[ER2004] Expeditie Robinson 2004

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 24 aug 2004.

1. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hoe weet je dat?

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Stond in de krant

3. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    houw nou maar op met die onnodige discussie over die piloot... :confused:

4. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Oke, maar ik vind belgië dit keer gewoon 5x beter. Dat komt door die kooi, daar hebben ze een echte grpesgeest opgebouwd.

5. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vond dit stukje op hetvolk.be:
    Kandidaat Robinson beschuldigd van doodslag - 14/09/2004

Ex-brandweerman Mick moet op 8 oktober voor rechter verschijnen

Een Vlaamse kandidaat van Expeditie Robinson, Mick Van Poelvoorde - de 38-jarige uitbater van een erotisch restaurant in Schepdaal - moet op 8 oktober voor de rechter verschijnen op beschuldiging van doodslag. Bij VT4 valt iedereen uit de lucht. ,,Hij kon nochtans een Bewijs van goed zedelijk gedrag voorleggen'', is het enige verweer.

Michaël Van Poelvoorde ontpopte zich in de tweede aflevering van Expeditie Robinson niet bepaald als de meest sympathieke kandidaat. Gevraagd naar zijn slechte eigenschappen, antwoordt hij op de website trouwens zelf: ,,opvliegend''. Nu blijkt de man mogelijk bijzonder ernstige zaken op zijn kerfstok te hebben. De feiten gaan terug tot begin juli 2001. In zijn etablissement Mick's Café aan de Ninoofsesteenweg in Schepdaal zorgde een 29-jarige drugsdealer uit Anderlecht voor problemen. Samen met een buitenwipper besloot Van Poelvoorde de man de deur te wijzen. Daarbij kwam het slachtoffer onder een voorbijrijdende auto terecht. De man overleed op het trottoir aan zijn verwondingen.

Verschillende getuigen beweerden dat Van Poelvoorde de man moedwillig onder de wagen had geduwd. Van Poelvoorde ontkende maar onderzoeksrechter Bruni Bulthé vond voldoende aanwijzingen om hem onder aanhoudingsmandaat te plaatsen op beschuldiging van doodslag. De portier mocht beschikken. Drie jaar na de feiten verschijnt Van Poelvoorde binnenkort voor de rechtbank.

Selectie

Vreemd is dat VT4 helemaal niet op de hoogte blijkt van het verleden van de kandidaat van het spelprogramma. ,,Alle Vlaamse deelnemers konden een Bewijs van goed zedelijk gedrag voorleggen. Ook Mick'', zegt woordvoerster Willemijn Dobbelen. ,,Indien de feiten kloppen, moeten we mogelijk wel de selectieprocedure herzien.'' Die selectieprocedure is anders niet van de poes. De kandidaten worden tot twee keer toe geïnterviewd, worden op hun fysieke kwaliteiten beoordeeld, en krijgen ook een gesprek met de psycholoog.

Ex-brandweerman

Inmiddels blijkt Mick niet van zijn eerste leugen gestorven. Vorige week konden we in Expeditie Robinson Extra zien hoe Mick werd voorgesteld als de uitbater van een erotisch restaurant, maar ook als moedige brandweerman. Wat niet werd verteld, is dat de Brusselse brandweer hem na het incident aan de dancing uit het korps verwijderde.

Hoezo? We zagen Mick op tv toch in actie in een brandweerkorps?

Jazeker, maar niet dat van Brussel; wel dat van Halle. Mick poseerde er voor enkele brandweerwagens van het korps waarvan hij niet eens lid is. De Halse brandweercommandant Raymond Conters voelt zich bij de neus genomen. ,,We kregen inderdaad een vraag van iemand die bij brandweerwagens gefilmd wilde worden. Hij beweerde dat de Brusselse brandweer niet stond te springen voor opnames en dat de brandweercommandant hem had verwezen naar Halle. We zijn beetgenomen.''

VT4 wou geen commentaar geven op dit vreemde incident. Loog Van Poelvoorde ook in dit geval de programmamakers voor of was er sprake van een mise-en-scène?

6. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Wow... :eek:

7. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    eerste de piloot die zn baan kwijt raakt, nu dit. NET5 heeft ze wel uitgezocht dit jaar :eek: :p

8. XeoN

XeoN Guest

Ik neem mezelf altijd voor om het te gaan kijken,maar vergeet het telkens. |:-

9. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Wat een vreselijke, onsportieve, onsociale eikel is die Mick zeg. En nu mag ie nog de bikkel gaan uithangen in de Mangrove ook.

