1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ergernis aan dit soort lui !

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door No_Name, 8 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Voor hetzelfde geld had de politie dat jongetje dus vanochtend op kunnen vissen met een paar liter water in de longen.:x

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik wil ook nog even zeggen tegen een ieder die hier loopt te posten als : "het valt allemaal wel mee" en "ik heb weleens erger gezien" niet helemaal begrijpen dat de daad veel zwaarder is dan de gevolgen. Wat deze lieve koters hier doen is gewoon poging tot doodslag.

Nee, iemand zo verrot trappen is niet normaal, en dat er mensen zijn die het allemaal gewoon normaal vinden en vinden dat de jongen het misschien wel verdient had stemt mij in en in triest. Van mij mogen deze jongens bestraft worden met een straf dat bij poging tot doodslag hoort (in mijn optiek toch minstens 10 jaar), ik heb liever dat zulke gasten misschien te hard worden gestraft dan weer een dode door zinloos geweld. Het zou g*dverdomme maar iemand zijn waar jij ontzettend van houdt. Die wordt uit het leven gerukt door een stelletje van die pimps die denken dat ze god zijn. Dan is 10 jaar nog lange niet genoeg.

3. SupahMaster

SupahMaster Guest

Misschien was hun IQ nét hoog genoeg zodat ze wisten dat ze dat jochie niet moesten laten verdrinken omdat ze wisten dat daar een flinke straf op staat.

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    @Cyrax77; niet om jouw argumenten te kleineren maar helaas is het een algemeen geaccepteerde manier van omgang geworden in Nederland. De strafmaten en de justitiele capaciteit zijn dusdanig verstoord dat je ongeveer alles kan doen en laten wat je wil waarbij sowieso de kans op een heterdaag nihil is maar ook de kans op klassenjustitie enorm aanwezig is.

Ik kan me heel goed inleven in je gedachtengoed en op sommige momenten is het ook "handiger" als bepaalde mensen voor altijd achter de tralies verdwijnen of eenzelfde lot als Milosevic (hoe vervelend ook) treffen, maar in Nederland is die tijd voorbij. De afgelopen 25 tot 30 jaar is er wel zo ontzettend veel veranderd dat we meer een knuffel-maatschappij zijn geworden en criminelen zoveel mogelijk moeten helpen met herintegratie ipv water en brood.

5. Tha Ladykillah

Tha Ladykillah Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stelde me net voor dat mijn kleine neefje boven een sloot word gehangen en dat ze hem laten zeggen "turken zijn heersers". Dat maakt mij gewoon al kwaad bij de gedachten.

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik weet heel goed dat de samenleving veranderd is. Maar dat wil niet zeggen dat we het allemaal maar moeten accepteren? Deze manier werkt niet, de fluwelen handschoentjes techniek is niet de juiste. Geef ze een vinger en ze nemen je hele land.

Het is een knuffelcultuur en bij nader inzien had ik psycholoog moeten worden, dan had ik werk voor 6000 jaar gehad en lekker overuren kunnen schrijven. We worden doodgeluld en deze maatschappij met teksten als: "hoe komt het toch dat die jongen dit doet".. Tuurlijk moet daar naar gekeken worden, voorkomen is immers altijd beter dan genezen.

Maar wat doen we dan om het te voorkomen als we weten hoe het komt dat die jongen dat doet? Tegen de tijd dat we die vraag moeten gaan stellen zijn we al een beetje laat denk je niet?

Ja, in toekomstige gevallen kun je het dan voorkomen wordt er gzegd. Hoe kun je dan voorkomen dat er mensen zijn die geen respect hebben voor andermans leven, spullen en gevoelens? Onmogelijk om die mensen eruit te filteren, wie denkt dat het wel mogelijk is verwijs ik vervolgens door naar mijn praktijk (want ik ga nu bij nader inzien zeker een opleiding psycholoog volgen).

Ik denk niet dat ik me laat weerhouden om een appel te stelen als ik weet dat ik een kop kofiie op het bureau krijg, een berisping en vervolgens een lift naar huis van onze blauwe vrienden. Ik denk dat ik wel twee keer nadenk als ik besef dat mijn handjes eraf gehakt gaan worden als ik steel (bij wijze van spreken natuurlijk). Dan zou ik alleen stelen als ik gewoon geen andere mogelijkheid heb. Bij het bepalen van de straf is het niet zo moeilijk om na te gaan of iemand stal omdat er gewoon geen andere mogelijkheid was (een mens moet toch eten) of dat de daad begaan was omdat verveling toesloeg of iets dergelijks. Dit geld natuurlijk niet alleen voor stelen maar voor alle misdaad in de wereld. Er moet gekeken worden naar het hoe en waarom, maar laten we dat nu niet de overhand geven en vergeten ook daadwerkelijk straffen uit te delen.

Laatst bewerkt: 22 mei 2006
  7. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog steeds voorstander van: water&brood, publiekelijke vernedering op het schavot, de doodstraf en meer van dat soort trieste straffen. Ja, het klinkt allemaal ouderwets en onbehoorlijk, maar zolang Amerika het mag in Guantanamo Bay en bijna geheel Zuid-Amerika en Afrika zo met misdadigers omgaat, waarom hier dan niet?

Moet je eens zien hoe snel de criminaliteit daalt in een bepaalde stad als er op een groot plein 3 van die raddraaiers een paar weken lang ten toon worden gesteld op een schavot onder bewaking van een paar "men in blue"...

8. SplinterCell

SplinterCell Guest

wow wtf..? :confused: :{

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik wil niet zeggen dat we direct barbaarse straffen moeten gaan toepassen, en de enige reden dat ik daar niet in mee ga is het gevaar dat de verkeerde gestraft wordt. Ik ben nu eenmaal een gevoelige jongen dus dat kan ik dan weer niet over mijn hart verkrijgen. Doodstraf draai je niet zomaar terug en je kunt moeilijk zeggen dat je gewoon je dag niet had en de verkeerde hebt berecht.

10. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    waarom kunnen zulke mensen geen 3 strikes out regeling krijgen 3x wat van dat soort ongein en land uit ;)

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    +
    Eventjes hoor, een paar voorbeelden die niet op ras, geslacht of whatever beoordeeld moeten worden:

- We zien een dader iemand en public doodschieten en neersteken. Knuffelen of schuldig?
    - We zien een andere dader en public iemand van achteren doodschieten. Knuffelen of schuldig?
    - We hebben video-beelden van een afpersing, mishandeling of whatever met naam en toenaam van de daders. Knuffelen of schuldig?
    - Heterdaadje op een viaduct met 2 stoeptegels in je hand en 1 op de weg. Knuffelen of schuldig?
    - Hooligan molesteert ME'er en komt met zijn bek op Studio Sport. Knuffelen of schuldig?

Ik denk dat we allemaal wel in de lokale of landelijke kranten de laatste tijd berichten hebben gelezen waar je je vraagtekens bij stelt als het over de strafmaat gaat.

Denk er maar eens over na; hoe "barbaars" een bepaalde straf ook mag klinken.

@Solid_Snake: sorry, we hebben het over inwoners van NL en niet specifiek mensen met een verkregen verblijfsstatus.

12. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    3 keer is veel te veel

doe dan 1 strike verneuk je het kind zn leven teminste mee .:thumbs:
    gaan die klootzakken ook is nadenken

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Iedereen krijgt een knuffel:b:

Nee, ik snap wat je bedoelt maar laten we nu niet doen of alle misdaden ala Baantjer zijn op te lossen. De strafmaat in Nederland is knuffelig laag en kan je gerust een schande noemen. Zelfs de smurfen hanteren zwaardere strafmaatregelen dan wij. Maar de doodstraf heeft mijn voorkeur gewoon niet, alleen in uitzonderlijke gevallen waarin het onomstotelijk vaststaat wie de dader is bij moord zou het misschien toegepast mogen worden als je het aan mij vraagt.

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dank voor uw bijdrage. Mogen uw bijdrages in de toekomst van eenzelfde niveau zijn.

15. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik zou zeggen geen doodstraf levenslang in de cel met water en brood en het bed is een houden plank. en overdag laten ze die sukkels maar werken.

Tegenwoordig heb je namelijk tv enz, je mag sporten en je krijgt luxe te eten.
    Dalijk gaan al die zwervers zich misdragen omdat ze het in de cel beter hebben als op straat.

16. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    houDen planken ftw!:thumbs:

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja juist , als jij dat gedrag van die twee gozertjes in dat filmpje al normaal gaat vinden , net zoals je de opmerking van splintercell blijkbaar óók volkomen normaal vindt dan ben je wel verkeerd bezig .
    Dan kan en mag ik je vergelijken met het vlaams belang hier die daar óók géén graten in zien , en door de vld-er karel de gucht vergeleken worden met mestkevers.
    Een flame zeg jij , ik zeg een volkomen terechte opmerking naar spintercell toe,waartussen jij je zonodig weer moet gaan mengen, had ik het hier tegen jou soms?
    Ga jij dus maar ergens anders lullen als je enige bijdrage het niveau van schimpscheuterij niet overstijgt,en niet meer aan het topic bijgedragen heeft dan een flame naar mij toe .

18. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Het sarcasme druipt van zijn posts af.. serieus..
    Ten tweede jij begon met mij een mestkever te noemen terwijl dit totaal onnodig was, actie>reactie, en ik liet me goedkoop meeslepen

En een volkomen terechte opmerkingen? Omdat hij zegt het valt wel mee, is hij hetzelfde waard als hun.. komop zeg...

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Zoveel trappen met twee man tegen die gast zijn hoofd geven , kom op kerel , wees nou eens eerlijk , stel dat het bij jou zou gebeuren .
    Vind je dan ook nog dat het best wel zou meevallen .

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    het scheelt misschien maar 6 seconden, maar dat is alleen gemeten bij de roltrap. Het gaat niet om je nest uitkomen, maar om een trein missen, de NS loopt gaat niet altijd volgens schema, waardoor je soms maar bar weinig tijd hebt om de volgende trein te halen. Als ik vrije doorgang heb haal ik die soms, als ik dat niet heb mis ik em vaak. Daarnaast gaat het gewoon om normen en waarden. Om voor iemand te staan die haast heeft is gewoon aso.

Over dat filmpje:
    men kan hier genoeg over lopen zeuren en 'flamen' met elkaar.De een vind het misschien hard ( waaronder ik wel ) en een ander vind het wel meevallen, of dat nou serieus is of niet, wat mij betreft gaat het hier gewoon om een beetje moreel besef. Iemand die op de grond ligt schop je niet tegen je hoofd, of zoals ze in een ander land ook zeggen: 'don't kick a man when he's already down'. Er is geen eer, geen trots, geen respect of enige win in te behalen. Het is gewoon laag. Of er nou wel of niet hard wordt geschopt.. zoiets doe je gewoon niet. Als je niet kan begrijpen dat dat fout is, dan is er wat mij betreft wat mis met je opvoeding of zit er gewoon een draadje los.
    Dus het gaat er niet om wie er nou gelijk heeft over of ze nou wel of niet hard schoppen.. je hoort zoiets toch gewoon niet te doen..
    En net zoals bij grotere misdaden wanneer mensen het verschil tussen goed en fout niet meer kunnen zien: dan is er toch echt iets met je mis.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina