1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    helaas is een aanslag in nederland makkelijk te realiseren.. remember de trein kaping door de molukkers?
    naja.. ik zie een aanslag in amsterdam of rotterdam snel gebeuren.. maar ik vrees ook voor een gif in het drinkwater.. dor een aanslag op de rotterdamse haven waar allerlei giftige stoffen zijn (zelfs radioactive stoffen).. ik hou mijn hart vast..

maar terug trekken? NEE... dan gaan ze alleen maar door.

mr blind.. jij bent echt zielig..

2. Blind Reality

Blind Reality ¡Autosuggestion!

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor deze mooie opbouwende kritiek. Kun je me ook zeggen waarom?

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Dus jij laat je liever vergassen, opblazen of vergiftigen dan dat je ergens weggaat waar je in eerste plaats al niet hoorde te zitten.....uit een soort van vreemde trots...

Hou daar eens over op....de invloed van Amerika op onze bevrijding is helemaal niet zo verschrikkelijk groot als ze zelf willen denken....ze wilden ons in eerste instantie niet eens helpen....
    En Amerika zit alleen maar in Irak om......De Olie.....voor de rest is het kul....Saddam verdrijven is een leuk excuus, maar niet de reden, want anders zijn er nog wel tig landen die een dictator hebben, maar die geven Amerika of op tijd geld, diamanten enz....of anders hebben ze niks om de alziende blik op zich geworpen te krijgen.....
    Kijk, nederlandse soldaten zitten op een plek waar ze met valse voorwendsels naar toegestuurd zijn......ze zijn er achtergekomen dat Bush een leugentje had gedaan en nog zitten we er.....waarom? Voor de bevolking? Ik hoor het nog op Tv dat Amerika het land weer op ging bouwen (wel exclusief door Amerikaanse bedrijven, maar oké) Dus zijn wij daar niet bij nodig toch....Dit is mijn mening dus en als jullie vinden dat ze moeten blijven, moet je ook niet zeiken als je vader, moeder enz opgeblazen wordt, want je bent nu gewaarschuwd en ik woon op een plek die echt geen gevaar loopt, maar voor al die figuren die nu zo hard roepen dat ze moeten blijven en in de Randstad wonen: Succes en ik hoop dat je stalen zenuwen hebt....

4. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    hierdoor ben je niet zielig, maar heb je een enigszins verwrongen beeld van de situatie... of, wat ik vermoed, je hebt het gewoon fout geformuleerd...

en even een vraag voor al die mensen die zo pro-Amerikaans komen schreeuwen dat we er net zo goed een bom op kunnen gooien; kunnen we dat dan niet beter ook op heel Afrika, half Azië, half Zuid-Amerika, en Rusland gooien, zijn we toch meteen van al dat gezeik af??

5. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Amerika brengt dagelijks mensen ter dood en sluit mensen zonder proces jaren op op vage verdenkingen. Is dat wel goed?

Nope is niet goed maar aanslagen plegen is nog veel erger waarbij onschuldige mensen dood gaan.
    En Saddam die liet gewoon je hand afhakken voor niks.

Maar dat maakt nu niet meer uit?!

Op het moment maakt mij dat niet meer uit.
    Wat Saddam allemaal gedaan had waren ergere dingen trouwens een aantal maanden geleden waren de mensen in het gebied van de nederlanders nog blij.

Precies, dus is het raar als de Iraakse milities hun eigen land verdedigen?

Ze verdedigen het land niet want voor zover ik het weet nemen we het land niet in.
    We helpen met het herbouwen en de veligheid te handhaven hun willen dat niet want ze willen vrij spel hebben voor hun terroristische praktijken.

Inderdaad als er een Amerikaanse puppet is geïnstalleerd.

Ja hij heeft waarschijnlijk een hersencontrole apparaat in zijn kop en als er wat gebeurt wat Amerika niet leuk vind explodeert het. _0/

Een stel losers wat gewoon hun eigen land verdedigd wat jij volgens eigen zeggen ook zou doen.

Hun verdedigen niet hun land want we nemen het niet in we zijn er voor de veiligheid.
    Ze willen vrij spel voor hun terroristische activiteiten.

Juist, nooit van je fouten leren dat is slim!

Oh ja doen wat terorristen zeggen is beter omdat we dan zogenaamd veiliger zijn.
    Ik geef niet zo snel op noem me maar koppig maar ik geef me niet zo snel over.
    Als wij ons terug zouden trekken denk je soms dat we dan geen aanslagen hoeven te verwachten.

