Wow, erg moeilijk allemaal, maar ook mijn toets was redelijk te doen. Je merkt (in ieder geval bij mijn cursus) dat het nog een beetje in de kinderschoenen staat, ze weten nog niet helemaal hoe de stof bij mensen aankomt en vragen ons, de cursisten dus ook in threads in het forum op feedback. Gelukkig merken de cursusmakers dat ook en worden bugs, fouten, makkelijke, te moeilijke, vreemde dingen etc. snel opgemerkt.
Ik vind het wel tof hoor, de lessen van mijn cursus zijn van een hoogleraar (PHD) die ook gewoon erg veel op de forums te vinden is, snel antwoord geeft en tips. Daarnaast krijgt hij hulp van volgens mij enkele studenten van hem, die helpen de filmpjes te maken etc. Het zit echt heel goed in elkaar.
Review totnogtoe: De lessen vallen allesbehalve tegen en zijn gaaf gedaan met veel voorbeelden uit de praktijk en gebruik van nieuwe media, en het instapniveau van de lessen was goed, de oefenstof is daarentegen wel erg pittig (voor online oefeningen kan je inloggen op de Ohio SU en hij heeft zelf een werkboek gedaan wat voor een leek als mij toch bijna chinees is, erg pittig dus, helemaal omdat ik veel Engelse wiskundige termen niet goed begreep/begrijp), ook de feedback is goed, heb je een vraag krijg je snel reactie van het cursusteam. De toetsing in de vorm van quizzen is echter matig. Niet zozeer de inhoud, maar het feit dat de quizzen niet helemaal aansluiten bij de stof, en de vragen of te makkelijk zijn, of super moeilijk. Daarbij is het een beetje vreemd dat je de quiz elke week (die je moet maken BTW) zoveel mag doen als je wilt binnen die week. Daarna krijg je pas strafpunten (10% per dag). Aan de andere kant, je moet wel een 70% of hoger hebben om überhaupt een certificaat te verdienen, dus doe je een week niets ben je wel de sigaar. Dubbel gevoel dus. Ik denk dat ze dit zelf ook doorhebben, maar ik moet ook gewoon even de midterm afwachten hoe dat precies in elkaar zit.
Laatst bewerkt: 14 jan 2013