...