Een doorgeschoten vreemdelingenbeleid?!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Glue, 14 sep 2004.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    mag ik vragen hoe oud je bent?

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    @ P2rfect_Shit, hier je antwoord :) (leuk dat hij TheWalrus' nick ook niet goed schrijft :D)

3. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    aha, vandaar ;)

nee geintje hoor Qantrix, maar ik denk dat het toch beter is iets meer open te staan voor andere visies. Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje eng dat een jongen van 16 belastingen ziet als diefstal door de staat en zegt actief te zijn binnen de klassiek/libertaristische beweging...

'promoten' klinkt bijna alsof je die beweging ziet als een product is in plaats van een ideologie of hoe deze beweging zichzelf ook mag noemen...

anyway, ik heb even gekeken op de site libertarian.nl gekeken, maar ze richten zich werkelijk op niets anders dan de economie, en wat daar op korte termijn goed voor is, waardoor het ontzettend egoistisch en zelfs bijna extreem-rechts lijkt...

maar ik zal het weerleggen van je argumenten overlaten aan mensen die dat beter kunnen dan mij :D

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Het zal je maar overkomen als je later je werk verspeeld na 30 jaar werken en dan geen vervangingsinkomen krijgt , of zwaar ziek wordt en je geen tussenkomst van het ziekenfonds krijgt voor operaties , of sterker nog je gaat op pensioen , maar je krijgt geen uitbetaald.
    Qantrix , dit wat ik geschreven heb hierboven is van toepassing in amerika ,daar geldt alleen de wet van de sterkste lees de rijkste , de armen daar vallen kompleet uit de boot , op gebied van elementaire zaken die jij hier in nederland en belgie als hulp kan inroepen.
    Welnu , voor dit soort zaken betaal ik graag mijn deel van de belastingen , omdat ik dan weet dat er minderbedeelde mensen mee geholpen kunnen worden.
    Je mag nooit vergeten dat jij ook in een slechte situatie kan terecht komen ,
    en dan zul je blij zijn dat je hier woont , en dankbaar zijn dat men je helpt
    in plaats van dat men je aan je lot overlaat zoals het in amerika gebruikelijk is :cool:

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Wordt het onderwerp niet uit het oog verloren hier? Het gaat absoluut niet over wereldbeschouwelijke zaken, visies op leven of de maatschappij. Het gaat over een familie die op doorreis was naar Kameroen en als illegalen bij het overstappen wordt behandeld.

Een vrij eenvoudige stelling, waarbij je bijvoorbeeld in zou kunnen gaan op de 'hub'functie van schiphol, door de overheid aangemoedigd, en het aangescherpte vreemdelingenbeleid. Wat klaarblijkelijk niet strookt.

Neem dit punt of een ander uitganspunt voor discussie over het onderwerp. Als je discussie wilt voeren over andere onderwerpen, ben je vrij een draad te starten :).

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Veel mensen zijn gewoonweg te dom om te beseffen dat hun huidige situatie tijdelijk is en dat er van alles kan gebeuren. Inplaats van te beseffen dat ze belasting betalen voor zichzelf, en vooral de eigen zekerheid bij sociale en fysieke nood roepen ze dat ze voor zieke progiteurs betalen. Heel triest eigenlijk dat mensen zo slecht los kunnen komen van het hier en nu.

