1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Educatie] Het Coursera/EDX topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jordo, 7 jan 2013.

  1. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Het materiaal bestaat toch al (zijn gewoon vakken op de betreffende uni's), dus het kost ze niks extra om het publiekelijk online te zetten.

    jammer dat Calculus ook nu al is begonnen, zou ik ook wel wat aan hebben gehad denk ik
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Enige wat in de buurt komt zou Econimcs en Finance zijn en Social Sciences. Ik studeer Event & Organisatie.

    Ik heb me ingeschreven voor Justice, omdat ik dat heel interessant vind en wil misschien nog iets met Sociologoy en/of Social Media doen.
     
  3. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Wat moet ik me dan bij 'Organisatie' associëren als de cursus 'Business & Management' niet in jou vakgebied ligt?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik ben benieuwd hoeveel tijd een course kost. Het feit dat je echt certificaten krijgt voor je werk is wel heel erg tof :)
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.549
    Het registeren van mogelijke deelnemers, de feedback op al je vragen, het aanbieden van alle stof, het aanbieden van de tentamens, het nakijken van de tentamens, verslagen, e.d., nog meer feedback, het uitreiken van certificaten, kost dus niks?
    Weird.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor de certificaten gaan ze later wel een kleine vergoeding vragen las ik ergens op de site :)
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Omdat je nu aan een bedrijf/organisatie denkt in plaats van wat ze op school noemen het werkwoord 'organiseren'. :)

    En het is geen cursus, maar een categorie.
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Er staat op elke course pagina hoeveel tijd het ongeveer per week kost (meestal tussen de 4 tot 10 uur).
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Misschien in de zomer maar zo'n MIT course volgen. MIT is toch echt een lekker naampje om een certificaat van te hebben. :cool:

    Edit: Toch maar opgegeven voor Software As A Service op EDX. Iemand anders die zich daarvoor heeft opgegeven? (Is sinds gisteren begonnen)
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is pas de eerste week, volgens mij kan je gewoon nog beginnen/aanmelden. Ik vind het echt super pittig, maar ik heb dan ook al 5 jaar geen wiskunde meer gehad. Komt hij na 30 minuten aan met het sandwich squeeze theorem 8) Toen ben ik uit angst eerst maar begonnen met de opgaves om er een beetje beter in te komen. Ben wel benieuwt hoe ze het precies gaan toetsen hier hoor.

    Ben ook benieuwd naar hoe ze in andere cursussen precies gaan toetsen, zou graag weten hoe jullie ervaringen ermee zijn en of de toetsing straks echt een beetje realistisch is en dat het echt wat voorstelt.


    @Reckuuza: naast de docent wordt hij (de docent) bijgestaan door promovendi en studenten die waarschijnlijk ook gewoon punten kunnen verdienen door hier aan mee te werken.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Squeeze theorem als in twee functies met bepaalde limiet, derde functie die er tussen ligt krijgt automatisch ook die limiet? Valt toch best mee? :+

    Lijkt erop dat de meeste mensen hier voor de social studies of de wiskunde gaan. :mad:
     
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry, heb wiskunde b laten vallen dus heb een kleine achterstand :D Maar inderdaad, zo heb ik het ook begrepen, alleen om het toe te passen heeft voor mij nog wat training nodig :)
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Hmm klinkt interessant! Eens kijken of er wat voor mij bij zit. Heb nu toch een maand vakantie.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    De eerste met een certificaat moet hier natuurlijk wel een foto posten! :+
     
  15. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit klinkt echt super. Ik heb me ingeschreven voor programming languages. Als 1e jaars informatica student leek dat me wel praktisch :)
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ja, meer jammer omdat ik het dit blok heel druk heb :+ Zie wel dat over een tijdje Pre-Calculus begint, dan schrijf ik me daar maar voor in

    edit: shit die begint ook al deze maand. Nou, dan wacht ik wel even af :+
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Het is trouwens wel typerend dat er veel mensen uit India te vinden zijn op bijvoorbeeld de Discussion Forums van de course (bij de technische courses tenminste) en eigenlijk niet of nauwelijks Nederlanders. Zegt toch weer iets over het mentaliteitsverschil wat toch al best duidelijk was.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    India heeft 1,2 miljard inwoners, Nederland iets minder geloof ik
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik had ook Spanje kunnen nemen, het was maar een voorbeeld. Maar ik merk ook in de omgeving een groot verschil tussen Nederlandse studenten en die uit bijvoorbeeld Spanje of het Midden-Oosten qua drive om jezelf verder te ontwikkelen dan het gemiddelde. Nu zijn er uiteraard ook genoeg Nederlandse studenten die diezelfde drive hebben, maar je merkt vaak toch "de zesjescultuur", zoals die vaak genoemd wordt (Ik ben er zelf ook weleens schuldig aan geweest, dus ik weet het uit ervaring) toch (nog steeds) domineert.

    Dat bedoelde ik dus met typerend. :+
    Uiteraard is dit slechts gebaseerd op observaties tijdens mijn jaren binnen het onderwijs en technische kringen en moet dit niet als feit aangenomen worden (wat hier op het forum nogal vaak gebeurt bij een mening).
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb je ook gelijk in. Wij zijn lui geworden. Ik vraag me af in hoeverre dat te maken heeft met gematigde verschil wat wij kennen tussen arm en rijk. In een land als India is straatarm heel wat anders dan hier en zelfs in een land als Spanje is dat al een stuk armer dan dat wij het kennen. Iaw je hebt wat om voor te vechten maar ook genoeg te verliezen.

    In een land als Nederland is er een gigantisch vangnet van zekerheid als er iets fout gaat en loont het lang niet altijd om hard te werken (financieel gezien)
     

Deel Deze Pagina