1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Enquête] Afrekenen met je telefoon

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 29 okt 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En daarbij graven ze in groningen ook nog wel eens een glasvezel kabeltje om waardoor alle pinapparaten in de stad plat liggen :+
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat ook nog eens inderdaad :+

    Maar zo heb ik laatst een cursus meubelmaken gevolgd, ga ik binnenkort mijn eigen bier brouwen en begint een kameraad van mij een permacultuur-achtig iets waarlangs ik hopelijk straks ook verse groente en fruit kan regelen. Praktisch alle spullen die ik thuis heb koop ik via marktplaats (console uitgezonderd :+) of fix ik voor weinig via bekenden. Heerlijk :cool:
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik reken juist alleen maar af met pinpas als het ff kan, als ik contant geld heb, probeer ik dat ook altijd zsm uit te geven om er vanaf te zijn. Ik vind het irritant om op verschillende plekken potjes te hebben, vind het chiller als het allemaal op m'n rekening staat. En ik vind het ook irritant om op te zitten. :+

    Maar over die doelgroep: het is jammer dat niet iedereen mee kan doen aan het onderzoek, maar we moesten wel een specifiekere doelgroep nemen, anders kunnen we geen betrouwbare uitspraken doen. Bovendien is deze groep voor ons veel makkelijker te bereiken.
     
  4. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Ingevuld. Ik heb er een verdeelde mening over, als ik m'n boodschappen bij de buurtsuper haal betaal ik altijd cash. Maar denk ik bijvoorbeeld aan het volgooien van m'n auto, dan zou het wel handig zijn om vanaf m'n telefoon te betalen.
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    En dan wil je wat groente en fruit van je kameraad fixen, en zegtie: 'Heb je misschien niet een krukje voor me, wat je kan maken'? Ja natuurlijk, dat krukje maak ik wel even en hup, het wordt geruild tegen groente en fruit.

    Shit de appels zijn al weer op, de 8e keer deze maand al! Toch maar weer even naar die kameraad fietsen. Wil je er weer een krukje voor? 'Nee nee, liever niet. Ik heb al 8 van die krukjes staan. We zouden eigenlijk een ruilmiddel moeten hebben, waarmee we ook bij Sjonnie Slager zo'n kippetje kunnen halen'.

    Geweldig idee, en dan noemen we het ge.... Ow
     
  6. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    BLASFEMIE!
     
  7. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ingevuld man :)
     
  8. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ingevuld.
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.774
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Thanks voor het invullen iedereen! :) We hebben inmiddels voldoende respondenten om aan de data-analyse te beginnen, waar we gisteren mee gestart zijn. Als het onderzoek afgerond is zal ik hier wel wat conclusies oid neerplanten en dan kun je zelf bepalen of je het interessant vind om te lezen. :b:
     
  11. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Erg interessant vind ik dit, ik heb zelf ook geen bonuskaart achtige dingen, puur vanwege privacy. Heb het artikel ook gelezen. Vind het een mooie beweging dat mensen onafhankelijk willen worden van de overheid. Ben er zelf ook steeds meer mee bezig.
     
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind het echt onzin. Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik kan nu al concluderen dat het grotendeels onzin is, zeker ook wat jullie beweren. Bonuskaarten, loyalty programma's, pintransacties, etc hebben niets te maken met de overheid/staat, maar puur met marketing. Het is niet alsof je door de staat in de gaten gehouden worden.
     
  13. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Het heeft niet zozeer met de staat te maken, maar meer met het feit van afhankelijkheid (voor mij dan)

    Verder is het erg makkelijk om te denken, dat wanneer je alles vrolijk met je bonuskaart koopt, Albert Heijn precies weet wat je koopt, en wanneer die gegevens bij je zorgverzekeraar terecht komen het wel erg makkelijk voor je verzekeraar is om hogere bedragen te vragen, als je veel ongezonde dingen koopt.

    Het is allemaal vergezocht, ik weet het. Maar voor mijn gevoel komt 'gratis korting' niet helemaal gratis.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het is ook geen "gratis korting". En het is voor zover ik weet is het verboden om zulke informatie uit te wisselen dus ik geloof echt niet dat dat gebeurt. Ik weet dat sommige mensen denken dat marketeers voor de duivel werken, maar dit gaat echt te ver hoor. Ze willen alleen maar zoveel mogelijk van je koopgedrag weten, zodat ze aan jou wensen aangepaste aanbiedingen kunnen doen en jij dus eerder geneigd bent om nog meer te kopen, of om daarvoor een extra keer naar de AH te gaan en misschien nog wel wat meer boodschappen doet terwijl je daar bent, wat allemaal resulteert in meer winst. Geeneen marketeer is er bij gebaat om jouw gegevens te verkopen zodat dit uitlekt en heel het bedrijf een slechte reputatie krijgt.
     