En quantrix, als jij in de achterbuurt woont en op het VMBO zit, en je bent voor privé scholen, en minder overheidsbemoeisenis teken jij je eigen doodsvonnis. Ik vraag me dan ook sterk af of je beseft wat jouw toekomstbeeld zou zijn als er alleen privé scholen waren, die slechts betaalbaar zijn door gefortuneerden. Dan zat je nu waarschijnlijk ofwel in de goot of je was reeds aan het werk en zou nooit een verdere opleiding kunnen volgen.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2004
  7. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    goh ben niet de enige die dat wou schrijven zie ik.Het dringt geloof ik niet helemaal tot je door wat de overheid met het belasting geld doet,ZE helpen daarmee de minder bedeelden met een uitkering bijv.Ze bouwen er wegen van waar jij over kan rijden met je auto zonder dat de vering het begeeft.Dit zijn maar een paar dingen die ze doen van het belasting geld.Stel je maar is voor dat dit allemaal op eens wegvalt en jij die het al niet breed hebt opeens in de WAO komt.Dan kom je van een kouwe kermis thuis.Want verw8 niet dat er opeens een horde mensen voor je duer staat die je allemaal 10 euro geven.
    Er stond ook nog iets op die site die je had gegeven dat mijn echt kotsneigingen gaf :• Dr. Mary J. Ruwart - Maar…wat gebeurt er dan met de armen?
    Als onervaren libertariërs zouden we wellicht antwoorden "aangezien belasting diefstal is, zouden de armen alleen ontvangen wat mensen ze vrijwillig zouden geven.
    Het komt in dit stuk hier op neer:Als je ervaren bent Formuleer je het anders dan klinkt het goed en niet zo hard maar wat hier bovenstaat is de eingelijke het gene wat bedoeld word.IK heb ook niet echt het idee dat het JOU eigen mening is want zoals walrus al zegt: je tekent je eigen "doodvonnis" je hebt geloof ik niet door wat er allemaal wegvalt voor zekerheden.

8. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    deze thread ging toch over het vreemdelingenbeleid...?

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik maak mij weleens (inwendig) behoorlijk kwaad als ik de misplaatste jaloezie van gofurtuneerde medestudenten hoor jegens hun oud earmere klasgenootjes. Neem een klasgneote van mij. Ze had een vriendin op de Havo, en die zat vast in een gezin waarvan het hoofd een alleenstaande bijstandsmoeder was. Die kinderen hadden het erg moeilijk. Mijn klasgenootje maakte zich kwaad over het feit dat de kinderen van deze vrouw een kleine compensatie kregen in de vorm van lagere reiskosten bij de Parijsreis die ze als afsluiting van hun cariëre op het voortgezet onderwijs zouden ondernemen.

Inplaats van anderen ook iets te gunnen begon ze erover dat die bijstandsmoeder en haar kinderen aanstellers waren omdat ze wel merkkleding aanhadden. Ik heb haar moeten uitleggen dat merkkleding vooral voor de onderlagen van de bevolking erg belangrijk is, waarbij kleding geldt als een statussymbool.

Veel mensen zijn gewoon te dom om veredr te denken dan ze kunnen kijken. In hun ogen zijn WW-ers allemaal profiteusr die niet willen werken in plaats van mensen die gedumpt zijn vanwege winstbejag dat voortvleoite uit een te vrije markt. Zieke mensen noemen ze aanstellers omdat je niet kunt zien wat ze hebben, terwijl ze nog niet eens de moeite doen om in een medische encyclopedie te kijken wat iemand heeft. Eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar iedereen met dergelijke oordelen gun ik van harte hetzelfde lot als degenen die ze afdoen als aanstellers (nou ja, dat nu ook weer niet, ik zou ze liever een andere manier gunnen om empathie te kweken).

10. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet zo zeer dat het de kinderen zijn van rijke mensen die zo denken Walrus, vast wel wat balletjes, maar niet allemaal. Ik denk als je wilt kijken waar mensen echt 'naar' over WAO-ers denken, raadt ik je aan om een bijbaantje bij de Post te nemen of eens in een fabriek te werken.

Daar heb je vervelende managers die een bruine hand willen halen bij hun superieuren, vervelende Hoge Piefen die denken het wel allemaal te vertellen, alleen om hun promotie, waar het in wezen over de rug van de arbeiders gaat. Temidden van dat werkt de arbeider zich de pleuris voor de aandeelhouder en minacht de WAO-ers. Ik ben het met je eens dat sociale zekerheid een must is. Echter, er zit wel een kaartje aan. Ik woon zelf in een vergrijzende achteruitgaande buurt. Mijn buurman is, hard gezegd, een pannenkoek. Hij werkt eens 2 weken, maar hij komt altijd te laat, is dronken of komt helemaal niet. Dan wordt hij ontslagen en is hij een paar maanden werkeloos. Het patroon herhaalt zich nu al zo'n 3 jaar. Mijne waarde excuses, maar die man is kerngezond en is gewoon een luie donder. Voor wie betaald de arbeider de premie?

Het sociale vangnet, moet geen sociale hangmat worden. Echter, ik vind dat er wel garanties horen te komen. Iedereen kan een volledige studie afronden (Basisschool-Middelbare School-MBO/HBO/Uni). Verdiend iedereen een vakantie? Ik vind een vakantie een luxe en uitkering is niet voor de luxe, maar voor de nood (AOW uitzondering).

Het systeem van complete vrijheid werkt niet, dat is in de 19e eeuw wel gebleken. Het Keyniaanse systeem is ook niet perfect. Overal kleven nadelen aan. Er moet een soort vrijheid zijn om iniatief vrij te laten, maar ook staatscontrole om het binnen de perken te houden. Dat systeem heeft jaren gewerkt, houden zo.

Ik denk echter wel dat er wat gestript moet worden van de verzorgingsstaat. Ik denk dat mensen eens moeten beseffen dat het anders moet, sociale systemen werken niet voor eeuwen, die zullen altijd veranderd moeten worden.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

hjaha, ik heb een bijbaantje bij de post :)

Ik denk niet ana strippen van sociale voorzieningen maar in hernieuwen van sociale voorzieningen. In plaats van strenger worden kun je ook volstaan met duidelijkere regels die niet voor echt gedupeerden pijnlijk zijn maar voor degenen die zaken misbruiken.

Als iemand voorheen voor 100% afgekeurd was, en nu als 70% afgekeurde zou worden bestempeld verliest zijn hele uitkering, komt op bijstandsniveau terecht en wordt geacht werk te zoeken, op een arbeisdmarkt waar zelfs kerngezonde mensen geen baan kunnen krijgen. Wat moet een werkgever met iemand waar hij een aangepast werkplek voor moet regelen, die zomaar ene terugval kan krijgen en minder produktief is als een gezonde werknemer?

Leuk ook dat deze zieke mensen zelf jaren meebetaalden voor deze voorzieningen. En Quantrix, die belasting betaal je niet voor anderen, voor de staat, voor jan peter of voor wie dan ook, die betaal je voor je eigen welzijn. Doordat je die belasting betaald is er een recreatiegebied waar jij gebruik van kan maken, kun je de wegen met jouw BMW aanranden, kun jij naar school gaan en kun je op straat lopen zonder meteen afgeschoten te worden voor je portemoneetje (even een cynische suggestie op basis van quantrix' voorstellen, laten we bescherming van de burgers uitbesteden en naar een mafioso achtig beschermingssysteem gaan omdat de markt dan betpaalt hoe het gaat, en door conurrentie zla iedereen dan voor de beste prijs beschermt worden).

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    blablablabla

Maak er nou geen vete van dude. Snap daar niks van, je verwijt hem dwalen en zelf heb ik je nog niet kunnen betrappen op het onderwerp in te gaan.

Wat vind jij der nou van een stelletje zwarte toeristen die pas mogen doorreizen na een maandje verblijf in een verblijfcentrum. Bad luck, of twijfel je aan een zwarte familie die op Schiphol door de gangen rent?

Ook andere mensen moedig ik met klem aan op het onderwerp in te gaan. Dit is nogmaals en de laatste maal...

Laatst bewerkt: 17 sep 2004
  13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    hey modje sorry , het was niet de bedoeling dat we zover zouden afdwalen , maar ik vond de off-topic wel interressant , omdat daar juist verscheidene goede reacties op kwamen.
    Maar ik weet wel wat je bedoeld , dat is namelijk dat een stel passanten het slachtoffer is geworden van onze typische bureocratie , maar ja wat weten wij nu juist
    van deze zaak , niets denk ik en over wat je niet juist weet kan je geen discutie voeren , dus denk ik maar modje waar blijf je met dat slotje, thanks
    edit : bij nader inzien hou dat slotje nog maar even bij, hier kan nog een mooie discutie ontstaan en als je dan wil begeleiden , dan zal ik je heel erg
    dankbaar zijn , groetjes svennies

Laatst bewerkt: 19 sep 2004
  14. TheWalrus

TheWalrus Guest

BLABLABLA..... Zo maak je een topic dus dood..... Maar goed, hopelijk wil iemand nog wat zeggen......

