1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus wou jij zeggen dat iedere terorrist een normaal mens is?
    Dan zou iedere Irakees terorrist nu moeten zijn want ze leven allemaal in abnormale omstandigheden.
    Ik zag anders toch echt een hoop Irakezen die agent wilden worden op tv om het land weer op te bouwen en helpen herstellen.
    Als je terorrist wordt dan kies je ervoor om dat te zijn net als kiezen om het land weer op te bouwen.
    Maar wat gebeurt er die terorristen willen het niet opbouwen want die vallen die politiebureaus aan met aanslagen.
    Je gaat nu toch niet zeggen dat mensen die het beste voor hebben met hun land hun eigen burgers aanvallen.
    Die burgers die ervoor kiezen om het land weer op te bouwen worden juist aangevallen zeker als nederland zich terug zou trekken.
    Dan zou Irak echt een broedplaats voor terorristen worden want dan hebben ze vrij spel.
    Maar ik ga echt niet geloven dat terroristen normale mensen zijn en iedereen in Irak er 1 is.

2. Blind Reality

Blind Reality ¡Autosuggestion!

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, je probeert het niet eens te begrijpen. Niet iedereen is hetzelfde dus ook niet iedereen wordt terrorist. Vraag jezelf eens af wat jij zou doen als je in de situatie die Nosh_JSRF beschrijft terecht zou komen. Sommige mensen proberen te overleven in de nieuwe situatie en sommige proberen zich te verzetten tegen het onrecht dat hen (volgens hunzelf) wordt aangedaan. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Hoe denk jij dat een terrorist ontstaat dan? Wordt hij zo geboren of zo? Is het een afwijking in de hersenen of zo? Wake up, het zijn gewoon normale mensen in extreme omstandigheden.

Weet je wie het terrorisme in stand houdt? George W. Bush met zijn arrogante buitenlandse beleid. Nergens comformeert Amerika zich aan de meerderheid van de wereld. Denk aan het niet ratificeren van milieuverdragen, het niet erkennen van het internationale strafhof voor oorlogsmisdaden, het blokkeren van een eerlijke wereldhandel, het in stand houden van een racistisch regime in Israël en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat is de ware voedingsbodem voor het internationale terrorisme gericht tegen de VS (en zijn bondgenoten), dat is wat ik bedoel met het terrorisme over jezelf afroepen!

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ow nu is het de schuld van George W. Bush of Amerika dat er 3000 mensen zijn vermoord op 11 september 2001?

4. Blind Reality

Leuk Bevonden:
    0
    Van alle mensen die in de afgelopen jaren verantwoordelijk zijn geweest voor het buitenlands beleid van de VS om het nog wat duidelijker te zeggen. Ja dat denk ik.

Wat denk jij dat de reden is dat ze in die torens gevlogen zijn dan?

5. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg nou niet dat George Bush het allemaal goed doet verre van zelfs ik hoop dat John Kerry gaat winnen met aankomende verkiezingen.
    Maar terorristen zijn niet iets nieuws en ga nou niet zeggen dat alle Irakezen het daar slecht hebben want daar heb je gelijk in.
    Vandaar moet het land ook heropgebouwd worden maar als we steeds aanslagen krijgen gaat dat nog moeilijker.
    Die terorristen staan juist de wederopbouw in de weg.
    Maar terorristen zijn er zowiezo wel hier in Nederland zitten ze ook.
    terorristen kan je het best vergelijken met pestkoppen.
    Ze zoeken onschuldigen uit en makkelijke doelwitten om er zelf beter van te worden.
    En waarom zouden wij geen bondgenoten van Amerika moeten zijn.
    Dat we bondgenoten van Amerika zijn betekent niet dat we alles goedkeuren wat Amerika doet.
    Maar dat neemt niet weg dat terroristen gewoon slecht zijn en we alles eraan moeten doen om ze te verslaan.
    Of wil jij soms dat er nog meer onschuldige mensen gedood worden in aanslagen.
    We laten ons toch niet terorriseren door een stel losers

6. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ze pakken Engeland gewoon hoor....

7. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ook terroristen hebben het beste voor met hun eigen land... Ze vinden alleen dat het de verkeerde kant op gaat, en uiten hun mening nogal extreem, omdat het op een andere manier niet gaat volgens hun...

je denkt toch zeker niet dat er mensen zijn die vrijwillig meestrijden voor idealen die zijzelf slecht vinden??

In dat opzicht is Amerika slechter af, er zijn ook genoeg soldaten die het niet eens zijn met de hele oorlog, maar ze hebben geen keus, met het tekort dat de VS aan soldaten heeft momenteel wordt elke soldaat, vrijwillig of niet, naar Irak uitgezonden...

8. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    "Normale" mensen vechten het uit via de stembus. Maar je doet nou trouwens net een beetje alsof Al-Sadr het beste voor heeft met Irak en als hij de Amerikanen + aanhang heeft verdreven hij van Irak een land zal maken vol vrede en vrijheid voor iedereen. De enige reden dat Al-Sadr zich zo fel verzet tegen de Irakeese overheid en de Amerikanen + aanhang is omdat die tussen hem en een soort Taliban Irak staan waar hij de absolute macht zal grijpen.

