Om mezelf duidelijk te maken: NIETS rechtvaardigt terrorisme, maar wat ik wil zeggen is dat de stap naar terrorist helemaal niet zo groot is...als je maar genoeg onder druk komt te staan en het lang genoeg duurt dan kan ik me heel goed voorstellen dat er iets knapt en nogmaals dat wil niet zeggen dat ik begrip heb voor een terrorist, maar zo'n persoon is wel enorm beïnvloedbaar en als er dan iemand naar hem toe komt en zegt dat hij wraak kan nemen dan is dat een heel kleine stap .
Maar om eerlijk te zeggen weet ik niet hoe ik zou reageren als ik eerst 20 jaar onder een klote bewind sta, het hebt overleeft en mijn geliefden ook en een land komt "helpen", maar op zo'n manier dat ik in een klap mijn vrouw en kinderen kwijt raak, omdat ze op een ambulance schieten of een bom verkeerd valt of iets anders. Dan kan je zeggen dat hoort er bij, waar gehakt wordt vallen spaanders, maar jij zit veilig in Nederland (nu iets minder veilig) achter je pc.
en hou er rekening mee wat wij terrorisme vinden, vinden zij waarschijnlijk verzet en ik heb het idee dat als je geweld blijft gebruiken het nooit over zal gaan, maar praten is ookniet te doen want degene die er echt iets aan kunnen doen zijn zo stijfkoppog als een ezel (van allebei de kanten) en het volk...ook weer van beide kanten is de klos
Vaak is die welvaart ten koste van die andere culturen dmv onderdrukking en machtsmisbruik, want wij hebben de geweren en hun niet of wij hebben meer geweren dan zij......dus of de normen en waarden van het westen zo verschrikkelijk goed zijn? In de praktijk komt het er op neer: is er geld te verdienen? ja? dan is het van ons....nee? dan laten we het links liggen en als het gebied eenmaal in puin ligt komen er ineens normen en waarden naar boven als humanitaire hulp, maar wel nadat ze het hebben verneukt.
Laatst bewerkt: 18 aug 2004