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ TheWalrus blijkbaar durft buiten jou hier niemand meer te reageren ,
    Hier hebben wij een groot probleem , en dat is wij zijn verwend , leven in een land waar het goed is .
    Akkoord wij moeten meer dan genoeg belasting betalen , maar het sociaal vangnet waarover we beschikken in slechte tijden is meer dan voldoende om ons daarbij te helpen.
    Hier schijnen velen niet te beseffen dat de belastingen die ze betalen grotendeels aan henzelf te goede komen. _0/

16. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Back to topic

Documentaireserie geeft stemlozen stem

Van onze medewerker Jan Pieter Ekker

AMSTERDAM - Vrijheid van meningsuiting vormt het fundament van het IDFA, zei Ally Derks gisteren tijdens de opening. 'Wij geloven dat documentaires een verschil kunnen maken.'

'26.000 Gezichten': honderd documentairemakers zetten zich in voor uitgeprocedeerde asielzoekers
    'Deze stad, de vrijheid van meningsuiting, en het IDFA zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.' Directeur Ally Derks kon er op de openingsavond van het zeventiende International Documentary Filmfestival Amsterdam niet omheen; sinds de moord op Theo van Gogh hadden talrijke filmmakers en vrienden van over de hele wereld haar gevraagd wat er in Nederland aan de hand is, en of het IDFA speciale aandacht aan de moord en aan de vrijheid van meningsuiting zou besteden.

Natuurlijk, luidde haar antwoord. Dat heeft het IDFA altijd gedaan. De vrijheid van meningsuiting vormt het fundament van het festival en van alle films die de komende tien dagen op het festival worden vertoond. Het IDFA is een platform voor duizend-en-één verschillende meningen. In allemaal verschillende talen en in verschillende vormen.

'Wij geloven dat documentaires een verschil kunnen maken', aldus Derks.

In deze context roemde de directeur met name het project 26.000 Gezichten, een serie portretten van uitgeprocedeerde asielzoekers die de komende drie jaar uitgezet dreigen te worden door minister Verdonk van Vreemdelingenzaken. De korte filmpjes geven naamloze mensen een naam, stemloze mensen een stem, gezichtloze mensen een gezicht. Derks: 'Al zou er maar één kunnen blijven, dan zou dat al een overwinning zijn.'

Initiatiefnemers zijn regisseur Hedda van Gennep en producent Joost Bosland. Meer dan honderd Nederlandse filmmakers doen mee, onder wie John Appel, Heddy Honigmann, Niek Koppen en Rudolf van den Berg. Een team van drie researchers zoekt naar 'onderwerpen' - mensen die langer dan vijf jaar in Nederland verblijven, en uitgeprocedeerd zijn of nog in een procedure verwikkeld zijn.

Zelf maakte Van Gennep een filmpje waarin twee Koerdische kinderen een paar minuten In Holland staat een huis zingen. 'En in dat huis daar woont een man. En die man die kiest een vrouw.' Na de eerste strofen wijkt de tekst af: 'En nu jagen we de man uit het huis... Van je singela singela hopsasa'. Tot slot verschijnt een tekst in beeld: 'Familie U. uit Koerdistan. 7 Jaar in Nederland. Nog in procedure.'

Paula van der Oest maakte een variatie op Idols, waarin een meisje uit Azerbeidjan prachtig 'de meeste dromen zijn bedrog' zingt maar toch niet in Nederland mag blijven, Frans Bromet ondervraagt op de van hem bekende wijze een jonge vrouw uit de Sovjet-Unie. Zij is afgestudeerd in Nederlands recht, heeft een baan, maar mag niet werken. Omdat de Sovjet-Unie niet meer bestaat, heeft ze geen nationaliteit en dus geen werkvergunning. Terug kan ze ook niet; ze heeft geen geldig paspoort want de Sovjet-Unie bestaat niet meer.

