1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Eén stap wordt in de discussie elke keer weer overgeslagen en wordt ook genegeerd alsof het er niet toe doet...oké nog een keer:
    Amerika zit niet in Irak om die zielige Irakezen te helpen (als ze het echt heel erg slecht hebben kunnen ze zelf ook een opstand organiseren, van Rusland zeiden ze dat dat ook niet ging met KGB enzo en is toch gelukt en dan vind ik niet erg om hulp te bieden), maar om de olie en misschien zelfs om wraak te nemen voor bush sr. Maar echt niet voor de Irakezen en dat weten zij ook....Een democratie opzetten in zo'n soort land dat het nooit gekend heeft is praktisch onmogelijk, die mensen kennen het principe niet (stamhoofdencultuur) en krijgen alleen maar te horen dat ze vrij zijn.....om wat te doen? hetzelfde als wat ze bij saddam moesten doen, werken en hun hoofd boven water houden....
    Maar je kunt niet zomaar een land binnenvallen omdat de staatsvorm je niet aanstaat..dat is voor mij hetzelfde om iemand aan te vallen omdat het een homo, jood, moslim is en een ander gedachtengoed heeft en dan moet je iets verzinnen dat het gerechtigd om binnen te vallen en nu dat niet waar blijkt te zijn moeten wij dan blijven zitten? zeker als je dan ook nog bedreigd wordt......ik zou me terugtrekken en de Amerikanen lekker in hun sop laten gaarkoken......

2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    de paus was, en is, nog steeds een man met te veel macht en ervoor zorgt dat AIDS nog steeds miljoenen slachtoffers eist in Afrika...
    Daarnaast wordt abortus verboden, waardoor ook veel te veel vrouwen en kinderen sterven...

maar wat maakt het ook uit welke religie de meeste doden heeft gemaakt, het blijven miljarden mensen die afgeslacht zijn door andere mensen :{

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    "Nederland verdient inmiddels wel een aanslag denk ik!"

ik hoop dan echt dat ze deze zieligert eerst pakken ZO IETS ZEG JE NIET!
    verdienen wij het als 1 van ons gewoon naar z'n werk gaat en door
    een autobom om het leven komt? nee...verdienen wij als bevolking
    waar het grootste gedeelte geen eens wou dat ons leger naar Irak zou gaan het
    dat ons voedsel word vergiftigt nee.enz enz enz enz...het is hetzelfde als met de Euro de bevolking van Nederland heeft teweinig kies en stem recht (wij kunnen over veel dingen in ONS land niet beslissen,dus moeten wij de duppe worden van de overheid jij denkt echt te simpel)...maar ik hoop dat de knakker die denkt dat wij een aanslag verdienen door een mildvuur brief omkomt!

(sorrie voor deze duidelijke taal maar hij vraagt d'r om) ;)

4. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ja goed hè...en wij gaan gewoon een democratie in Irak neerzetten 8)

5. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Kijk eens in de geschiedenis boekjes en je ziet dat een democratie opzetten lang niet zo onmogelijk is.

6. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    wat een uber debiele opmerking...WIJ....mischien JIJ!
    als je niet normaal kan reageren doe het dan vooral niet joh! |:-

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Yeah! God Bless America! Did I say America? I ment The Netherlands! YEAH! :+

8. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    oh ja? we hebben in nederland niet eens een echte democratie (onze bea zit op de top weet je nog) en zolang de bevolking geen inspraak heeft op dingen als de euro en inmengingen in oorlog, mag jij mij uitleggen wat een democratie is en welk land dat heeft.....
    En het gaat ook over de achtergrond dat een land heeft....nederland is van oorsprong een land van handelaren die al snel de adel voorbijstreefde in macht...hierdoor kwam het "gewone volk" bij ons aan de macht......In Oosterse landen geld vaak het recht van de sterkste/rijkste en heb je nog steeds enorm veel stammen en probeer daar maar eens duidelijk te maken aan het stamhoofd, dat hij vanaf nu evenveel inspraak heeft als de man die elke dag zijn poepkuil schoonmaakt......en het zal uiteindelijk wel lukken, maar je moet jezelf afvragen of het dat waard is en of de mensen het zelf willen om nog eens 10-15 jaar in de shit te zitten. Het is misschien raar om te zeggen en sommigen zullen het niet snappen, maar als je vrijheid niet gewend bent is het heel erg moeilijk om hiermee om te gaan en je grenzen te kennen. Tegen deze problemen ga je heel erg hard tegenaan lopen
    Maar als je het verder over geschiedenis wil hebben vind ik goed hoor......

9. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Quote ff zodat iedereen kan zien tegen wie je het hebt das wel zo makkelijk! ;) en nee ik ga het voor de rest niet over de Euro
    hebben en over het kiesrecht hier in Nederland...want das off topic!

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    He aapje, voor dat je begint te gillen lees eerst wat eerdere posts en ook die van mij (2 posts voor de jouwe) die ging ook over democratie....het antwoord slaat op het feit dat de landen die in Irak zitten "meehelpen" aan het opbouwen van een democratie, maar het in hun eigen land niet eens op orde hebben.....duidelijk???

11. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    heej daapje,is best joh maar moet je maar niet zo vaag quoten zonder inhoud en niet zo laat reageren..maar wij helpen dus mee aan een democratie....ah ok ja...nee je hebt helemaal gelijk wij ja...het leger..uhm ja...net wat ik zei he..lezen...ik vind het woord WIJ niet helemaal te recht de overheid...blame them niet de bevolking! ;) maar zoals ik al zei WIJ(de bevolking) worden daar de duppe van als d'r binnen kort een aanslag word geplecht..en daar ging het mij om dat democratiese gezwets heb ik het helemaal niet over gehad!

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Toegeven aan terroristen: NOOIT DOEN! Nooit.
    Wij zijn nooit in een oorlog meegesleurd geraakt. Wij hebben er nooit aan meegedaan. We hebben alleen maar een soort vredesmacht daar zitten om de boel daar onder te controle te houden, want er zitten flink wat debielen tussen die op macht azen nu Saddam weg is.
    Gozer, haal dat bord voor je kop weg. Moedigen wij ze aan? NEE! Wij helpen de bevolking, zodat er over een jaar niet een Saddam II aan de macht is. En als je al niet eens snapt waar je die soldaten vandaan moet halen... Die soldaten doen dat voor hun WERK! Beroepssoldaten weet je wel :{. 't Is geen dienstplicht ofzo.
    Laat Amerika maar in hun eigen sop gaar koken? AMERIKA? De Irakese bevolking bedoel je. Egoïstisch hoor, om politieke redenen mensen niet helpen. :{
    Je denkt als een terrorist :{. Amerika vergeet helemaal niet dat het binnen een maand is opgelost als Saddam weg is. WAAROM DENK JE DAT ZE DAAR BLIJVEN DAN? :{ :{ :{ :{ :{ :{

En waarom is Amerika in dit geval een bezetter? Of een profiteur? Volgens mij is de macht aan de Irakezen over gedragen, en is er nog geen druppel olie naar Amerika gegaan hoor _0/
    Lekker relevant ook. Het gaat om nu, niet het verleden.
    Nee, maar jouw vergelijking slaat echt nergens op. Als wij een dictator hebben, en Iran bevrijd ons daarvan, dan ben ik blij met Iran.
    Nee, maar dit slaat ook nergens op. Het slaat alleen ergens op als 'jij' (de persoon met de wapens) een gevaarlijke crimineel bent en er in jouw buurt mee op straat loopt. DAN vallen ze - meer dan terecht - jouw huis binnen. Probeer eens een beetje 'straight' te blijven, en niet alles krom praten.
    Gossie. Twee woorden: andere tijd.

En verder heb ik geen zin meer om te reageren. Alleen wil ik wel even zeggen dat 80% enorm kortzichtig is hier. :{

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    _O_ Geweldig. Wij zijn geen democratie _O_

Wij hebben hier een constitutionele monarchie, waarin de koning of koningin slechts een ceremoniële rol vertolkt. We hebben hier persvrijheid, een gekozen parlement, en vrijheid van meningsuiting. Wat wil je nog meer man?

En dat over de euri, dat heeft een regering beslist DIE DOOR HET VOLK GEKOZEN IS. Dumbass.

