1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Ik geef je gelijk dat wij in de Westerse wereld het recht niet hebben om oms te bemoeien met andere culturen die op basis van gelijkheid en vrijheid bestaan gesteund door de meerderheid. (waar geen sprake van is v.w.b. Al-Sadr) dus hoe kun je dan van ons verwachten dat wij empathie tonen voor een kleine groep extremisten die niks anders willen dan de complete vernietiging van de Westerse wereld en een Globale Islamitische staat waar hun aan de leiding gaan.

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    problemen mee...blijkbaar kon je het wel lezen en deed het je wat dus zeur niet het is mijn menig en ik zeg wat ik denk dat zou jij ook is moeten doen en niet d'r om lopen heen draaien zoals nog een paar hier...en net wat ik zei ik zie het weer gebeuren bij (nusti,blind realty)
    dat hun zich teveel verplaatsen in een strijder dan in een gewoon persoon van Irak!

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Nou ik zal het even proberen om mezelf in een normaal persoon in Irak te verplaatsen, het is wel in verhalende vorm geschreven..ik heb het idee dat het dan wat duidelijker overkomt::
    ......Alles ging zijn gangetje...beetje land verbouwen, schaapje scheren enz.....we hebben wel een struikrover aan het roer, maar we redden het wel, want we worden geholpen door Amerika, want die is Saddam wapens aan het geven en voor Saddam soldaten aan het opleiden en aan het zorgen dat saddam op zijn troon blijft....eigenlijk vinden we het wel vreemd dat een crimineel als saddam gewoon aan het roer mag blijven terwijl de Amerikanen weten dat hij kernwapens kan maken en mensen vermoordt, maar ja Iran schijnt te hebben gedreigd volgens de laatste roddels, maar zeker weten doe ik het niet want ik heb geen radio of krant.........

Jaren later:
    .....fijn hoor dat die Amerikanen saddam hebben geholpen op de troon, hij is er alleen niet meer af te krijgen , maar we redden het wel, ook al moeten we heel erg opletten tegen wie we iets zeggen, maar als je rustig doet gebeurt er weinig, maar je weet het nooit....Hé, wat is dat, komen er ineens horden Amerikanen ons land binnensormen...komen ze Saddam afzetten?...maar, maar hadden jullie hem niet juist erop gezet???? en waarom zetten jullie hem af....verboden wapens? We hebben niet eens nagels om onze kont te krabben, wat moeten wij met wapens en als ze er liggen hebben we ze van jullie gekregen....Dus jullie gaan toch proberen vrede te krijgen in mijn geliefd land, maar hoe dan?....oh...met geweld?...mmmm..ik weet niet of ik dit wel zo fijn vinden...saddam was zeker niet tof met zijn executies, maar wat hier gebeurd vind ik ook niet cool....ze zijn gewoon mijn land aan het vernietigen en platbombarderen......en we mogen niet eens zeggen dat ze op moeten zouten....Hé wat gebeurd er nu in die gevangenis...dat deed saddam ook met zijn gevangenen.....Zijn die Amerikanen nu goed of slecht..ik weet het niet meer...het enige dat ik wil is mijn akkertje met schapen, maar dat is kapot gebombardeerd door een vliegtuig en ik heb niet eens iets te eten, ik kan eigenlijk geen kant op, maar ik wil gewoon leven en eten.....hee daar ligt iets te eten in die winkel..mm de ruit is ingeslagen, maar ik heb wel een enorme honger...snel maar even iets pakken....hee waar komen die soldaten ineens vandaan en wat roepen ze..ik kan ze niet verstaan....ik denk dat ik er maar vandoor gaat. Ik draai om en ren weg omdat ik behoorlijk bang ben geworden......ik hoor een knal en voel een stomp in mijn rug...het laatste wat ik zie is een kind van een jaar of tien aan de overkant dat met vragende ogen mij aan kijkt...dit is ook het laatste wat ik zie...ooit......1 jaar later staat datzelfde jongetje met een geweer te vechten tegen de amerikanen omdat zij zijn vader hebben vermoordt.