Als je wat meer nadenkt en jezelf in hun situatie plaatst zijn ze een stuk minder zielig. Ik heb in ieder geval meer symphatie voor de Iraakse milities dan voor de Amerikaanse of Nederlandse militairen. Zij vechten voor hun land en wij vechten voor het beschermen van onze economisch belangen

Nou ik vind terroristen wel zielig burgers aanvallen is dan ook erg aardig van ze. _0/
    Ik heb dus totaal geen sympathie voor hun Burgers onthoofden om je zin te krijgen valt bij mij dan ook niet goed te praten maakt niet uit hoe je het brengt.
    Laat ze dan de legers aanvallen maar niet burgers dat gaat veel te ver.

6. Blind Reality

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor niet fout geformuleerd. Mijn formulering was er op gericht om de discussie op scherp te zetten. Ik ben inmiddels gewoon erg teleurgesteld in alle mensen die alles maar van één kant bekijken. De meeste Nederlanders denken gewoon niet na en lopen klakkeloos achter de Amerikanen aan, onze eigen J.P. voorop. Mensen moeten zich eens proberen te verplaatsen in de Irakis of in de Palestijnen voordat ze hun oordeel klaar hebben.

En even voor de duidelijkheid, ik gun niemand de dood door een terroristsche aanslag. Ook de mensen in Najaf niet en zelfs niet alle hierboven aangehaalde onnadenkende Nederlanders! Wel vind ik dat als je meewerkt aan het bezetten van een land tegen de wil van ten minste een deel van de plaatselijke bevolking dat je niet verbaasd moet zijn als die aanslagen er daadwerkelijk komen.

7. chaosphere

chaosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    we moeten gewoon onze eigen terroristische groep opstarte en dan in irak is wat islamiten onthoofde, is kijke of ze da leuk vinde }:]

8. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het bezetten van een land is altijd tegen de wil van een gedeelte van de plaatselijke bevolking.
    En ik zou totaal niet verbaasd zijn als er een aanslag zo komen Maar zou net zo goed kunnen gebeuren als we ons terug zouden trekken.
    En wie zegt dat wij er niet over nagedacht hebben natuurlijk wel.
    Wij zien het alleen niet zoals jij het ziet daarom zijn we niet onnadenkend we zien het alleen anders.
    En ja ik woon in de randstad Rotterdam en ik ben niet bang.
    Ik zou pas bang worden als we terug zouden trekken dan krijgen ze pas macht.

9. Blind Reality

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit beweerd dat Sadam goed was voor Irak. Ik heb alleen aangegeven dat de Amerikanen ook nog wel wat hebben recht te zetten in hun eigen land voordat ze het recht hebben om de rest van de wereld op hun fouten te wijzen.

Volgens de door de Amerikanen vrijgegeven beelden uit het gebied was iedereen inderdaad heel blij. Dat heet trouwens propaganda.

We zijn alleen maar met honderduizenden soldaten ter plekke die alleen verantwoording afleggen aan Amerika. Er is geen duidelijk beeld wanneer deze vertrekken. Lijkt mij toch wel degelijk een bezetting.

Wie heeft het over doen wat terroristen zeggen. Ik heb het gewoon over het feit dat we daar überhaupt niet aanwezig horen te zijn omdat we geen recht hebben ons te bemoeien met de plaatselijke politiek. We moeten dus weg uit principe en niet omdat Bin Laden het zegt. Overigen heeft Bin Laden ons een aantal maanden geleden dit wel aangeboden. Als je je terugtrekt uit Irak zullen er geen aanslagen volgen.

Keep the discussion serious please. We spelen hier toch geen Illuminati FNORD ;)

Ik bedoelde te zeggen dat de motieven van de milities in mijn ogen zuiverder zijn dan de de motieven van het westen. Ook ik ben het niet eens met de methoden die ze gebruiken.

10. Blind Reality

Leuk Bevonden:
    0
    budank vor dezuh leguh reejaktie! :confused:

Draagt echt bij aan de discussie.

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Bron? Want zo'n uitlating is natuurlijk je reinste kul. Het is niet zo dat Maurice de Hond al vanaf het begin der tijden heeft bijgehouden wie in wiens naam een ander heeft vermoord.

Je eigen land verdedigen gaat niet massaal ten koste van je eigen bevolking.

Uhm je denkt het niet, dat vind je. Door gedachtegoed ben je tot die mening gekomen. Je kan het ook denken, maar om je gedachten te posten als gedachten op een forum is iets te poëtisch op dit moment.
    Anyway; jij vindt dus dat Nederland een aanslag verdient, maar je neemt het op voor de Iraakse Moslim strijders die dagelijks aanslagen plegen op "hun" eigen volk? Jij klinkt als een terrorist.
    Ten eerste verdient geen 1 land om te worden belaagd door aanslagen omdat ze laf zijn, en vaak expres burger doelen treffen.
    Ten tweede ben je nu erg discriminerend bezig aangezien je Nederland als 1 mening beschouwt.

