1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Enquete voor afstudeerscriptie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Doelie, 23 apr 2014.

  1. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Beste XBWers,

    Momenteel loop ik voor mijn afstudeerscriptie stage bij Mr.Prezident. Dit is een bedrijf gevestigd in Amsterdam dat focust op het maken van custom-made Prezi presentaties voor het bedrijfsleven.

    Ik ben aan het onderzoeken wat de redenen zijn tot uitbestedingen van deze bedrijven en of er vraag is naar samenwerking met betrekking tot professionele bedrijfspresentaties.

    Samen met de oprichters van Mr.Prezident heb ik een profielschets opgesteld van de ideale klant. Met behulp van deze enquete zijn wij op zoek naar mensen die matchen met dit profiel. Het doel is om met "matches" een diepte interview te houden.

    Het zou top zijn als het werkzame deel van XBW deze enquete wilt invullen (3 vragen, 3 min).

    De link is: http://www.thesistools.com/web/?id=405810

    Alvast bedankt!
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Succes.

    Niet verwacht dat er vraag is naar externe partijen om je presentatie te maken. Persoonlijk heb ik een hekel aan Prezi.
    Waarom richt het bedrijf zich specifiek op Prezi en niet op presentaties in het algemeen?
     
  3. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Bedankt voor je reactie!

    Met behulp van professionele grafische vormgeving kun je hele toffe dingen in Prezi maken die onmogelijk zijn in Powerpoint of Keynote.

    Presentaties worden op deze manier een stuk dynamischer.

    Voorbeeldje: http://prezi.com/dhwkjq1unnru/copy-of-soosr_58/
     
  4. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik vind Prezi echt een perfect pakket voor presentaties. Gebruik het altijd op de studie. Maar aangezien ik een student ben, kan ik niet helpen met deze vragenlijst of wel? Ik werk wel bij bijbaantjes, maar dat zijn geen echte serious business.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Bekijk de vragen eens door.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Prezi wordt naar mijn inziens niet echt gewaardeerd in de wat meer informelere kringen. IMO vooral een studentendingetje.

    Maar dat komt ook vanwege de laagdrempelige Prezi's die worden gemaakt door die studenten. Dus wellicht is er wel een markt voor hoor.


    edit:
    Heb hem ingevuld. Succes met contact opnemen op basis van mijn naam? 8)
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Uhm...

    Rare enquête? Ik denk dat een inleiding ontbreekt. Waar gaat het nou over?

    Ook mist een vraag m.b.t. het bedrijf waar de ondervraagde werkt en zijn contactgegevens.

    Vraag 3 vind ik raar. Zouden de opties niet moeten zijn a) Alleen intern b) Alleen extern c) Zowel intern als extern ?

    Ik ben erg benieuwd naar wat het doel is van de enquête. Dan zou ik hem daar meer op aanpassen.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vraag me juist af hoe je hier een conclusie aan wilt verbinden.
    Ik heb nu aangegeven dat ik bijv. wel interesse heb in een bedrijf wat presentaties voor mij maakt. En voor dat ik het wist was de enquete al voorbij.


    Echter, wat is nu je vervolg stap? Ik kan me niet voorstellen dat men enkel de vraag in kaart wil brengen. Want als je nu wilt weten hoe je nu deze dienst in de markt moet zetten weet je nog niet. Wat wil men maximaal betalen bijv? In je post zeg je dat je de beweegredenen van uitbesteding wilt weten. Ga je dat dan via kwalitatief onderzoek doen? Want zo kom je dat niet te weten.
     
  9. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Vanuit Mr.Prezident is er een profiel opgesteld doormiddel van interviews met het management. Deze enquete heeft enkel dienst om zoveel mogelijk respondenten te krijgen en deze dan te filteren aan de hand van de criteria.

    Bij een "match" nodigen we deze persoon uit voor een diepte (kwalitatief) interview.

    Het is geen nieuw product/dienst. Het is een groot bedrijf met een groot portfolio en veel open opdrachten.

    Uiteindelijke doel is om te kijken of er vraag is naar een samenwerking tussen Mr.Prezident en bedrijf x. Waarom wel? vs. Waarom niet?

    Een collega heeft de enquete gemaakt. Ik kijk nu even naar het "contact" gedeelte! Thanks voor de feedback, altijd welkom. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
  10. Tijmen!

    Tijmen! Love to code!

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Vul hem vanavond in!
     
  11. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Tijmen je bent 14, ik denk niet dat jij de doelgroep bent.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb alleen een bijbaantje als broodbakker :+ denk niet dat het veel nut heeft om het dan in te vullen?
     

Deel Deze Pagina