duitsland eist ban op gewelddadige games

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door king-steven, 22 nov 2006.

1. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Wat!? Ik wist toch echt zeker dat ik die gast van Postal was:cool: .
    Ik ga ook nadat ik CS heb gespeeld tegen iedereen HEADSHOOOOT roepen als ik neergooi met een pen:{.

2. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel van die figuren die in het echte leven 'lol' zeggen als ze iets grappig vinden, en 'noob' als meest gebruikte scheldwoord hebben.

3. Firebeast

Firebeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van gamen word ik juist rustig...
    Mensen die niet gamen snappen gewoon niet dat de persoon niet gewelddadig/agressief word van het spel maar al van nature niet spoort.

Als ik ergens geweldadig van werd toen ik klein was waren het wel de power rangers :D. Wie heeft nou niet die truukjes uitgeprobeerd op anderen?

4. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Straks krijg je ook bans op racespellen, omdat mensen dan te hard rijden.

Onzin vind ik het dus, maar ik denk dat dit gedoe in allerlei landen gaat voorkomen. 1 schaap over de dam dan.....

5. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    hahaha dat roep ik altijd naar een vriend van mij als hij zijn geld vergete of iets laat vallen. Oooh N00B!!! :lol:

6. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    ja mee eens !

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het verbieden van games kan juist averechts werken als je het aan mij vraagt. Niet de games, maar juist de films zorgen ervoor dat mensen agressief worden. Als ik agressief word, ga ik even achter de computer zitten en schiet een aantal mensen overhoop. Ik moet er niet aan denken als ik dat in het echte leven zou doen.

Geweld in games zorgen juist voor een uitlaatklep. Slechts een heel klein deel van de bevolking haalt echter werkelijkheid en schijnwerkelijkheid door elkaar. Films zijn werkelijker dan games. Daarom zullen gewelddadige films juist eerder verboden moeten worden dan gewelddadige games.

8. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe willen ze het verbieden ? Gewoon downloaden :+ allemaal massaal pc gamer gaan worden of je consoles laten ombouwen.Ach ja ik heb duitsers nooit begrepen :lol:

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik heb hier jaren geleden en betoog over geschreven. Is ineens were actueel. IK la het eens plaatsen ;)

10. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    geweldadige games verbieden...
    Dan mag het nieuws ook wel weg. Helft is toch geweld.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Geweld in games schaadt de gezondheid niet

Na het zien van The oprah Winfrey show, waarin weer een hoop gezanik voorbijkwam over de invloed van videogames op de jeugd, moest ik even aan het schrijven slaan. Geweld in Games maakt mensen niet gewelddadig. Voor geweld in films geld hetzelfde. Ik zal deze stelling onderbouwen met een paar voorbeelden:
    Ik heb net drie uur multiplayer Halo achter de rug. Moet ik daarom een onschuldig omaatje neerhoeken met de kolf van mijn schotgun ? Nee, natuurlijk niet. Ik gebruik gewoon mijn vuist om haar neer te slaan en zonder Halo had ik dat ook wel gedaan. Zo zie je maar dat geweld in videogames helemaal geen slechte invloed heeft. Dankzij die videogames hield men mij een paar uur van de straat. In die uren had ik ook allerlei geweldsdelicten kunnen plegen.
    Gewelddadige films zijn ook niet schadelijk. Heb je ooit iemand gezien die je na het kijken van the Terminator neerschoot met een bazooka ? Nee, natuurlijk niet. Zelfs de mensen die dit wel hebben meegemaakt zouden dit niet aan de grote klok hangen. Ik ken genoeg TV series die bomvol geweld zitten dat helemaal niet schadelijk is. Heb je ooit iemand dood zien gaan tijdens een aflevering van The A-team ?
    Nee, wat wel schadelijk is voor de jeugd van tegenwoordig zijn de RTL 4 spelletjes. Na het zien van ‘Wie ben ik’ zag ik mij genoodzaakt een paar bushokjes op te blazen. Na het zoveelste Hans Klok Kazan goochelspektakel moest ik wel een persoonlijke oorlog beginnen tegen goochelaars in het algemeen. Wie niet met mij is, is bij de goochelaars. Ook de Teletubbies verdenk ik van samenzwering. Zo heb ik onlangs verborgen boodschappen opgevangen van Po. Die mij vertelde dat ik Chrit Titulaar zo snel mogelijk uit moest schakelen. Nu kan ik hem geen ongelijk geven dat deze man, die slechts gekleed in een regenton op televisie aan zijn baard plukt, een flink pak slaag verdient, maar peuters een klopjacht laten organiseren gaat me toch te ver.
    Natuurlijk is het zo dat het verbieden van gewelddadige games al het geweld in de VS zou stoppen. Natuurlijk heb je een geweer nodig voor zelfverdediging. Straks komt er iemand op je deur afgelopen met een rood pak aan en brieven in zijn hand. Dan moet je toch in kunnen grijpen? Straks slaat hij je met een envelop! Straks komt er iemand achter je aan op een kameel, dan moet je toch iets hebben om je mee te verdedigen? Schande spreek ik van onze hasjrokende jeugd, die had beter op een schietvereniging kunnen gaan. Want wat heb je aan een joint als je ook je medemens kan laten roken?
    Tot slot, van dit intellectueel verantwoorde betoog, wil ik de moraal nog even herhalen. Videogames zijn niet schadelijk voor het milieu in tegenstelling tot hetgeen men in sommige kringen gelooft. Ook geweld wordt niet in de hand gewerkt door videogames. Gestoorde mensen heb je altijd gehad en die zullen er altijd blijven. De ene helft gaat videogames spelen en de andere helft zoekt zijn heil in de werkelijkheid. En dan heb je natuurlijk ook nog een paar paranoïde figuren die de realiteit en games niet kunnen onderscheiden. Meer heb ik niet te melden want ik moet nog op de koffie bij Mario.

12. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen ben ik het met je eens, behalve op dit punt. Het zijn niet films als 'Terminator' die geweld overbrengen door het te verheerlijken, maar realistische films waar geweld in voorkomt. Dan hoeft het niet eens om moorden en dergelijke te gaan, enkel iemand een trap geven kan je er al onder scharen.

Een serie als The A-team is ook een heel goede serie, waar inderdaad niemand in stierf. Een perfect voorbeeld van een serie hoe het ook kan. Nadeel blijft dat ook hier geweld verheerlijkt wordt. Door mensen in elkaar te slaan zijn ze de helden. De reden waarom ze het doen is goed, maar mensen vergeten geweld niet en zullen dat in de praktijk ook gebruiken.

De mensen die het vaakst gewelddadig zijn, zijn mensen die vaak met geweld geconfronteerd zijn geweest in het verleden. Dat valt helaas niet te vermijden, zolang mensen geweld blijven gebruiken. Aangezien dat een instinct is, lijkt het me sterk dat geweld ooit zal verdwijnen. Maar een ding is zeker: games schaden de geest niet, tenzij je van nature al niet helemaal honderd bent.

13. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi betoog The WalRus. Ik hoef er niks meer aan toe te voegen.

Deel Deze Pagina