1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Europese Grondwet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blox, 14 mei 2005.

1. 63% van Nederland is dom

2. Waarom zou je nee stemmen? Ik wil een uitleg.

3. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Omdat ik het zo best vind.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo dan? Leg eens uit? Slaat echt nergens op wat zegt!
    Omdat ze het waarschijnlijk niet eens zijn met jouw opvatting? Zijn mensen daarom meteen dom?

5. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Vast en zeker, meer nog wel ook. Maar die mensen zijn niet dom omdat ze 'nee' gestemd hebben.

Om even op je argument in te haken, ik ben voor een verenigd Europa, maar dan wel een democratisch bestuurd Europa. Voor een Europa met een duidelijk grondwet. En dat is niet waar hier sprake van was.

Laatst bewerkt: 1 jun 2005
  6. Aan de grondwet is niets mis!

Ik hoor alleen maar argumenten zoals Turkije komt erbij, Nederland verliest zijn macht, de euro, het gaat te snel.

Iedereen roept: "rot op met Balkenende en zijn regering". Nu krijgt de regering minder macht (volgens de Nee- stemmers) en dan willen ze dat ineens niet. Beetje tegenstrijdig...

Let maar op:
    Bloemendaal
    Wassenaar
    Bilthoven
    en andere gemeentes, zullen VOOR stemmen. Daar wonen namelijk de hoog opgeleide mensen.

De Nee- stemmers maken NL kapot

7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    De Ja-stemmers verkopen Nederland aan de grote landen.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ach, ga toch weg joh!
    Slaat weer eens compleet nergens op. Dus jij wilt zeggen dat alleen in Bloemendaal, Wassenaar, Bilthoven en andere van dat soort gemeentes de hoog opgeleide mensen wonen? Gast, neem jij jezelf wel serieus? Dat slaat echt kompleet nergens op! Zulke grote onzin heb ik nog nooit gehoord.

Weet wat voor soort mensen daar veelal wonen? Mensen die met een Ralph Lauren Polo lopen met het kraagje omhoog en de neus in de lucht, die de rest van de bevolking minachten. Mensen die denken dat ze heel wat zijn. Mensen die andere mensen niet mogen omdat ze een andere mening hebben. Mensen zoals jij die kennelijk de mening van een ander niet respecteerd.
    Dat soort mensen maken Nederland kapot!

9. kijk dat bedoel ik nou? eigenlijk doe je het dus om dwars te liggen? No offence hoor maar ik kan het moeilijk begrijpen.

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    De meeste weten echt NIET waar ze voor hebben gestemd. Ze weten er niks van de grondwet, Dan krijgen we argumenten als: Ik wil de nederlandse karakter behouden. Wat is dat dan? Euehe weet ik niet. Ik zelf weet ook niet wat ik zou stemmen dus (ik mag nog niet stemmen:+) ben ik niet voor en tegen.

11. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik was ook voor (gedeeltelijk), maar ook ik vond dat deze 'grondwet' nogal ver ging. Zoals een Europese president en minister van buitenlandse zaken. Ik geloof dat we dat niet nodig hebben en het neigt al naar samen één groot land vormen.

Bovendien is de reden dat het allemaal te snel gaat wel een goede reden om nee tegen deze grondwet te zeggen, want het immers direct betrek met de grondwet. Monetaire unie, prima. Uitbreiding, ga je gang. Grondwet, wacht even? Waar gaat dit heen en waar stopt het uiteindelijk? Dat had duidelijker moeten gemaakt worden, volgens mij is het bij de leiders zelf nog niet eens compleet duidelijk waar het schip strandt.

Volstrekt begrijpelijk dat mensen tegen stemmen, ze hadden dit verdrag ook nooit als een grondwet moeten bestempelen. Daarmee krijgen mensen al direct het idee dat ze als land hun oude identiteit kwijt raken.

Ik ben nooi helemaal voor of helemaal tegen geweest, ik kan alleen zeggen dat ik niet verschrikkelijk verdrietig ben dat het nee is geworden.

12. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    ach.. mensen weten niets van de grondwet! het is gewoon een ophoping van frustaties over de euro en de regering wat er nu uitkomt.. sommige stemmen niet eens tegen de grondwet maar tegen balkenende! mensen hebben niet nagedacht over de gevolgen van deze nee-stem.. politici hebben de mensne niet goed ingelicht en de media heb het lkkr het negatieve opgehypt.. de media moet voorlichten maar hebben nu het grootste dele van nederland negatief beinvloed.. ik ben het zeker mee eens dat nederland eerst in eigen huis alles op orde moet krijgen.. maar deze tegen stem van nederland zal zeker niet goed doen aan de economie en de vertrouwen van nederland in opzichte van andere landen

13. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    YEAH HET IS NEEEEEEEEEEEEEEEEeeee. (geen zin om nu 1000 regels met argumenten te gaan typen maar houd het er maar op dat ik voor 1 europa ben, maar niet op deze manier).

14. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat onzetting treurig van Urk, 96% ofzo tegen. Die hoofden zit zo vol cocaine daar dat ze niet meer helder kunnen denken.

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ook nee gestemd, er zitten heus wel voordelen aan maar laat ze eerst een grondwet maken zonder minpunten (ga ze niet uitleggen maar je snapt het idee wel). Een 2e grondwet komt er niet zomaar na de 1e grondwet. Door nee te zeggen snappen ze dat die anders moet.

16. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Laatst bewerkt: 1 jun 2005
  17. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben terleurgesteld met de uitslag.

Ik ben er ook achter gekomen dat weinig mensen weten waar ze voor of tegen gestemd hebben.

Uit mijn eigen moeders mond kwam: Ja die Marijnissen is ook tegen en daar ben ik het vrij vaak mee eens. Terwijl ze nog wel PvdA stemt!

In mijn ogen is Marijnissen (met de SP) net als Wilders en de LPF gewoon een stel onrusstokers. Demonstratie? Marijnissen staat vooraan hoor met zijn grote...

Ach daar gaat het nu niet om. Vind het apart dat de kiezer gekozen heeft tegen het kabinet en de regering. 85% van de politicus was voor. extreem links- en rechts waren tegen.

Extreem zegt het al. extreem goed overdrijven met hun oorlog. met het Aftreden van het kabinet Balkenende. Ik irriteerde me weer dood aan die Wilders met zijn aftreden direct na de uitslag. hij ziet weer een kansje hoor, en gaat het weer eens extreem overhypen, en zich weer richting op 1 onderdeel, na Turkije gaat hij nu hypen dat het kabinet weg moet! 2 punten om op Wilders te stemmen. de rest? tsja

Weer dwaal ik af.
    Opzich kan ik mij uiteindelijk best neerleggen bij het besluit. Het volk krijgt meer tijd om te beseffen wat de grondwet in zou houden. Ik vind niet dat het compleet van de tafel moet zijn. Het blijkt wel dat mensen niet door hebben dat ze neit precies weten waar ze tegen gestemd hebben. Ze zijn bang voor de veranderingen. en vooral omdat ze niet weten wát de veranderingen zijn. Het volk moet beter geinformeerd worden. Nu was het gelijk al zonder veel info te hebben een voor en een tegen kamp. zonder dat de info was doorgedrongen, en het ene kamp infecteerd mensen met gedachtengoed, en het andere volk doet precies hetzelfde. en de zwevende kiezers kiezen voor veilig. en voor geen verandering.

18. Ik kan eigenlijk ook niet kiezen tussen wat, het interesseert me eigenlijk niet. Maar ik wil wel weten waarom mensen 'Ja' of 'Nee' stemmen.

19. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Oftewel: de Nee-stemmers kunnen niet helder denken?
    Vind het een beetje triest dat voor - of tegenstemmers nu dom wordne genoemd of bla bla bla. Respecteer gewoon elkanders stem. Mijn god

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Daar ben ik het helemaal mee eens!
    Zo hoort het idd ook. Respecteer de mening van een ander.

Deel Deze Pagina