1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Educatie] Het Coursera/EDX topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door jordo, 7 jan 2013.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ligt aan de cursus wanneer het precies online komt, mijn eerste cursus kwam het op zondag al online, bij de andere cursus staat het soms pas des avonds op het net. Zelfde met de wekelijkse quizzes, bij verschillende vakken soms andere deadlines tijden. Bij 1 vak is het op zondag voor 8 uur, bij mijn andere vak maandag voor 12 uur.

    Ben nu begonnen aan pre-calculus en heb even een pauze met mijn calculus cursus, mede doordat de stof gewoon te diep ging, ik heb een wat meer solide basis nodig om verder met de andere cursus te gaan.
     
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Toevallig ergens Street Angel al kunnen vinden?
     
  3. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Net ingeschreven op stage, toen most ik even dar iets afmaken en ga nu naar ziekenhuis, straks als ik thuis ben om 9uur ofzo ga ik kijken. Maar ik laat het je weten ;)
     
  4. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Torrent linkje gevonden! en als enige opmerking staat erbij;
    Hij is ook vanmiddag pas online gezet.

    Ben hem nu aan het downloaden als ie het doet zal ik je een PM sturen, en als meer mensen hem niet kunnen vinden PM mij dan even ;)
     
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Nice, het materiaal is nu ook online. Was wat technisch tegenslag gisteren.
     
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Hij blijft hangen op 99,8 % :mad:
    maar ik heb je een pm gestuurd
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Er was nog iemand die aan Justice was begonnen, toch? Vind het tot nu toe een stuk beter opgezet dan de Hollywood course. Plus het is sowieso heel veel interessanter.

    Wie zou er één leven vernietigen om er vijf te redden of andersom? Ik vind het interessant.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Heeft iemand hier al iets afgerond? Ik heb door tijdsgebrek helaas mijn eerdere course niet kunnen afronden. Ik ga hem rond de zomerperiode nog eens starten en dan wel halen.

    Ik zie trouwens dat TU Delft nu ook toegevoegd is aan edX. Ik had al gehoord dat ze ook courses aan het platform zouden gaan geven. :)
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik volg een cursus elektromagnetisme van Walter Lewin (held). Maar het gaat mij er niet om om de cursus ook daadwerkelijk te halen; ik kijk gewoon een paar filmpjes als ik tijd heb en doe het vooral omdat ik het zelf wel interessant vind. En daarnaast is Walter Lewin een geweldige docent dus zijn colleges zijn goed door te komen met wat humor hier en daar.
     
  10. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    zelfde hier :+
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is wel onwijs gaaf zeg :D Krijg je dan ook bewijs van zo'n school zelf als je het haalt?
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Yep. Alleen heeft nog niemand hier ooit zo'n bewijs gescoord. :+
     
  13. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op de helft van de course eruit gedropt. :+
    Ik had wel goede cijfers enz. maar het werd me zo druk icm mijn echte opleiding dat ik het niet meer bij kon houden. Wel jammer.
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat de 3 courses die ik volgde echt teveel waren. Ga de volgende ronde maar 1 course doen en ook echt afmaken. Het koste me bijna 2 dagen om de calculus course te volgen en bij te houden. Voor wiskunde moet ik nou eenmaal gewoon 100% hebben en dat lukte na een tijdje niet meer zonder er nog meer tijd aan te besteden.

    Volgende ronde moeten we echt wat afmaken mensen!
     
  15. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ik in de zomervakantie weer wat begin. Ik wil me eerst focussen op school en mijn apps in ontwikkeling.
     
  16. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik volg nu Gamification op Coursera. Goeie lectures en ook vrij kort zodat ik ze altijd even tussendoor kan kijken (10 min per stuk). Vragen zijn tot nu toe nog vrij makkelijk, maar de essays zijn wel leuk om te doen.

    Ga me denk ik ook inschrijven voor de signaturetrack. Is maar $40,00 en dan krijg je bewijsje en certificaat etc.
     
  17. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb m'n eerste binnen \o/. Moet wel zeggen dat niveau van de gamification cursus wel wat aan de lage kant was, maar was wel leuk om te volgen. Heb me al ingeschreven voor nieuwe cursus.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Tof. :)

    Voor de liefhebbers: Software as a Service is terug! Ik heb hem begin dit jaar gevolgd, maar ben na een twee weken gestopt vanwege tijdsnood. Deze keer begint hij op een perfect moment, de week na mijn laatste tentamen. :)
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je bent al een ingenieur, Modder.

    Daarom ben ik juist op zoek naar wat anders. Ik heb er spijt van dat ik geen management-keuzetraject naast mijn studie heb gedaan. Dat wil ik nu inhalen, met MOOCS! Iemand tips voor interessante vakken in economie/management voor mensen die dat juist niet studeren? Ik ben niet op zoek naar een bepaalde vakinhoud in het bijzonder, meer naar gewoon een interessant en goed gedoceerd vak.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    En ik kan mezelf altijd verbeteren met dit soort vakken. ;)
    Daarnaast vind ik dit een heel leuke course, dus ik doe het met plezier.

    En ik heb al een minor Economics, Law & Management gevolgd, dus ik kies voornamelijk de dingen die me leuk lijken en waar ik eventueel binnen mijn vakgebied mee vooruit ga. Daarnaast vond ik vooral het Law gedeelte enorm tergend (en het feit dat economen enorm lang en moeilijk doen over de meest simpele formules en berekeningen, dat kan je enorm storen als je uit de ingeneurshoek komt :+).
     

Deel Deze Pagina