Euro 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2011.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Poeh..poeh wat een rendement. Hij verdedigt niet mee en ziet er conditioneel verre van 100% uit.

Narsingh - Persie - Robben
    --------Huntelaar---------

Speel je Portugal en Duitsland mee kapot.

Laatst bewerkt: 29 mei 2012
  2. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Heb een paar dagen geen nieuws meegekregen, maar Bouma. :lol:

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Joris geblesseerd he

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    En jij denkt dat van Persie mee gaat verdedigen? Die trekt alleen maar naar de 16 zoals hij ook deed bij Bulgarije.

5. Seh

Seh Guest

O.

6. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Van Persie is taakbewuster dan Wesley in ieder geval en kan het conditioneel ook beter aan. De Wesley Sneijder van 2010 zou ik altijd opstellen alleen is hij niet meer in de buurt van dat niveau gekomen dit seizoen.

Narsingh is in vorm. Van Persie is in vorm. Huntelaar is in vorm. Robben is in vorm (geen grootse vorm, maar is altijd dreigend).

Ibi mist wedstrijdritme en hardheid, Sneijder is niet 100%, Kuyt is drama en vd Vaart moet op de plek van N. De Jong, zodat die linksback kan.

Steek
    Wiel - Heitinga - Mathijssen - N. De Jong
    Bommel - Vd Vaart
    Narsingh - Persie - Robben
    Huntelaar

7. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Waar haal je dit vandaan? Heb jij het boek voetbal voor dummy's liggen? Het is echt pure onzin dat van Persie "taakbewuster" is. Dat ligt helemaal aan de positie waar je hem neerzet.

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik vond Sneijder er best fit uitzien zaterdag trouwens, een stuk fitter dan een tijdje terug.

9. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Taakbewustheid hangt echt niet af van de positie, dat hangt af van instelling. De wedstrijdmentaliteit van Wesley is gebaseerd op een grotere mate van gemakzucht dan die van Robin. Die werkt veel meer. Bij een Sneijder in grootse vorm is dat niet erg, maar als hij niet goed is zie je dat er ook gelijk aan af.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.685
    Ben ik de enige die nog totaal niet in de EK stemming zit?
    Zal me ook een worst wezen wie er LB staat.

11. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    van Persie heeft hier het probleem dat het niet helemaal om hem draait. Ik ben een enorme Arsenal fan en als je die wedstrijden kijkt ga je echt van RVP houden. Hij is overal en 80% van de wedstrijden onmisbaar. Alles draait om hem en dan functioneert van Persie het best.

Hier in Oranje draait eigenlijk alles om Wesley en die is nu gewoon niet in vorm. En die twee verdedigende middenvelders... Ik ben gewoon niet zon fan van die speelstijl. Geef mij maar 2 aanvallende middenvelders (Sneijder en Van der Vaart). Naar voren voetballen (98 stijl). En in ieder geval 1 iemand voorin die echt voor de voorzetten gaat. Affelay dus. Robben moet je eigenlijk wel houden want die is altijd dreigend. En dan in het midden gewoon RVP. In combinatie met Affelay is hij denk ik ook in Oranje veel effectiever. Hopelijk probeert Bertje in die oefenwedstrijdennog zoiets.

En oefenwedstrijden boeien me ook niks hoor Upinsmoke. Maar ik ben gewoon bang dat hij weer de manier van het wk 2010 gaat hanteren. Dat was niet mijn ding.

12. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Niet? Het lijkt me toch dat je andere taken hebt op de 10 of 9 positie. Net zoals van Persie niet taakbewust was tegen Bulgarije. De rechtervleugel moet aanvoer creëren. Deed van Persie dit? Nee, hij trok naar binnen als een 9.

13. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Wat wil je als je een (pure) linkspoot op rechts zet? Dat hij buitenom gaat? Laat me niet lachen. :lol: Iedere linkspoot op die positie doet dat. Kijk maar naar Robben. Daarom moet je hem ook niet op die positie neerzetten. Dat maakt hem echter nog wel taakbewuster en conditioneel beter dan Sneijder. Van Persie moet je binnen Oranje op 10 neerzetten vind ik.

14. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Aaahh, dus het maakt wel degelijk uit op welke positie je speelt? Dank u.

Mij boeit het tot nu toe ook helemaal niks. Als het toernooi daadwerkelijk begint komt dat wel. Helemaal als we de poule doorkomen.

15. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Als je jouw lijn van redeneren volgt mag je van een hele taakbewuste keeper eisen dat hij elke wedstrijd scoort...

Ik zeg dat je van een keeper mag eisen dat hij elke wedstrijd probeert zoveel mogelijk goals van de tegenstander moet voorkomen. Van Persie is geen linksbuiten dus moet je die daar ook niet neerzetten. Je zet Sneijder toch ook niet centraal achterin?

Overigens: de mensen die zeggen dat Sneijder zo goed is doordat hij een assist en een had-een-assist-moeten-zijn assist had. Kijk voor de grap eens terug hoe vaak hij balverlies leed.

16. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Oh? Ik zou het nog eens terug lezen. En over dat tweede stukje: van Persie is geen linksbuiten? Ook geen 10. Dat kan hij wel, maar komt pas goed tot uiting in de spits.

17. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Van Persie zou, in mijn ogen, de ideale 10 zijn voor dit Oranje, binnen deze selectie, kijkend naar welke spelers wel en niet in vorm zijn. Net zoals Narsingh de ideale rechtsbuiten is.

Ik zie dat wel voor me. Van Persie op 10 die met zijn linkerpoot 10x per wedstrijd Narsingh de diepte in stuurt met een diagonale dieptepass. ;) Die kan daardoor, omdat de bal perfect aangesneden is, de bal in 1x voorzetten op Hunter die de bal feilloos kan binnenkoppen. Toch niks mis mee? :D

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Mijn opstelling:

Robben - Huntelaar - Afellay / Narsingh

----------Van Persie-------------
    Van Der Vaart -------Van Bommel

De Jong ---- Mathijsen -----Heitinga ---- Van Der Wiel
    -----------------Stekelenburg--------------

Beide vleugelspelers die het veld breed houden, Huntelaar die altijd scoort , Van Persie erachter die met zijn techniek en inzicht het spel kan verdelen , maar tegelijk ook in een goede scoringspositie kan komen (oppassen dat hij Huntelaar niet voor de voeten loopt).

Erachter Vaart en Bommel voor een middenveld dat defensief in balans is , maar toch gericht op de aanval. De Jong linksback omdat het een sloper is, mocht hij niet functioneren op LB dan zet je daar Schaars neer en gaat hij op de bank of op de plek van Van Bommel. Rest spreekt voor zich.

19. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Kijk, wij kunnen praten. :)

20. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Dyonko heeft er wel redelijk kijk op :)

Twijfel alleen over De Jong op LB maar goede alternatieven zijn er ook niet.

Deel Deze Pagina