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat wanneer iets verboden is, dat het dan ook niet gebeurt. Zeker nu met dat hele NSA gebeuren, waar alles wat verboden is ongeveer gedaan wordt/werd.
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat klopt ja, maar ik ga altijd graag uit van de goedheid van de mens. O-) Maar ik vind het ook nogal jezelf zenuwachtig maken om niets als je roept dat het gebeurt terwijl je er eigenlijk niets vanaf weet.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik bekijk het ook vanuit een breder perspectief dan alleen de overheid. Wellicht was dat niet duidelijk. Verder is je antwoord veel te kort door de bocht.

    Vanuit de commerciële hoek:
    Het is al lang niet meer zo dat de marketeers hun aanbiedingen aanpassen op jouw, maar dat middelen meer en meer zo ingezet worden dat de marketeers bepalen wat jij wilt hebben. Als je denkt dat informatie niet verkocht wordt dan zit je er toch echt naast. Hoe vaak is het al wel niet in het nieuws geweest dat FB gegevens verkoopt?

    Vanuit de overheid:
    De overheid zorgt er met hypotheekconstructies, verplichte pensioenen ook voor dat je afhankelijk blijft. Daarnaast is de overheid echt niet niet feilloos. Waarom denk je dat je de afgelopen week al niet meer kan inloggen in Mijn DUO? Dat is wel een site waarachter al je persoonlijke gegevens zitten. En mbt de NSA: Nederland wist geeneens dat er die maand 1,2 miljoen nummers waren afgeluisterd.

    Ga gerust uit van de goedheid van de mens, ik doe dat ook maar heb echter niet zoveel zin om ook eindeloos vertrouwen te hebben in de competenties van de mens ;)

    De westerse mens wordt financieel en digitaal steeds meer afhankelijk waardoor je als mens ook steeds meer risico's loopt. Praktisch je hele leven staat nu ergens digitaal op een paar servers.

    Ik vind het plezierig om daar wat bewuster mee om te gaan en daarin te proberen wat minder afhankelijk te worden. Wat Garrett zegt is weer zo lekker standaard; of helemaal wel of helemaal niet. Alsof er geen middenweg te vinden is :) Ik ruil wel met alle plezier diensten uit en haal de groente hier bij de lokale winkel om de hoek, veel spullen koop ik op marktplaats, afbetalen doe ik met contant geld, ben bezig compleet leningvrij te worden en mijn facebook heb ik de prullenbak ingegooid. Echter ik heb wel LinkedIN, kan niet wachten op de PS4 en bankier ook gewoon online als het niet anders kan. Het zit hem in een stukje balans vinden en niet blind de meute achterna lopen.

    edit: dit blijft ook een leuk artikel om te lezen voor al die mensen dat 'ze toch niks doen met je gegevens':
    http://www.360magazine.nl/politiek/2781/zoeken-naar-snelkookpan-en-rugzak-is-verdacht
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Het was meer grappig bedoeld hoor :). Ben zelf tijdens mijn studie ook erg veel het privacy-recht ingedoken, heb geen facebook en ben ook wantrouwig tegenover deze ontwikkelingen. Uitspraken als 'ik heb niets te verbergen dus ze mogen alles weten' ergeren me.
    Maar je post kreeg een nogal hoog back-to-nature gehalte :9
     
  19. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het voordeel van leningvrij leven? Behalve misschien een 'fijn gevoel'. Tegenover een inkomen en wat spaarcenten mag wat mij betreft best wat schuld staan (hierbij praat ik wel over lang lopende leningen en geen gekke koop of afbetalingen voor iets waarvoor je van te voren ook niet kon sparen).

    Leningvrij leven zorgt alleen maar voor meer spaargeld of meer consumptie( datgeen wat jij vermijdt). Al dat spaargeld moet: Of in een sok achter de wasmachine; of geïnvesteerd in een stenen(huis) of waardevaste middelen; Of op een bankrekening zet worden. Alles heeft zo ook hun bezwaren en is gebaseerd op vertrouwen.
    Wasmachine moet niet met je zuurverdiende centen afbranden. Het huis en of het waardevaste middel wel de waarde blijven behouden. Ten slotte moet je bij een bank ook maar het vertrouwen hebben dat deze niet omvalt. Heb je dit vertrouwen, dan kun je er net zo goed wat lenen om jouw leven te vergemakkelijken. Vraag is wel waarmee je je leven vergemakkelijkt..., :lol: Feit blijft als jij leningvrij wilt leven, dan heeft dit wellicht meer waarde dan het leven in een groter huis met bijbehorende hypotheek. Enige probleem is natuurlijk wel dat inflatie voor een spaarder minder leuk is dan voor iemand met een schuld.

    Volgens mij heb je gewoon gelijk, als zolang je dat zelf fijn vindt aanvoelen. Maar het maakt je niet minder afhankelijk. Externe factoren zullen altijd onzekerheid met zich meebrengen. Of dit nou spaarcenten zijn of een lening.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2013

Deel Deze Pagina