Wat mij betreft legaliseren ze alle drugs!
Voordat er allerlei kritiek komt, zal ik mijn stelling onderbouwen.
Softdrugs daar heeft niemand meer last van, dan van alcohol en sigaretten. In alle gevallen geldt, dat overdaad schaadt. Dat geldt ook voor sigaretten en alcohol. Als jij een pakje per dag rookt of een paar flessen whiskey dan ben je in mijn ogen verslaafd. Legaliseer je softdrugs, dan zal het aantal verslaafden niet stijgen (ik zal niet ineens gaan gebruiken, omdat het nu wel mag), maar de ellende wel. Op een gegeven moment is het niet langer betaalbaar voor iemand en gaan deze personen op zoek gaan naar manieren om aan geld te komen. Dit is ook de reden, dat softdrugs worden gedoogd. Zo voorkom je problemen.
Wat harddrugs betreft zou legalisering (niet volledig, maar meer op een manier zoals dat nu gaat met de softdrugs) ook een hoop problemen oplossen. Om namelijk een leven vol drugs te kunnen volhouden heb je geld nodig, veel geld. Op een gegeven moment ben je dus gedwongen om te gaan stelen om aan geld te komen. Daar zijn andere mensen de dupe van. Laat verslaafden hun drugs via de overheid krijgen en tegelijkertijd een soort programma volgen om af te kicken of iets dergelijks (methadon). Junks kunnen gewoon weer hun leven oppakken. Een baan zoeken. De criminaliteit zal dalen, omdat er niet meer hoeft te worden geroofd en gestolen. Tevens zullen prijzen dalen en aanbieders (lees: producenten en dealers) stoppen. Er is immers geen geld meer te verdienen.
Allemaal voordelen lijkt mij.
Laatst bewerkt: 25 apr 2003