Jongen, kom eens terug als je groep 4 hebt gehaald.

Laatst bewerkt: 16 aug 2004
  14. mars15

mars15 Guest

denk ik niet. die organisaties zijn denk ik zo groot voor 1 van hun 100 anderen :'-(

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    uhm dit had je vast ook tegen mij or am i wrong? maar gozert dan zeg ik je even wat en als je had gelezen wat ik poste begreep je me ook over bepaalde
    dingen hier in NL kunnen wij niet mee beslissen en die dingen zijn
    juist vaak van grote invloed en kunnen heeeeeele grote gevolgen hebben
    en kijk maar naar de euro...moet ik meer zeggen! ;) nee ok einde discussie over de euro...want daar hebben we het niet over! _0/

16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    een voorbeeld: ik heb PvdA gestemd (of je het ermee eens bent of niet doet er niet toe) afgelopen verkiezingen...samen met cda de meeste stemmen....dan lijkt mij het logisch dat PvdA gaat regeren met CDA....maar nee blkje ketst het keer na keer af....de regering die er zit heb ik niet voor gestemd.....En overde ceremoniële rol van onze Bea is een tijdje terug nog een ophef over geweest dat bleek dat ze toch een aardig vingertje in de pap heeft.....we kiezen nog steeds niet onze burgemeester, de 1ste kamer....dit wordt allemaal weer indirekt gedaan zonder dat daar de bevolking ook maar iets mee te maken heeft....

Als jij denkt dat Amerika daar is gekomen om de bevolking te helpen, moet je dat vooral doen en op een Saddam II zit ik zeker niet te wachten, maar ook niet op een Bush II......En over dat soldaten tekort, het nieuws de laatste tijd gezien dat het leger niet zo populair meer is?

Zou jedat misschien ook tegen een terrorist willen vertellen, want die weten dat niet, aangezien we een bedreiging hebben gekregen....

Ik denk dat ze daar blijven totdat ze de macht kompleet in handen hebben en misschien nog belangrijker...ze lijden een enorm gezichtsverlies als ze nu weggaan en dat kan Bush nu even niet hebben.met de verkiezingen voor de deur....
    Amerika is een profiteur en een bezetter, omdat ze Irak om een valse reden zijn binnen gevallen, een hoop kapot gemaakt hebben, maar wel alles willen opbouwen...door Amerikaanse bedrijven...Europese landen hebben geprobeerd een contract te krijgen, maar dat is ze geweigerd. Achteraf bleek zelfs dat er bedrijven bij waren waar een senator aandelen in had. En Olie....oil for food program? En als ze straks hun stromannetje kunen plaatsen...goedkope olie...

En nog even over deze reactie:
    Zo'n opmerking zegt meer over jou dan ik ooit had kunnen zeggen ;)

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, daar heb jij niet voor gestemd. Niemand stemt voor een regering. Maar weet je wat, meer dan 50% van de stemmers hebben gekozen voor OF CDA, OF VVD, OF D'66. En die zitten in de regering. Dus meer dan 50% is blij, meeste stemme gelden. Zoals bij elke democratie.

En ja, ze heeft wel een bovengemiddelde vinger in een laagje pap, maar echt niet zo heel erg hoor :{. Bovendien wordt ze afgezet als ze een besluit van de regering weigert. En de mensen in de eerste kamer komen daar ook omdat er gestemd is op ze.

Ik heb het over Nederland. Niet Amerika. En wij helpen de bevolking. We hebben helemaal niet aan de oorlog meegeholpen, slechts aan de opbouw van het land erna.

Over die soldaten: je wijkt alweer van het onderwerp af. Jij vroeg je af of er mensen waren die dit wilden doen. Ik zeg ja, want er zijn nog soldaten, en soldaten willen dat doen, want ze zijn bij het leger gegaan. Soldaten zat (voor Irak). Einde discussie.
    Een terrorist's brein is verknipt. Wij zijn daar om de mensen te helpen, hunnie zien dat niet in.
    Oké, profiteur misschien, maar geen bezetter.

