1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Euro 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2011.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Hij bedoelt dat de potentie er altijd is om mee te doen om de prijzen. Het zegt inderdaad allemaal niet zoveel wat de spelers van de toekomst nu presteren, maar wel of ze kwaliteiten hebben om mee te doen om de prijzen.

De aanwas van onze talenten is wel goed in kwaliteit, maar niet in kwantiteit. Omdat wij graag willen aanvallen, zal het middenveld en de aanval altijd onze sterkste linie zijn, dat veranderd simpelweg niet zomaar.

Dat is ook waarom we nu door de mand vallen, want we spelen niet aanvallend. We stellen veel aanvallende spelers op voorin, maar dat is dus niet hetzelfde als echt een aanvallende speelstijl hebben. Omdat het middenveld met die twee theezakjes totaal niet meedoet, krijg je dus gaten en isoleer je de aanval eigenlijk alleen maar. Als ook nog eens die vier toppers achterin liever achteruit lopen, dan kun je wel 2 Ronaldo's en 2 Messi's voorin opstellen, maar het brengt je nergens.

Ja, de aanval schutterde, maar dat had ontzettend veel te maken met de angst in de verdediging en van die twee theezakjes op het middenveld. Als die geen druk zetten dan houdt het snel op. Het spel van dit Oranje ziet er niet uit, en dat is al jaren zo. Prima als je resultaat boekt, maar zodra dat stopt dan ga je klachten krijgen en roepen we dat we liever sneuvelen op onze manier (= dus dom en onnodig verliezen) dan te sneuvelen op een lelijke manier. Mensen die dat vreemd vinden begrijpen echt niets van onze cultuur.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.778
    Doe even Huntelaar aub. ;)

@ Baukehimself: O WTF. 8)

3. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    :lol:

Schitterend. Ik heb dus wel gekeken, kutzooi.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ik vind deze poule maar onvoorspelbaar. Heb zelfs Kroatië als groepswinnaar maar Italië is toch wel dikke kanshebber.. Ik heb geloof ik Kroatië - Italië gelijk en dan wint Kroatië van Spanje :+

Ik ga ook niet meer veranderen ook, fuck die shit.

5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    5 euro gezet op een gelijkspelletje vanavond tussen kroatië en Italy :) Ben benieuwd

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Spanje,

Spelen die niet gewoon zonder spits? Als ik Bert was had ik dat tegen Duitsland ook gedaan, gewoon geen spits opstellen. En dan glashard zeggen dat niemand daar iig meer over kan zeiken.

7. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Zou trolotelli vanavond spelen ?:cool:

8. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Dat klopt, maar vind het toch raar dat de huidige jonkies en die in de tijd met Foppe op die leeftijd die successen wel weten te halen. Je zal tegen leeftijdsgenoten toch ook moeten verdedigen, en als ze zich dan kunnen meten met toplanden dan zou dat toch zo moeten doorgroeien. Vind het raar dat dat niet gebeurt.

En ja verdedigend is Nederland altijd wel zwakker, echter als ik nu onze verdediging vergelijk met '88 of '98 bv. ( toen riep ook al iedereen dat verdediging het zwakst was in verhouding met rest elftal ).

En ik blijf erbij dat er geen inzet was bij de meesten. Tuurlijk is onze verdediging slecht maar naar een persoon toerennen die aan de bal is, dat heeft niks met kwaliteit te maken toch. Als je gewoon letterlijk stil staat op je plek maakt het toch niet meer uit of je goed kan verdedigen of niet. Dat verschil zag je gister wel heel erg goed vond ik. Duitsers zaten gelijk met 2 man erop, los van of ze ingrepen of niet, alleen de druk al door kort op iemand te lopen. Als je dan roept dat je er alles aan gaat doen en je ziet dan die instelling. Snap wel dat het uiteindelijk een optelsom is van verschillende zaken met als hoofdreden dat deze verdediging en blok op middenveld tekort schiet maar inzet kun je altijd tonen en zelfs dat zat er niet in afgelopen 2 wedstrijden.

9. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Ben bang van niet :'-(

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Mensen onderschatten het mentale aspect van alles. Het is geen onwil en het is geen gebrek aan inzet. Eerder het gebrek aan geloof. Voor de goal van hun liep iedereen wel mee en kwamen we na een fout direct op achterstand. Daarna was het direct over en dat zag je ook heel duidelijk aan de lichaamstaal. De enige die er nog geloof in had was Wesley Sneijder en dat is dan ook de man die de band om moet gaan krijgen. Ik vind het een naar mannetje, maar we hebben wel een gifkikker nodig die durf en lef toont.

11. Seh

Seh Guest

Ik hoop dat er nog een ronde verder word gegaan, anders zie ik het gebeuren dat Koeman richting Oranje vertrekt. :'-(

12. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Mentaal knakt er wel iets ja maar je mag wel verwachten dat ze zich daar ook weer overheen zetten en inzet tonen. Sneijder bleef inderdaad knokken en Klaas Jan begon tegen de Denen ook gelijk af te jagen vanaf dat die erin stond. Ik twijfel alleen of het wel met geloof te maken heeft, die indruk wekten ze niet in de interviews. Als je na Denemarken zegt dat je goed gespeelt hebt en er alle vertrouwen in hebt dan zou je denken dat het dan tussen de oren goed moet zitten. Maar ja op kwaliteit schieten we ook ernstig tekort op veel punten dus veel maakt het ook niet uit.

Moet zeggen dat het tot nu toe wel een leuk toernooi is en dat ik nog steeds veel zin heb om rest te gaan kijken ondanks het teleurstellende oranje.

13. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
  14. Seh

Seh Guest

15. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Balotelli speelt :D!

Italie:
    Buffon, Bonucci, De Rossi, Chiellini, Maggio, Marchisio, Pirlo, Motta, Giaccherini, Balotelli en Cassano.

Kroatie:
    Pletikosa, Srna, Corluka, Schildenfeld, Strinic, Rakitic, Vukojevic, Modric, Perisic, Mandžukic en Jelavic.

Laatst bewerkt: 14 jun 2012
  16. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Nice ! :D

17. Seh

Seh Guest

Die Italianen bij het volkslied. _O_

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    1-2 voor Kroatië hoop ik :p

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Wat kijkt dat toch rustig he, ipv Duitsland - Nederland :+

Effe alles aan de kant en gewoon genieten van het EK.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb 3-2 Italie 8)

Deel Deze Pagina