1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EA mag Ubisoft overnemen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nicos, 25 sep 2005.

1. SupahMaster

SupahMaster Guest

Bill heeft zat miljardjes uit eigen zak om het te kopen ( iets van 47 ) én daar komt nog eens geld van Microsoft bij..

maar EA laat zich niet makkelijk opkopen..

2. mars15

mars15 Guest

dit is zwaar kut

vond ea eerst top, toen gingen ze alles uitmelken, ben ik over gegaan op ubisoft geweldige games en nu dit

3. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    vraag je zelf nou eens GOED!! HEEL GOED!! af waarom bill gates ea zou overkopen

1. hij heeft al veel geld
    2. Microsoft
    3. Dus windows enzo.
    4. Xbox v1, xbox360...

en hij heeft al microsoft game studios.. wat moet hij met ea dan?

4. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Waw wat zijn we slim !
    Als EA het grootste marktaandeel heeft van Ubisoft betekent dit nog niet dat er crappy mainstream games op gaan uitkomen. EA kan ook gewoon geïntereseerd zijn op de winsten van Spinter Cell, Ghost Recon waarvan binnenkort squels op uitkomen.

Lijkt me ook zeer te betwijfelen dat men 50% of meer aan EA gaan verkopen.
    Tot dan hebben ieder aandeelhouders inspraak op beslissingen.

Dus tot in tegenstelling van de meeste hier kan me dit weinig boeien

Laatst bewerkt: 4 okt 2005
  5. BATM4N

BATM4N Guest

6. SupahMaster

SupahMaster Guest

ja en dan zitten we straks met Ghost Recon 7 en met Splintercell 13.. lekker hoor...

7. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Dit mag echt niet gebeuren, gvd. Dan zullen de ubi-spellen ook slechter worden terwijl ze zo top zijn.

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ah mooi, dit betekent dus dat EA nu meer goede spellen gaat maken (want ik neem aan dat Ubisoft wel blijft ontwikkelen) :)

9. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is maar net de vraag. Aangezien EA Ubi overneemt en niet andersom, ben ik bang dat EA een té grote invloed zal hebben.

Sowieso, monopolie is nooit goed, en dat is wat er zal ontstaan. Ubisoft heeft IMO betere en orginelere games laten zien de afgelopen tijd dan EA. Ik denk ook dat de wat serieuzere gamers Ubi zullen verkiezen boven EA. Die zullen het spijtig vinden, anderen (die minder geinteresseerd zijn) niet.

Prince of Persia en Beyond good and evil zijn voorbeelden van orginele games. Helaas verkochten ze niet goed. Ik vermoed dat als zo'n game niet goed zou verkopen, dat er dan geen vervolg zou komen, als het aan EA ligt. Ubisoft doet dat wel, omdat ze toch een schare fans tevreden willen houden, en dat is mooi.

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Wie zegt dat Ubisoft niet met een gigantische prijs komen. Laten we het hopen want op een in het Nederlands vertaalde, simple, Rainbow Six/Splintercell/Brothers in Arms/Prince of Persia/Beyond good and Evil etc zit ik niet te wachten.

11. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    STOP ubisoft

je mag dit niet!!! doen

12. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Neeee!! Die ook al??? Valve is ook al over genomen!! (Valve maakte Half Life 2) Zou het dan echt waar zijn dat EA over een paar jaar alles heeft overgenomen?

13. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    wat een tegenvaller, nu krijg je weer dat alle spellen van ubisoft op die van EA gaan lijken, misschien is t nog niet zo'n ramp als ze er gewoon niet mee bemoeien, en ubi z'n gang laat gaan, maar dat zal wel niet gebeuren

14. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Top titels als Splintercell, Prince of Persia, Rainbow six.. Naar EA! Ik vind dit echt bad news..

15. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Damn wat een foute zet. Ga Ubisoft eens vergelijken met EA games. Dan zie je het verschil duidelijk. Op ongeveer alle gebieden zijn de Ubisoft Games van hoge kwaliteit. Zie de Tom Clancy Game's. Die games zijn gewoon top, Grafisch en op het gebied van Gameplay. Ik vind dat EA baggergames maakt op een paar na. Oh ja, EA heeft Burnout! Nee, Criterion heeft Burnout. EA heeft toch genoeg geld om het te kopen dus waarom niet

. Dat is dan ook de enige game van EA tussen mijn game collectie, en is dus eigenlijk van Criterion. Naast Dukes of Hazzard heeft Ubisoft geen enkele flutgame gemaakt vind ik. Fight Club was ook niet alles maar dat bleef er dan bij. Hopelijk verkrachten ze Splintercell, Ghost Recon etc. niet. Want die games ben ik van plan te blijven kopen.

16. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Eerst even 1 ding: Het is niet goed wat EA doet. Ubisoft moeten ze van af blijven.

Nu het lange verhaal. Hulde voor EA, wat die in 10 jaar voor elkaar gebokst hebben is prijzenswaardig (bedrijfskundig gezien dan). Daarnaast hebben ze gamen ook nog eens mainstream gemaakt (en dat is een goede zaak ja). Het raakt in allerlei groepen steeds meer geaccepteerd. Helaas hebben ze eind jaren 90 begin '00 de verkeerde keus gemaakt door de oorspronkelijke doelgroep in de steek te laten en matige mainstream games af te leveren. Ze zijn wel weer aan het opkrabbelen, maar een slechte naam kom je bijna niet van af. In een Xboxmagazine stipte de hoofdredacteur dit ook al aan (toen naar aanleiding van de overname van criterion). Ze krijgen veel te veel macht in de branche. EA kan een console maken of breken en dat is een zeer zorgelijke zaak.....

Ubisoft is op zich (helaas) steeds meer de kant van EA op gegaan. Hoeveel Tom Clancy spellen zijn er dit jaar al uitgekomen? Originele games zul je vaker bij Ubisoft tegenkomen, maar echt origineel zijn die de laatste tijd ook niet meer....

17. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    he, daar! de vijand! vuren onder druk! kom op, naar de flanken!

nee, niks voor mij.

18. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    EA moet genoeg geld bieden staat in de tekst. Ubisoft is veel te waardevol, kan niet met geld gekocht worden dus ik maak me geen zorgen. :D

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Het blijft allemaal héél simpel , niemand koopt nog een game van ubisoft en EA en het probleem is binnen de 2 jaar opgelost. ;)

20. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    NEEEEE, straks is er alleen nog maar EA. BAH

Deel Deze Pagina