1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Doodvonnis voor Saddam Hussein

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tim, 5 nov 2006.

1. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Waarom een ban? Hij geeft zijn mening over wat er met Saddam moet gebeuren en ik vind dat hij groot gelijk heeft. Ik ben geen persoon die een kick krijgt van andere mensen die lijden maar Saddam verdient dit als geen ander.

Amerika heeft Saddam misschien wel geholpen maar heeft Amerika gezegd dat Saddam iedereen over de kling moest jagen. Dat was zijn eigen besluit dacht ik zo.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Alzeker niet véél beter dan diegene die ze gaan opknopen

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Dan waren z'n zoons aan de macht gekomen die al het een en ander hadden uitgehaald en ze waren naar verluidt nog erger dan Saddam in dat opzicht. Beide zoons zijns overigens tijdens gevechten met de coalitie omgekomen.

4. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zeggen wel eens oog om oog, tand om tand. En als Saddam daarmee werd opgescheept, stelt ophanging nog niets voor! De dingen die hij uitgespookt heeft zijn zelfs te erg om op te schrijven.... Hij wordt voorgeleid aan de Iraakse rechtbank en nu gerechtshof en dat is dus geen Nederland, EU, VS, etc Een democratie is daar een streven en bij lange na niet bewerkstelligt! Dus kom niet met ' doodstraf is niet echt democratisch' daarbij, kijk ook maar eens naar de VS....
    Saddam krijgt wat hij verdiend geen excuses, geen smoesjes gewoon de galg!

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yep met die instelling komen we er.........=(

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden hem gewoon 'perongelijk' moete neerknallen toen ze hem arresteerde. Hadden ze het op zelfverdediging kunnen gooien en was dit allemaal een stuk makkelijker geweest.

Had veel geld uitgespaart (gerechtshof,gevangenis) en veel gezeur (rellen, aanslagen enz).

Ik ben ook niet zo'n fan van oog om oog, tand om tand, maar deze man is zeer waarschijnlijk zelfs gevaarlijk in de gevangenis.

7. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    Jij kan mij niet vertellen dat jij geen grafhekel hebt aan radicale moslims.. die gasten vermoorden al iemand als t hoofddoekje scheef zit..
    daar is niks ophitsen aan, nederland is een vrij land, iedereen mag zijn mening hebben. Ik heb eigenlijk liever dat hij levenslang krijgt dan dat ie dood gaat, anders ben je net zo als hemzelf.. maar hier kan ik ook mee leven :x

Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  8. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    ' ze ' zeggen wel eens, waar baseer je het op dat ik hiervan een voorstander ben..... ik ben eigenlijk ook geen voorstander van de doodstraf, ivm fouten in het rechtssysteem, de juridische blunders die vaak gemaakt worden. Maargoed bij hem valt er niet over te twisten dat hij schuldig is. Maargoed die instelling zoals jij het noemt, daar sta IK in ieder geval NIET achter!

9. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Normaal ben ik ook tegen de doodstraf maar zoals mensen al zeiden: het risico dat hij ooit bevrijd word of dat terroristen mensen gijzelen met de eis dat hij vrij gelaten word gaat nu wel voor. Daarom de doodstraf voor deze man.
    Bovendien is het 100% zeker dat hij schuldig is.

10. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    hoe schuldiger de man, hoe eerder ik hem géén doodstraf zou gunnen. Ik bedoel stel je bent Saddam, jarenlang mensen onderdrukt en laten vermoorden..dan word je opgepakt.. je maakt een beetje stennis.. de hele wereld kijkt naar je.. en je wordt opgehangen. Ik vind het een erg snelle manier om iemand te laten boeten voor de aantallen families die hij pijn heeft gedaan. Laat hem dan liever jarenlang wegrotten in een donkere cel. De doodstraf haalt niks uit. Alsof hij ook bang is voor de dood. Op het moment dat het wordt uitgesproken hitst hij nog even snel mensen op. Laat hem dan lekker opgesloten zitten zodat hij alleen zijn eigen stem nog hoort weerklinken tussen 4 muren. Dát is straf. Ik ben sowieso tegen doodstraf. Het is een beslissing die je neemt uit een hogere positie ( want jij legt de straf op ) maar op het moment dat je hem uitvoert, verlaag je jezelf tot hetzelfde niveau als degene die je net hebt opgehangen. En dat is toch juist net niet het effect dat je wilt bereiken.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe voor één keer zijn wij het hier eens, yep lord,je hebt helemaal gelijk.
    Laat ze Saddam maar lang en veilig weggeborgen houden in zijn cel....kan hij lang nadenken.......

12. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het eigelijk helemaal met je eens, was het niet zo dat die man nog heel veel aanhangers heeft die graag voor hem zouden sterfen. Wil jij de kans nemen dat hij ooit bevrijd wordt? Of dat aanhangers gijzelaars gaan nemen om hem vrij te krijgen? Zolang hij leeft, leeft zijn regiem met hem mee.

Het gaat hier niet om sadam, maar juist om de mensen die gevaar kunnen lopen als je hem laat leven. Laat hem sterven, dat geeft waarschijnlijk veel rellen, maar zeer waarschijnlijk stort zijn aanhang daarna ook inelkaar, of er moet een nieuwe leider opstaan, maar die kans is er ook als je hem laat leven.

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Sadam laten ze echt niet meer vrij, zo gek zijn ze niet. Zeker Amerika, die vinden het leuk om hun macht te laten zien, door Sadam vrij te laten zouden ze alleen laten zien dat ze zwak zijn. Dus wat er ook gebeurd, ik denk dat Amerika Sadam echt wel opgesloten zou laten zitten. Er zal vast gerelt en gedreigd worden, maar dat is niet anders dan nu. Juist hierin moet je wél je rug recht houden. Met dit soort groepen is het altijd zo dat ze een leider nodig hebben. Iemand die macht uitstraalt, charisma heeft en ze ophitst. Zonder leider zijn ze niets. En ookal zullen ze schreeuwen en rellen..hoelang zullen ze een leider willen die opgesloten zit? Lekker laten kermen, dat gaat wel over.

14. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een zeer goede vraag. Ik weet het niet, ik denk langer als je denkt. Ze steunen ook een leider die ze nog nooit hebben gezien en waar ze zeer waarschijnlijk zelf ook niet van weten of hij nog leeft in die landen (Bin Laden).

Ik denk niet dat die mensen snel ontmoedigt zullen worden.

15. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Ze moeten hem gewoon eerst nog een tiental jaren in de gevangenis laten zitten, en dan ophangen. Of gelijk ophangen, want daar wacht iedereen op. Die kl**tzak heeft het verdiend. Wie is het nou niet met mee eens?

16. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Saddam Hussein is vanmorgen even vóór 4.00 uur opgehangen... Ze hebben hem dus van het leven beroofd, na het uitgesproken doodvonnis... Zijn advocaten hebben nog tevergeefs geprobeerd om de uitvoer van het doodvonnis te belemmeren... De oud-dicator was al naar een Amerikaanse gevangenis in Irak overgebracht...

Ik ga niet oordelen over of het goed of slecht is dat deze dictator is gedood... Ik snap de voordelen en nadelen er wel van... Het was zeer zeker geen aardige man, en hij heeft de mensenrechten grof geschonden... Dat is duidelijk... Hopelijk wordt hij geen martelaar in de ogen van de fundamentalisten... Of hij ernstiger gestraft zou zijn, door hem jarenlang op te sluiten is een ethische vraag, net zoals het een ethische vraag blijft of het wel slim is om hem op te hangen...

Waar mensen zijn, is narigheid... 8)

Bron: http://www.nu.nl/news/930339/23/Doodvonnis_tegen_Saddam_Hussein_voltrokken.html

Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sowieso, nu Saddam is/was overgedragen aan de Irakese regering moest een vonnis wel snel komen. Toch wel iets "veiliger" i.v.m rescue missies bijvoorbeeld. Mja, het Saddam tijdperk is over. Gelukkig lijkt me. Het zal weinig verschil maken met het geweld maar dit onderdeel kan nu worden afgesloten.

Toch denk ik wel dat Saddam wel geschrokken is van de snelheid waarmee dit is voltrokken. Saddam heeft totaal geen terroristachtige persoonlijkheid. Hiermee bedoel ik dat hij (naar mijn mening) niet bereid is te overlijden voor een bepaald doel. Mja..

Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  18. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, en we zijn weer een martelaar rijker. En wat voor 1. Uiteindelijk heeft dit met grote kans een negatief effect op de groei van terrorisme (een groei dus) en ook onrust in Irak zelf, ze hadden hem gewoon levenslang moeten oplsuiten.

Verder is de datum/dag ook wel erg ongelukkig..

19. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, op dat tijdstip was ik net thuisgekomen van uitgaan...

Tja, ben nooit echt voor de doodstraf, maar met wat hij allemaal heeft gedaan & wat aanhangers van hem zouden doen als ie levenslang zou hebben gekregen(uhmm, aanval op gevangenis:confused:).

En tja, geweld zal idd gewoon doorgaan gezien ze nu nog een nieuwe reden hebben om debiel te doen:{

En Bush zit lekker op z'n ranchje te genieten.

20. mars15

mars15 Guest

zag er goed uit net op de nos, dat die de strop kreeg :p

Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2006

Deel Deze Pagina