Als Al-Sadr aan de macht komt met zijn aanhang dan zal hij volgens mij vele malen erger tekeer gaan dan Saddam

9. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Omdat ze vanaf kinds al aan word gepraat dat Amerika slecht is.

10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is de schuld van een stelletje onderontwikkelde apen die denken dat het vermoorden van onschuldige burgers de oplossing is. Niet van Sjors Boes, Bill Clinton of één van hun voorgangers.

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Terroristen hebben het (bijna) altijd voorzien op onschuldige burgers. Geen enkel verstandig normaal mens doodt onschuldige burgers. Die terroristen zijn gestoord, of op z'n minst vol gepompt met Islamitische/Jihad propaganda...

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Terroristen willen alleen het beste voor zichzelf. Je denkt toch niet echt dat ze die aanslagen plegen zodat er ooit een veilig Irak ontstaat met welvaart en waar iedereen lief is? Ze willen zelf de baas zijn.

13. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien wordt een succesvol object/land/bedrijf altijd gehaat door een bepaalde groep mensen, puur vanwege de jaloezie. Dat is met Amerika ook zo, mensen zijn jaloers op de V.S. en uit jaloezie praten ze mensen haat jegens de V.S. aan. Speelt ook zeker mee...

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ow? Das grappig; en ik maar denken dat ze een jarenlange training hadden in daarvoor opgerichte kampen van extremistische moslim groeperingen. Mensen die vanaf hun geboorte al worden gebrainwashed en gevormt om hun leven te geven in de naam van Allah.
    Of de andere groep die geen training in een kamp heeft genoten maar alleen gebrainwashed is vanaf hun geboorte en gevormt om hun leven te geven in de naam van Allah.
    Deze mensen zijn alleen biologisch (hoop ik voor ze) normaal, maar geestelijk verre van..
    En ik zie normale mensen ook niet gedurende een minuut lang met een bot mes een krijsgevangene onthoofden..

Laatst bewerkt: 17 aug 2004
  15. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat komt omdat veel Arabieren een angst hebben voor Amerika en Amerika's cultuur (begrijpelijk, die vreselijke McDonalds tyrannie :p). Dat uit zich in afschuw en haat voor Amerika en de westerse wereld. En dat uit zich weer door een extremistische houding aan te nemen. Ik niet vinden mooi.

Ik vind het echter onbegrijpelijk, als je kijkt naar conflicten met moslims nemen ze meestal het op voor de moslims. Echter dat word altijd verdraaid en er word gewezen naar Israël. Ik noem de Balkan (Amerika viel Servië, christelijk, aan) , Afghanistan (hielp Bin Laden tegen de Sovjet-Unie) en ze hielden zelfs Israël tegen toen deze wou oprukken naar Caïro (Israël pwnd ze dubbel en dwars die moslims, hebben ze nog een licht minderwaardigheidscomplex aan overgehouden :p). Echter, Amerika word altijd als de agressor afgeschilderd. De haat tegen joden en Amerika word nog wel de topic van deze eeuw. Welterusten...

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Amerika heeft vele fouten gemaakt, en sommige groepen geweldig misbruikt voor het eigen belang. Extremisme is een reactie op de uitbuiting door Amerikanen. Daardoor onstaat er een verafschuwing van de Amerikaanse cultuur en een verlangen naar, clandestien als zodanig bestempelde, pure vormen van Islam. Bin laden valt in die categorie.

Amerika viel Irak in, liet andere landen waar meer hulp nodig is met rust en steunt in dergelijke lanbden zelfs vaak barbaarse regiems. De bemoeienis van Amerika in Irak is op geen enkele humaniaire grond te onderbouwen. Maar Amerika probeert het wel. Ze vallen binnen, leggen een bevolking hun wil op en roepen dat het gaat om de creatie van ene democratie. Zo onstaat er een religie met evenzo verwerpelijk uitwassemingen die ik Vals Democratisme zou willen noemen.

Die terroristen zijn een stel idioten die niet weten hoe ze op normale wijze met problemen om kunnen gaan en in plaats van strijden tegen misdragingen van ene kleine groep hebben zij het gemunt op onschuldige burgers. Ze richten leed aan om aandacht te vragen voor hun eigen leed. Ik vraag me af of zij wel beseffen dat ze de situatie verslechteren en dat hetgeen ze doen niks met welke religie dan ook te maken heeft.

Ik vind dat Nederland zich niet had moeten bemoeien met Amerika's oorlog. Nederland was een relatief veilig land maar maakt nu nama als trouwste bondgenoot van Amerika. Ik vind dat onterecht, gezien de Nederlandse bevolking er heel anders over denkt.

Ik denk dat de dreiging wel meevalt, zowel hier als in de VS. Maar goed, waar heb je meer aan? Bange mensen of vrije mensen? (deze vraag is rethorisch).

17. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    amen! _O_ helemaal mee eens!
    het zijn gewoon mensen waar een steekje bij los zit(de gebrainwashde)...
    en als d'r dan nog van die domme (mede)nederlanders zijn
    die denken van dat ze(de bevolking van irak) het VOOR HUN LAND doen
    dan heeft die gene het fout het is gewoon
    dat geloof of een relligie die dat verzint niet het land! ;)
    en dat de nederlandse soldaten volgens sommige van jullie
    als hand in hand gaan met de vs is ook gelul want het is die foute
    stel bandieten die de aanslagen pleegt zelfs op hun eigen mede mens
    niet het grote deel van de bevolking die wil dat iedereen gebogen
    gaat onder de zon van de o zo heilige Allah! ;)
    en ik zou me vooral in een persoon in Irak verplaatsen maar
    verplaats je dan niet in een strijder van een relligie of een sekte! ;)

Laatst bewerkt: 18 aug 2004
  18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Allemachtig, dit doet pijn om te lezen. Qua stijl werkelijk onleesbaar. De boodschap destileren was niet moeilijk maar vervelend.

De meeste Irakezen zijn Moslim en belijden dus een religie. Zij hebben het Islamitisch geloof. Het geloof van moslims en extremisme moet je scheiden.

De meerderheid van de mensen in Irak is vredelievend Moslim.

Een klein groepje gebruikt de religie als excuus om eigen denkbeelden naar voren te drukken en gewelddadig verzet te plegen.

Ik denk dat een gewone Irakees niet blij is met de Amerikanen en Nederlanders omdat er nog steeds sprake is van bezetting en nog grotere onrust dan voorheen.

19. Blind Reality

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik het idee krijg dat veel van de deelnemers aan de discussie hier zelf zijn gebrainwashed! Ook mis ik nog steeds bij veel mensen de empathie waar ik al verschillende keren om heb gevraagd.

Jullie zitten zelf te veel vastgeroest in je denkbeelden die je al vanaf je vroegste jeugd zijn opgedrongen. Jullie denken veel te veel vanuit westerse normen en waarden. Deze bestaan nu eenmaal niet of niet allemaal in het Midden-Oosten. Dat wil niet zeggen dat ze daar geen normen en waarden hebben of slechtere of zo. Ze hebben gewoon andere!

Je kunt niet de hele wereld door een westerse bril bekijken want er zijn nog oneindig veel andere culturen die net zoveel bestaansrecht hebben als de westerse. Wij hebben niet het recht ons te bemoeien met die culturen omdat wij vinden dat zij het slecht hebben

20. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Wat je ook niet moet vergeten en dit is niet om terroristen goed te praten of wat dan ook, maar als jij als arabier van kinds af aan hoort en ziet dat de westerse landen niets doen en er voor zorgen dat je geen steek verder komt, dan ga je een haat ontwikkelen je krijgt een hoop eenzijdige informatie waardoor je het allemaal behoorlijk scheef kan zien. Als je dan ook nog verteld wordt als je een aanslag pleegt je bij allah op schoot komt te zitten omringt door maagden dan heb je er altijd bij die het gaan doen....maar vergeet niet dat we in de westerse landen net zo goed eenzijdige informatie hebben en af en toe vreemde visies op het hele probleem hebben. Wij krijgen echt alleen de westerse kant van het verhaal te horen en nogmaals terrorisme is niet goed te praten, maar je kunt wel begrijpen hoe ze het zover hebben laten komen....en als je dit echt niet kan, heeft de westerse propaganda zijn werk ook goed gedaan
    ....
    Natuurlijk wordt er altijd weer gewezen naar Israel....Toen ineens een groep mensen Palestina binnen kwam lopen en zeiden: Nou dit stukje grond geven we eens mooi aan de joden....en palstina, bezwaren? JA? oh dan proberen we jullie wel weg te vagen, ze konden zich niet verweren, want wapens hadden ze niet en Amerika wel.....dan krijg je al heel snel een ondergronds verzet want voor hun is het de enige manier, want praten met Amerika en ook Israel gaat gewwon niet.
    en Amerika is een agressor, of heb je een andere naam voor een land dat denkt overal binnen te kunnen vallen en de waarheid in pacht te hebben.....

En zeker die mensen die die aanslagen plegen zijn gek en ziek, maar ze zijn wel ziek gemaakt en niet aleen door hun "geestelijk leiders", maar zeker ook de constante druk en angst voor Israel en niet zozeer Israel alleen, maar vooral de westerse wereld met Amerika bovenaan die Israel onvoorwaardelijk steunen.....En ik wil het nogmaals benadrukken;ik ben niet voor terroristen, ik ben er fel op tegen, ik kots ervan enz, maar terrorisme is een gevolg en de oorzaak ligt echt bij de westerse landen en vooral Amerika

Laatst bewerkt: 18 aug 2004

Deel Deze Pagina