Als je nog meer wilt lezen over hoe saddam aan de macht is gekomen:
    http://www.truthout.org/docs_02/10.01A.nswk.saddam.p.htm

Laatst bewerkt: 18 aug 2004
  4. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    http://www.ptb.be/scripts/article.phtml?section=A2AAABBSBA&obid=19618

Kijk vooral maar eens naar de gezellige foto's. Allemaal aangericht door de strijd tegen terrorisme. Tja, ik zou ook best pissig worden, als dat mijn zoontje zou zijn. :{

5. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    applaus! nee kijk nu heb je je aardig in een persoon van Irak verplaatst,
    maar wat je vergeet is dat dat dan een gewoon persoon is anders gezegt een
    lid van de bevolking en niet een LID VAN DE EXTREMISTEN die wil dat iedereen
    gebukt gaat onder het geweld van hun of volgens sommige religies uit naam van Allah
    en als ik me niet vergis gaat deze topic over aanslagen die ze voorberaden hier in ons Nederland en daarmee bedoel ik te zeggen dat sommige van jullie denken dat de bevolking ook achter zulke extremisten staan dat het maar gerechtvaardigd
    moet worden omdat wij(nederland) ons in de oorlog gemengt hebben en dat het
    dan maar logisch is dat d'r hier ook een aanslag komt want wij zijn toch hun land binnen gedrongen! ;) huppah daar heb je het antwoord...want de bevolking
    boeit dat helemaal niet hun willen gewoon hun land terug en daar geef ik ze groot
    gelijk in,maar terwijl die extremisten denken van als we hun land maar aanvallen dan
    gaan ze wel weg en kunnen wij een nieuwe dictator neerzetten...zieke shit dus!

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik zeg ook wat ik denk en dat doen anderen hier ook. Blijkbaar is jouw denkniveau niet hoog genoeg om te beseffen dat anderen een andere mening kunnen hebben, die zij hier uiten. Dit heeft niks met politieke correctheid te maken.

Okay, met het eerste dat je zegt ben ik het eens. De mensen hierbvoven spreken echter niet over empathie voor extremisten maar over begrip voor gewone mensen uit het midden oosten, die Amerika niet beschouwen als fantastische land omdat ze er gewoonweg te vaak door misbruikt en gebruikt zijn.

In Irak bijvoorbeeld, eerst helpen ze Saddam aan de macht. Daarna vechten ze tegen Saddam omdat hij Koeweit invalt (eigenbelang, namelijk olie) en beloven ze de Irakezen te helpen bij de opstand tegen Saddam. Dit deed Amerika echter niet en iedere opstandeling kreeg er flink van langs. Daarna valt Amerika Irak binnen zonder geldige reden, en overtreed Amerika de internationale veiligheidsverdragen. Vele onschuldige Irakezen sterven. gevolg van de bemoeienis van Amerika in Irak? Nog meer onrust en onderlinge oorlog (en toename van het aantal extremisten en terroristen).

Voor extremisten heb ik weinig begrip, maar voor de negatieve gevoelens van gewone mensen in de oosterse wereld jegens Amerika wel. Terroristen vind ik idioten die hun energie verspillen aan het doden van mensen. Ze respecteren geen enkel geloof. Ze hebben geen respect voor de mensheid en zijn gewoon doorgedraaid. Zodra er onschuldigen moeten vallen voor een dwaze ideologie gaat het in mijn ogen te ver. De voedingsbodem, voor extremisme ligt echter in de negatieve gevoelens over Amerika onder brede lagen van de bevolking.

De Nederlandse bemoeienis in Irak vind ik belachelijk. Mede door jan Peter Balkenende's prachtige show bij Bush op schoot denken veel buitenlanders dat wij Amerika door dik en dun steunen (en dat is eigenlijk ook het geval). Het is dan ook logisch dat extremisten ons land als doelwit beschouwen.

Begrijp me niet verkeerd, mocht er een dergelijke actie voorkomen in ons land dan zijn de enige echte verantwoordelijken de terroristen. Maar als je als land weet dat terroristen actief zijn en weet dat Amerika een niet legitieme oorlog heeft gevoerd, dan vraag ik me af waarom je als land steun verleent.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2004
  7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    "Allemachtig, dit doet pijn om te lezen. Qua stijl werkelijk onleesbaar. De boodschap destileren was niet moeilijk maar vervelend."

en dit noem jij respect hebben voor een ander mans menig?
    en mijn denk niveau is perfect hoor,mischien maak ik welis spelfouten(het is hier geen schrijf zonder spelfouten wedstrijd)
    who cares daar gaat het niet om de boodschap van mijn post was je
    duidelijk en ik respecteer iedereens mening behalve als het uit een verkeerd
    perspectief(de gewone bevolking of Extremist discussie voor ogen) is gezien dan wijs ik dat persoon daarop daar is volgens mij niks mis mee of wel soms?

8. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Respect hebben voor andermans mening is iets anders dan iemand wijzen op spelfouten en slechte grammatica.
    En jij respecteert de mening van iedereen, behalve als men het van een ander perspectief bekijkt? Jongen, je spreekt jezelf nu zo gigantisch tegen dat het bijna grappig wordt. Met de nadruk op bijna.

9. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet eens de moeite neemt om jezelf duidelijk te uiten met correcte INTERPUNCTIE (punten, komma's hoofdletters, etc.), dan leest dat een stuk makkelijker. Als ik zo'n post van jou zie sla ik hem automatisch over, als jij geen moeite (moeite is een groot woord, het hoort automatisch te gaan. Als dit niet het geval is moet je maar eens een spoedcursus Nederlands doen) doet om je mening duidelijk te uiten doe ik ook geen moeite hem proberen te begrijpen. En "welis spelfouten"? Chapeau, de eerste post van jou met minder dan 100 spelfouten moet ik nog voorbij zien komen. Taal is een communicatiemiddel en door EEN BEETJE normaal te spellen (ik neem aan dat je wel beter kunt en op hetzelfde niveau als TheWalrus (hij was het geloof ik) kunt schrijven, anders is het behoorlijk triest met je gesteld).

Damn wat kan ik kwaad worden als mensen maar een beetje gebrabbel plaatsen en dan nog boos worden als iemand er een opmerking over maakt. Reageer op niveau of reageer niet.
    Dat klopt, maar dat rechtvaardigt toch geen terrorisme? Ik zou nooit van mijn leven onschuldige burgers proberen te vermoorden omdat ik persoonlijk in een vrij klote situatie zit. Da's nog 100x zo laf als zelfmoord, omdat je dan doelbewust anderen meeneemt. Terrorisme valt niet goed te praten. Het doel heiligt wat mij betreft in dit geval NOOIT de middelen. Terrorisme = fout, hoe klote je situatie ook is. Je kunt wel laten zien hoe wanhopig en zielig ze zijn en oh oh oh wat is Amerika toch fout, maar dat maakt natuurlijk helemaal niks uit.

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik respecteer jouw mening zeker. En uiteindelijk begrijp ik, zeg het me als het niet klopt, dat jij vindt dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen gewone moslims en extremisten.

Een spelfout vind ik geen probleem, iedereen maakt wel eens typfouten. Structureel leestekens, hoofdletters en spaties vergeten vind ik echter wel irritant omdat het de leebaarheid van jouw verhaal vermindert.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2004
  11. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Waarom wordt ik nu opeens gequote, terwijl ik je net gelijk geef? :confused:

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat ben ik volledig met je eens. Terroristische acties zijn per definitie fout. Dat geldt evenzo voor millitaire acties voor eigen gewin die niet legitiem zijn aldus internationale afspraken. Sommige mensen nemen de woorden van Bush letterlijk en denken dat je moet kiezen tussen Amerika en de terroristen. je kunt echter ook beide niet steunen.

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    sneu voor jullie dan lees je me posts toch niet!

en Nosh_JSRF je moet LEZEN wat staat daar...juist je ziet het goed! ;)

"ik respecteer iedereens mening behalve als het uit een verkeerd
    perspectief(de gewone bevolking of Extremist discussie voor ogen) is gezien dan wijs ik dat persoon daarop daar is volgens mij niks mis mee of wel soms?"

(de gewone bevolking of Extremist discussie voor ogen) dat stukje heb je zeker
    door mijn gebrabbel niet opgemerkt he! ;)

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Is al geregeld *) Vergiste me met het knopje..... :cool:

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    ok dan was het een misverstand,ik zei alleen mijn menig meer niet! :)
    En ik bedoelde het onderscheid ja wat sommige jij niet maar andere
    hier blijkbaar niet willen zien!

16. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Xante aan jou ga ik geen tijd verspillen,want jij weet het allemaal ZO goed he!
    sjeees lees dan lekker niet mij hoor je daar niet over zeiken of wel dan? :confused:

17. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik snap na je uitleg echt wel wat je bedoeld. Echter, als je je post iets duidelijker had gemaakt, was het voor mij ook makkelijker om nu eigenlijk e zien wat je bedoeld. En misschien een goede tip: trek je eens wat van de kritiek op je schrijfwijze aan, in plaats van heel stoer 'sneu voor jullie' te roepen.

18. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Je kan moeilijk op Xante zeiken als hij geen grote fouten maakt. O-)

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    stoer? hoezo stoer? ik ben hier niet een sollicitatie brief aan het schrijven! :{

20. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    ooooh jesus zullen we het maar ON-TOPIC houden want nu verlaag je je werkelijk heel diep..zielig!

Deel Deze Pagina