12. Blind Reality

Leuk Bevonden:
    0
    Elk willekeurig geschiedenis/maatschappijleerboek. Van de kruistochten tot het verbieden van condooms. Van de Spaanse Inquisitie tot de Ku Klux Klan. Allemaal in naam van Jezus Christus.

Gebeurd dat dan? Volgens mij worden de meeste aanslagen op buitenlandse/militaire doelen gericht en sterven hier dus weinig eigen burgers door.

Ik denk het wel. Dit is een algemeen aanvaarde stijlvorm dus waar je nu allemaal over loop te kissebissen weet ik ook niet.

Ten eerste ben ik dat niet met je eens. Een land kan wel terrorisme verdienen door de behoeften van andere landen te negeren, door een eerlijke wereldhandel te frustreren en door hun eigen positie op die markt te beschermen met alle millitaire en economische middelen die ze ter beschikking hebben. Ik heb het hier dus over de Verenigde Staten! Als een bevolking van zo'n democratisch land hier niets aan doet en alleen aan het eigenbelang blijft denken denk ik dat een land wel degelijk terrorisme kan verdienen of misschien beter gezegd over zichzelf kan afroepen. Nederland is nog niet zover "denk" ik. Maar we zijn wel hard op weg.

Ten tweede ben ik niet discriminerend bezig maar generaliserend.

13. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Hallo, De islam bestaat ook al een tijdje en die hebben ook heel wat mensen vermoord :), je kan niet weten dat er meer mensen in naam van het Christendom zijn vermoord dan in naam van de Islam. Er zijn trouwens ook geen 6 miljoen palenstijnen door de Israeliers vermoord. Als we ons nu terugtrekken uit het midden-oosten hebben ze alleen maar vrijheid om zich te ontwikkelen in een nog sterkere negatieve spiraal van geweld.

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Gut, in die boekjes leer je over de Westerse wereld en wordt er met een rotvaart door het Midden Oosten heen geraast. Daar komt bij dat bij de kruistochten veel Christenen zijn gedood in de naam van Allah.
    Daarbij komt bij dat er door de Moslims in die tijd ook enorm is geslacht, in de naam van hun geloof; maar dat is een minder populair en relevant onderwerp voor ons in de Nederlandse Geschiedenis. Tevens is daar ook weinig documentatie over te vinden, dus wordt je er niet in onderwezen.

Continu, iedere week staat het in de krant. Meestal burger doelen die een keer met Amerikanen hebben gepraat; zoals bijvoorbeeld een Iraaks transport bedrijfje..

Tuurlijk mag je meningen denken, maar om te posten dat je een mening denkt is nogal vergezocht en poëtisch in een discussie, is het niet?

Goed, jij veroordeelt dus burgers tot de dood vanwege het politieke gedachtegoed van de regering?

Wat moet jou sancties uiteindelijk discriminerend is.

15. mars15

mars15 Guest

aanslag is hier zo gedaan en vergif ook.. al die putdekkels zitten hier los kunnen ze ook dingen in tyfen en komt het in je drinkwater en weg ben je

gewoon optyfen uit irak horen we toch niet

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dit wel allemaal wat kort door de bocht. Om in dat land een democratie neer te zetten heb je heel veel tijd en handhaving nodig, maar ik denk niet dat irakezen op westerse bemoeienis hebben zitten te wachten. Ik zou alle autoriteiten overdragen, zorgen voor stabiliteit door die terroristen uit te schakelen en wegwezen. Een burgeroorlog staat daar in de wachtrij. Dat land moet zich zelfzelf balancen, denk dat NL de VS maar moet steunen en zich zwaarder moet bewapenen.

Laatst bewerkt: 16 aug 2004
  17. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ennuh... Saudie Arabië is de oorzaak?

18. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    gewoon laten zitten anders krijgen die lijers precies wat ze willen. laat de regering hier maar alerter worden(drirect inzetbare f16's enzo) zou wel een stuk veiliger worden.

19. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0

Nou tegen terroristen heb je niet zoveel aan F16's (behalve bij vliegtuigkapingen offcourse) ik zou wat meer tijd besteden aan het in kaart brengen van terroristische organisaties e.d.

20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als ze Al Sadr en Bin Laden te pakken krijgen, word het gelijk al een stuk minder met de aanslagen denk ik.

Deel Deze Pagina