De eerste reeks van zeventien films is te zien op het IDFA, RTV Utrecht zendt de filmpjes al uit, en op Nederland 3 is er volgende week iedere avond één te zien. Het is de bedoeling dat er de komende drie jaar nog een paar honderd worden gemaakt - het project gaat net zo lang door tot het inhumane beleid wordt bijgesteld.

Ook wordt geprobeerd alle geportretteerden de komende jaren te volgen, maar eenvoudig is dat niet. Een man uit Kongo, over wie Peter Delpeut en Celine Linssen een filmpje maakten, staat op het punt uitgezet te worden. Een man uit Vietnam is inmiddels al uitgezet. Zijn filmpje, waarin hij vertelt over de politiek in zijn land en de gebeurtenissen die tot zijn vlucht hebben geleid, wordt niet vertoond.

De vrijheid van meningsuiting staat niet alleen in Nederland onder druk.

Het International Documentary Filmfestival Amsterdam duurt t/m 28 november. Zie ook www.26000gezichten.nl en www.volkskrant.nl/idfa

Nederland heeft nou eenmaal gekozen voor een strengere asielbeleid, hoor je wel es vaker, maar ik denk dat de meeste Nederlanders niet eens weten wat die strengere asielbeleid eigenlijk inhoudt. Het project 2600 gezichten probeert dat uit te leggen dmv korte filmpjes van 2 minuten.

http://www.26000gezichten.nl/films_all.php

Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit idd ook gehoord op het niuews een goed initiatief als je het mij vraagt.Ik betwijfel of mevr.Verdonk zich er ook maar iets van aantrekt.De laaatste gang van zake is zelfs dat ze gezinnen apart uitzet (dus papa wel en mama niet bijv)Dit terwijl er in eerdere brieven naarde vluchtelingen organisaties in nederland is gezegt dat gezinnen niet apart zullen worden uitgezet.Nu blijkt ze zelfs onderscheid te maken in een gezin dat hier is binnengekomen als gezin en een gezin dat hier ontstaan is.Dit is voor mij dus een teken dat mevrouw compleet is doorgeslagen.Er zal vandaag een motie in de 2 de kamer worden gebracht in de hoop dit tegen te gaan maar de kans is dus klein.Komt deze motie niet door dan zal verdonk dus nog meer vrijheid krijgen in het naar buiten schoppen en uitmekaar trekken van gezinnen .En dat noemt zich onderdeel van een sociaal kabinet met een sociaal beleid

18. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Er is inderdaad ook een filmpje over een familie, waarvan de vader, zoon en jongste dochter mogen blijven en de moeder en oudste zus moeten vertrekken. Werkelijk idioot.

19. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Karin 35 jaar oud, is geboren en getogen in nederland en haar ouders zijn ook geboren en getogen in Nederland, is geinterreseert in de islam en beslist een moslim te worden. Ze gaat een hoofddoek dragen. mag dat niet, omdat dat niet de 'cultuur' is? Dan mogen we ook geen wijde broeken dragen en coca-cola drinken want dat is ook niet de nederlandse cultuur. We moeten dus met ze alle op klompen in de molens gaan werken en boertje spelen want dat is dan de Nederlandse cultuur.
    1, 2, 3, 4, hoedje van papier. Maar buitenlanders willen we niet hier.
    Samengevat de er is geen nederlandse cultuur.

Vergeet niet dat de allochtonen juist Nederland hebben opgebouwd. De allochtoonse bevolking is in de mijnen gaan werken, waar ze slechte ruggen van hebben gekregen (hernia) en long****** en talloze andere ziektes van hebben gekregen. Dat vergeeet de rechts extreemist te melden.

20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    mjah om Ds direcht te bestempelen als rechts(of ermee inverband te brengen dat kan mijn interpertatie zijn hoor :) ) is een beetje kort door de bocht.Maargoed als men hoofdoekjes verbied dan zal men de kruizen ook moeten verbieden.Het is een uiting van je geloof.Men wil veel van de islam verbieden om het vrouw onderdrukkend zou zijn,als of de christelijke bevolking niet vrouw onderdrukkend is.Als je het van de ene kant wil bestrijden zal de andere kant ook aangepakt moeten worden anders word het discrimatie van een geloof en dat willen we niet in Nederland

Deel Deze Pagina