1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Europese Grondwet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blox, 14 mei 2005.

1. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Ik ben nog geen 18 maar heb natuurlijk wel een mening :). Ik vind het wel beter dat hiermee onze afzet markt wordt vergroot en dat oost europese landen ook een beter bestaan zullen krijgen als de grondwet er is, tenminste als ze het echt waar kunnen maken. Ik heb wel enkele voordelen gehoord alleen nadelen krijg ik nauwelijks te horen. Daar erger ik me echt aan want hoe wil je dan goed kunnen stemmen. Het lijkt net alsof ze ons maar aan het naaien zijn. Een lerares zei tegen ons in de klas ook de voordelen. Ik vroeg na haar "Voor stemmen gelul" welke nadelen er zijn, aangezien er altijd nadelen zijn. Wat zegt de lerares, ja er zijn niet echt nadelen. Dus de hele klas luisterde niet meer want het leek gewoon op een Voor campagne. Dus ik zou denk ik tegen stemmen omdat ik het niet echt vertrouw. Ik vind dat het stemmen moet worden uitgesteld want de meeste mensen weten niet waar ze aan toe zijn.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Natuurlijk zijn er nadelen, maar er zitten ook nadelen aan het huidige verdrag van Nice. Dat blijf je in elke wet hebben. Ik eet mijn sok op als iemand het echt geheel eens is met een bepaalde wet.

Zelf vind ik het overgrote deel van de nee-stemmers een beetje sneu. Jij geeft bijvoorbeeld aan dat je het niet vertrouwt, tja... Zo zijn er meer nee-stemmers die op hun GEVOEL afgaan en niet simpelweg op de feiten. Als ze nou ipv zeueren eens zelf op zoek gaan naar de negatieve punten kunnen ze die tegen de positieve afwegen en zodoende tot een conclusie komen.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Net even TEGEN gestemd.

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ik ga zo; en het wordt een TEGEN stem.

Heb geen vertrouwen erin :)

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb zojuist tegen gestemd. En samen met mij hebben de drie andere gezinsleden ook tegen gestemd.

6. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    M'n ouders en groot ouders hebben ook nee gestemd *) .

7. (net) samen met mijn ouders TEGEN gestemd

8. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    kutter de kut moet nog stemmen..

Wat dnek jullie dat de uitslag wordt ? zo te zien nee ?
    ik denk evengoed dat ik Ja stem.. Al die politici stemmen JA... Die weten er denk ik veel meer van af dan mij ... het probleem is dat het 'volk' niet goed is ingelicht.. daarom volg ik de politici.. al heb ik ook liever een adnere regering

9. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Tegen de 60% zal tegen stemmen. De eerste exit poll is geloof ik om 21:00.

10. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik heb net tegen gestemd.( We waren met 6 personen samen gegaan en ja allen tegen)

11. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn nogal wat redenenen om het niet meer te vertrouwen. Een kleine greep:
    -Het stabiliteitspact, het begrotingstekort van alle Europese landen mag niet groter zijn dan 3% van het bruto binnenlands product. Vervolgens blijkt dat Frankrijk en Duitsland dat niet halen: dus wordt de wet aangepast. Kun je net zo goed geen afspraak maken als landen er zich uiteindelijk toch niet aan houden.

-Een overgrote meerderheid van de Europeanen is tegen het toetreden van Turkije, de EU heeft inmiddels de deur open gezet zodat Turkije over een paar jaar kan toetreden.

-De directeur van de Nederlandse bank heeft toegegeven dat we tegen een te lage koers de euro in zijn gestapt, nu vind ik dit niet zo erg maar het geeft wel een deuk in het vertrouwen.

Verder heb ik natuurlijk ook nog andere argumenten, ik vind bijvoorbeeld dat het veto op geen enkel punt afgeschaft moet worden en dat eerst alles nationaal maar eens op orde moet zijn. Hoe kan iemand denken dat als de AIVD op nationaal niveau al nauwelijks communiceerd met de politie, dat het vervolgens op internationaal niveau perfect zal gaan??? Eerst nationaal op orde, dan pas internationaal.

Daarom heb ik zojuist tegen gestemd (2x zelfs want mij moeder wilde ook tegen stemmen).

12. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn tegen kan er ook bij op worden geteld. Ik zou liever helemaal geen "nieuw europa" hebben. Maarja daar konden we jammer genoeg niet over stemmen.

13. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Tegen gestemd...

Ik ben voor Europa, maar tegen de grondwet..

Nederland moet straks een groot deel van zijn "macht" inleveren, terwijl we wel braaf het meeste blijven betalen van alle lidstaten. Daar wordt namelijk niks over geschreven in de grondwet.

Grote landen krijgen het meeste recht (Turkije is gelijk het grootst als ze toetreden), dus wij krijgen als klein landje straks de klappen.

Er beginnen in de armere lidstaten politieke pannenkoeken allemaal dingen te roepen, die straks bij te weinig nee stemmen gewoon worden ingevoerd (met betrekking op privacy en bv de 90km beperking met de auto).

Verder houden landen als Duitsland en Frankrijk zich alleen aan Europa als het hun uitkomt. Als ze een regel niet redden kan het ze niks schelen, want ze zijn toch de grootste..

We hebben niet altijd een Euro-commissaris meer als Nederland, deze worden namelijk geroeleerd. Ik kan nu al vertellen dat Frankrijk en Duitsland het hier straks niet mee eens zijn en eisen dat ze er een hebben. Dus nog vaker geen Nederlandse inbreng.

14. WHAT

WHAT Active Member

Leuk Bevonden:
    44
    Kijk eens aan. Dit zijn argumenten. Dat van de AIVD vind ik ook ook. Het gaat gewoon allemaal te snel.

Als Nederland tegen stemt heeft dat toch geen gevolgen voor de grondwet, want het gaat dan toch in andere landen die voor stemmen gewoon door? Dan kan Nederland toch eerst gewoon kijken hoe het zich uitpakt en dan na wat jaar ook gewoon toetreden?

15. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alle partijen zijn voor. De SP is fel tegen. Zij vinden het belang van de Europese Grondwet niet groot genoeg voor een beter Europa.

16. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet het ok bij de euro.. al vraag je aan mensen welke munt ze beter vonden : de gulden of de euro zegt 9 van de 10 mensen de gulden.. natuurlijk is alles duurder geworden met de euro, en wij hebben ook zo onze neerlandse trots.. politici en het gewone volk staan altijd al erg ver uit elkaar kwa mening over europa,

17. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Geert Wilders heeft ook nee gestemd, en die heeft er wel verstand van.

18. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    uhm .. geert wilders stemt alleen tegen omdat turkije dna bij de EU komt..
    en ik ben niet zon fan van wilders .. die laait alleen maar het geweld op tussen allochtonen en autochtonen.. terwijl we zo zeuren om normen en waarden in onze samenleving.. en tis wel lkkr makkelijk om alllochtonen overal de schuld van te geven he... deed hitler ook bij de joden destijds

19. ondertussen heeft frankrijk tegen gestemd. wat heeft belgie eigenlijk gedaan?

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    |:- Belgie mocht niet stemmen, dat weet je toch wel

Deel Deze Pagina