1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Educatie] Het Coursera/EDX topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jordo, 7 jan 2013.

  1. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Eerste huiswerkopdrachten voor Game Theory 100% :+
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ook al een toets gemaakt? ben ik eerder benieuwd naar dan het huiswerk van een introductieles.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Mijn eerste quiz voor Software As A Service ook op 100%. :cool:
    Nog maar 40% te gaan. :+
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Wordt een gemakkelijk certificaatje verdienen dan. Hopelijk wordt het voor jullie nog wat moeilijker, anders was de hoop op goed kosteloos onderwijs nergens op gegrond. Bij mijn cursus Calculus heb ik niets te klagen, het is echt pittige stof (al waren de eerste opgaven natuurlijk ook een eitje). Ik krijg nu simpelweg een herhaling van een VWO wiskunde examen in 1 les, wat best lastig is na zoveel jaar geen wiskunde.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dit was ook quiz 0, de diagnostic quiz die puur je prerequisites en de overview van de stof testte. Staat ook gelijk aan een 1 als je alleen deze haalt. :+
     
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Nee, maar de opdrachten zijn 70% (7 x 10%), toets 30%. Hoop ook dat het nog moeilijk wordt, anders is het vak Game Theory in het curriculum van mijn master moeilijker.
     
  7. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Wow, erg moeilijk allemaal, maar ook mijn toets was redelijk te doen. Je merkt (in ieder geval bij mijn cursus) dat het nog een beetje in de kinderschoenen staat, ze weten nog niet helemaal hoe de stof bij mensen aankomt en vragen ons, de cursisten dus ook in threads in het forum op feedback. Gelukkig merken de cursusmakers dat ook en worden bugs, fouten, makkelijke, te moeilijke, vreemde dingen etc. snel opgemerkt.

    Ik vind het wel tof hoor, de lessen van mijn cursus zijn van een hoogleraar (PHD) die ook gewoon erg veel op de forums te vinden is, snel antwoord geeft en tips. Daarnaast krijgt hij hulp van volgens mij enkele studenten van hem, die helpen de filmpjes te maken etc. Het zit echt heel goed in elkaar.

    Review totnogtoe: De lessen vallen allesbehalve tegen en zijn gaaf gedaan met veel voorbeelden uit de praktijk en gebruik van nieuwe media, en het instapniveau van de lessen was goed, de oefenstof is daarentegen wel erg pittig (voor online oefeningen kan je inloggen op de Ohio SU en hij heeft zelf een werkboek gedaan wat voor een leek als mij toch bijna chinees is, erg pittig dus, helemaal omdat ik veel Engelse wiskundige termen niet goed begreep/begrijp), ook de feedback is goed, heb je een vraag krijg je snel reactie van het cursusteam. De toetsing in de vorm van quizzen is echter matig. Niet zozeer de inhoud, maar het feit dat de quizzen niet helemaal aansluiten bij de stof, en de vragen of te makkelijk zijn, of super moeilijk. Daarbij is het een beetje vreemd dat je de quiz elke week (die je moet maken BTW) zoveel mag doen als je wilt binnen die week. Daarna krijg je pas strafpunten (10% per dag). Aan de andere kant, je moet wel een 70% of hoger hebben om überhaupt een certificaat te verdienen, dus doe je een week niets ben je wel de sigaar. Dubbel gevoel dus. Ik denk dat ze dit zelf ook doorhebben, maar ik moet ook gewoon even de midterm afwachten hoe dat precies in elkaar zit.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2013
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.777
    Erg leuk initiatief inderdaad. Ging even kijken of er nog leuke Law-courses bijzaten, maar dan loop je natuurlijk wel tegen de totaal verschillende rechtsstelsels van USA en NL aan, jammer.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Raar, bij SaaS is het juist zo dat je op de introductiequiz na alle quizzes maar 1 keer mag en kan invullen. Daar is het dan wel weer 50% of hoger voor een certificaat.
     
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er interessant uit! Leuk voor na mijn afstudeerperiode.. neuroethics, clinical problem solving en Cardiac Arrest, Hypothermia, and Resuscitation Science (vooral deze! supervet).
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Mijn mini review van 1 week: Na hele simpele colleges en nog veel simpelere quizvraagjes, zaten er in het homework ineens modellen die een newbie niet zomaar had kunnen oplossen na de colleges 8) (Cournot & Bertrand, zomaar ineens nadat heel simpele games in normal form het onderwerp waren in de sheets).

    Ben dus heel erg benieuwd hoe dat komende weken gaat :+
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Mijn eerste homework exercise komt morgen pas, dus dan een kleine update.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Double post, maar goed. Jullie moeten gewoon vaker posten.

    Ondertussen staat de eerste huiswerkopgave online. Deze opgave is inderdaad een stuk lastiger dan wat er tot nu toe gevraagd werd. Op zich is het voor iemand met redelijke programmeerervaring nog best goed te doen, maar het is behoorlijk wat werk en als je niet bekend bent met Ruby moet je er dus ook veel tijd in steken. Gelukkig heb ik tot de 27e. :)
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    2e opgavenset 4/5 :'-( domme fout, had gewoon 100% moeten zijn
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Begreep er deze keer een stuk meer van (de toets). Ze hadden deze week ook echt de opgaven en stof laten verwijzen naar de toets, zodat als je iets vergeten was, je even terug kon kijken hoe je die problemen ookalweer had opgelost. Heb wel als 'bijscholing' deze week minstens 5 uur besteed aan youtube-filmpjes die problemen verduidelijkten en dingen wat extra uitlegden, omdat er echt wel aangenomen wordt dat je een goede hoeveelheid voorkennis hebt van het onderwerp. Totnogtoe ben ik elke week wel echt meer dan de 6-10 uur bezig per week, 2 weken op rij bijna het dubbele, maarja, ik heb dan ook een redelijke wiskunde achterstand.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2013
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik rond de 3 uur, maar heb in principe alles al gehad :+ Ik hoop dat Calculus later dit jaar nog eens aangeboden wordt.
     
  17. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je een goede score krijgt kan je een vervolg cursus krijgen dat zag ik bij operations management die was ten einde toen ik me inschreef. Dat is natuurlijk ook een beetje het principe van dit waarom het gratis mogelijk is, toppers werven.
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik bedoel meer dezelfde cursus later dit jaar nog eens, want had/heb deze periode geen tijd voor nog een vak :+
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    haha tof

    Opdrachten deze week weer 100%, er ontstaan nu wel verschillen met wat ik al gehad heb. Ben dus wel erg benieuwd naar komende weken.

    Heb me bij Coursera ook aangemeld voor Principles of Obesity Economics en Law of the EU, moet alleen nog bekend worden wanneer ze starten.

    EdX heeft niet zoveel aanbod komende tijd, of ligt dat aan mij?
     

Deel Deze Pagina