Ik vond hem al onredelijk in het Belgische kamp en zijn houding tijdens het diner t.o.v. de Nederlanders was echt triest. Niet te vergeten zijn overenthousiasme tijdens de eliminatieproef waarbij hij Patrick haast wurgde.

Eikel, hij had in de eerste plaats niet eens mee mogen doen als zijn verleden bij de organisatie bekend was geweest!

Wel goed om te zien dat de Nederlanders eindelijk wat meer een groep gaan vormen en jammer dat de verstekelingen er niet in waren geslaagd wat te jatten. Want dat was wel cool geweest, reacties van het beroofde kamp. En Sarah naar huis, ze was gewoon veel te zwak.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    w00t Sfeervolheid :cool: Gegarandeerd succes. :+

Die Mick is btw idd een enorme aap.. Lekker voor hem dat hij massaal werd weg gestemt. Wel zuur, nu worden de Belgen weer een stuk sterker dan de Nederlanders.
    Die 2 verstekeling (die bolle en die alternatieveling) mogen van mij ook best uit de serie worden geschrapt. Wat een lamers zijn dat. Ga gewoon lekker Sam Fischeren ofzo, 's nachts, en bouw je kamp even lekker ergens op het droge waar die andere lui toch niet komen, dat maakt het een stuk spannender. :)

11. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik blijf Belgen symphatieker vinden en baal ervan dat die kampen gemixed zijn. Nu is Mo's houding misschien niet de meest briljante, maar gelijk heeft hij ergens wel. En vooral die Ronald, "ja vond dat ik bij water al veel had gedaan, dus kon wel ff pauze nemen." Right...

En ik vind die Mick opeens stuk cooler nu hij bij die verstekelingen zit. :cool:

12. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    die Mo het helemaal gelijk... hij is de enige die wat doet en dan wordt ie zo behandeld??? hebben ze verloren en dan gaan ze meteen vergaderen... doe is relaxed daar op t eiland zeg!!!

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik hoop zelf dat Mo wint, vindt hem echt cool en hij heeft groot gelijk. Slaat echt nergens op dat die Ronald een beetje gaat staan uitrusten terwijl de rest hard moet werken.

Wel tof dat die verstekelingen het kamp hebben geroofd, maar ik zou echt gewoon zo veel mogelijk hebben meegenomen. Krijg je nog een mooie rel omdat die nederlanders dan denken dat de belgen het hebben gedaan. Vindt sowieso wel dat die verstekelingen knap worden gefilmd. Ik bedoel als Klaar naar het kamp toesluipt en die lui die zien haar niet maar wel zo een cameraman dan is alles wel mooi verpest.

14. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou idd ook alles meenemen :D whaha willen ze net doen of een dier t op het gegeten, gaat die gare tante een rouwe vis in dr bek steken...

15. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    het zijn volgens mij handcameraatjes die de cameramannen dan meenemen, want anders moeten ze met zo´n groot ding over al die takken klimmen.

16. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Zou best kunnen, is ook wel logisch. Maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat een cameraman ook gezien kan worden en dan is de kans natuurlijk groter dat je als verstekeling wordt gepakt lijkt me.

17. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Was weer relaxte aflevering. Vond Jeroen beetje laf door zo de expeditie te verlaten en Mitch echt wel een bitch... En van Klaar heb ik ook nog 's genoeg.

18. Noobster

Noobster 1 shot, 1 kill

Leuk Bevonden:
    0
    Er werken zo'n 150 man op en om dat eiland om alles te krijgen zoals wij het op tv te zien krijgen dus ik denk niet dat ze vreemd staan te kijken als er een paar honderd meter verder gefilmt word.

Ik zie nu pas dat er een topic hier over is, dit is 1 van de weinige dingen die ik nog op tv kijk, het is echt een top programma. Verder hoop ik dat Mohamed wint omdat ik het gewoon een goeie gast vind. Mick is wel geinig "Als we alles pakken krijgen ze problemen dus we pakken alles" :cool: , hij ziet er nog tenminste een spel in :+

19. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Echt balen dat Jeroen eruit ging, niet zo zeer om hem. Maar wel om het feit dat Mitch daardoor niet bij de verstekelingen terecht kwam en daarbij Mick weer tegen kwam. Gaat vast vuurwerk geven. 8)

20. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    zat ik ook aan te denken ja :D wordt echt lachuh, mick met 3 van die zeikwijven om zich heen -> die gaat van zich afslaan }:]

Deel Deze Pagina