Laatst bewerkt: 17 aug 2004
  18. Blind Reality

Blind Reality ¡Autosuggestion!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is miltvuur hoor. Maar toch bedankt voor de milde variant. ;)

Nog even voor de duidelijkheid. Ik weet best dat ik er een extreme mening op na houd in vergelijking met de meeste Nederlanders. De opmerkingen over het christendom heb ik gemaakt omdat in het begin van de discussie meteen weer een ongefundeerd agressief beeld van de islam werd neergezet. Doet er verder niet zoveel toe.

Alles wat ik beoogde met mijn stellingname is om jullie eens te vragen dingen van een andere kant te bekijken. Om je eens in te denken dat je een Iraki bent en dat jouw land wordt verblijd met de aanwezigheid van honderduizend vreemde soldaten. Dat je nu zogenaamd vrij bent maar er in het dagelijks leven nog slechter aan toe bent dan tijdens het Sadam regime. Dat de heiligste stad van jouw geloof wordt belegerd. (een belegering van het Vaticaan bijvoorbeeld) Die mensen reageren niet anders dan dat het merendeel van de westerse populatie zou doen! Enkele van jullie hebben al toegegeven dat jullie ook je land zouden verdedigen. En kom nu niet aan met dat het land niet bezet wordt en dat we alleen daar zijn om ze te helpen. Als je dat gelooft heeft de westerse propaganda machine op jou de gewenste uitwerking gehad.

Samenvattend: De geallieerden zijn in Irak onder valse voorwendselen en naar aanleiding van foutieve aannames en veronderstellingen. Daarom moeten we daar weg, niet omdat een terrorist het zegt.

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Het ging mij om je opmerking..en wat bij veel meer met mij kwade gevoelens
    oproept ik vind die oorlog ook zinloos maar ben ook weer niet anti VS
    of wat dan ook..het gaat mij om het land waar ik nu in leef ik weet
    het dat klinkt kru maar zo zit ik in elkaar ga me niet zo druk maken
    wat d'r in de rest van de wereld gebreurd want het is toch altijd hetzelfde
    met al die geloven oorlog oorlog en nog eens oorlog en alles komt door die
    geloven...kijk Ierland..kijk Indonesie...enz enz....en de krant staat
    al vol met leed..maar toen ik deze topic las en op het Nieuws
    hoorde over de mogelijke aanslagen hier in ons ooit zo veilige landje
    kan ik een reactie als die jij zei echt niet een plaats geven sorrie!

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Toen irak begin de jaren 90 koeweit binnenviel en dit land bezette, was bush sr. niet geneigd om tussenbeide te komen.
    De reden hiervoor was niet ver te zoeken , want irak leverde olie aan amerika.
    Het is toen aan margaret thatcher te danken dat er een reactie uit het westen kwam ,en zij zette president bush sr. zo onder druk dat die niets anders kon dan mede te reageren op de gebeurtenissen in koeweit.
    Toen was men er al van overtuigd dat irak vernietigingswapens had.
    Bij de operatie desert storm ,en de bevrijding van koeweit , trokken de geallieerden irak binnen , en de bevolking dacht toen dat ze door zouden gaan en saddam in bagdad zouden gaan opzoeken en opruimen.
    Men is toen vroegtijdig gestopt en men liet saddam zitten waar hij zat , alleen omdat hij olie leverde aan amerika.
    Die mensen ginder die blij de komst van de amerikanen en co afwachtten waren toen heel erg teleur gesteld in het westen.
    Toen saddam de oliekraan dichtdraaide voor amerika ,begon men met economische blokkades die geduurd hebben tot de 2e golfoorlog , en die naar schatting jaarlijks aan duizenden mensen het leven kosten omdat de hospitalen niet voldoende medicijnen beschikbaar hadden .
    Dezelfde avond na de aanslag op de twin towers , zonder dat er al enig bewijs gevonden was zei bush jr al dat irak de schuldige was en dat er hoe dan ook actie zou ondernomen worden.
    Het was alleen nog zoeken naar een goede reden om het land binnen te vallen , en om hun mannetjes in de regering te kunnen zetten.
    olie , daar draait alles om, een van de oliebedrijven van amerika heeft zelfs een president als hoofdaandeelhouder ,en waar is dat bedrijf nu bezig, juist irak.

Laatst bewerkt: 17 aug 2004

Deel Deze Pagina