1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Europese Grondwet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blox, 14 mei 2005.

1. Ik snap mensen niet die NIET weten waarom ze ja of nee stemmen.

Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2005
  2. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik durf te wedden dat de gemiddelde Ja-stemmer net zo weinig van de inhoud van de grondwet weet als de gemiddelde Nee-stemmer. :{

3. De enige reden waarom mensen nee stemmen, is om de val van het kabinet.

Balkenende is dom omdat hij op Harry Potter lijkt en geen charisma heeft...
    De grondwet is slecht omdat de euro ook slecht uitpakte...
    Als ik voor stem komt Turkije bij de EU...

Allemaal ideeen die in koppies van mensen spelen die alleen maar naar SBS6 kijken.

Heeft iemand enig idee wat de grondwet eigenlijk is? Doe de test op www.referendumwijzer.nl Ik weet bijna zeker dat je het overal mee eens bent en je uitslag rond de 60% zit. Toch zal iemand met een laag IQ tegen stemmen (ondanks een 'ja' advies). Dat noem ik gewoon dom. Stem dan gewoon niet als je er niets van af weet.

Het kabinet had nooit een referendum moeten houden over een onderwerp waar niemand iets van af weet. Had dan een referendum gehouden over de Euro. Dat is nog wel te begrijpen. (voor de euro had toendertijd iedereen 'ja' gestemt overigens.

4. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja logisch hé, referemdumwijzer is gemaakt door de JA-stemmers dus het is vrijwel onmogelijk om nee te krijgen.

5. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat idd véél ja stemmers niet weten waar ze over stemmen. Maar een groot gedeelte van de nee stemmers die stemmen omdat ze niet weten wat veranderd. en bang zijn voor de verandereingen. en nu hebben ze het over het algemeen goed. en als ze zo die verhalen van doemdenkers horen dan stemmen ze tegen, kan je beter bij het oude blijven.

de nieuwe regels heb je een kans dat het goed gaat. De oude regels blijft alles precies hetzelde, dat denkt iedereen van de nee stemmers die het niet weet en er bang voor is.

Ook al gaat dit ook niet helemaal op.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Jij bestempelt de neestemmers als dom , maar het spijtige is dat jij véél dommer bent dan deze mensen uit je reactie op te maken.
    De referendumwijzer is zo gemanipuleert dat je meestal bij ja uitkomt , niet moeilijk als je weet van wie dit initiatief komt.
    Feit is en blijft dat de regering het heeft nagelaten om de bevolking tijdig en volledig de essentie van de europese grondwet uitgebreid aan de bevolking uit te leggen .
    Aan je woonplaats en avatar te zien , behoor jij tot een minderheid die financieel niets tekort heeft ongeacht wat er gebeurt met de nederlandse economie aangezien ze toch geld genoeg hebben.
    Maar de meerderheid van de neestemmers, de dommerikken volgens jou dus , moeten elke dag hard werken voor hun boterham en deze mensen voelen zich bedreigd omdat de europese grondwet nadelig is voor nederland en zijn economie zodat er mensen zijn die op langere termijn moeten vrezen voor hun baan.

7. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    @Bill Gates 1986
    *vervolg op svennies:Ten tweede je heb nog steeds geen andwoord gegeven op mijn vraag.
    Noem dat 1 + politieke reden waarom mensen Ja zouden moeten gestemd hebben?

/EDIT:
    De reden van de meeste mensen die JA hebben gestemd is:
    1. Ik weet niet waarover je grondwet gaat dus ik vertrouw er op dat mensen in dat mileu het wel weten waarover het gaat.

Laatst bewerkt: 2 jun 2005
  8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Yep , en dat zouden dus in de ogen van deze gast de slimme mensen zijn , met wie hij zich graag ophoudt , terwijl hij echt niet weet waarover hij spreekt, zijn echo hier op het forum is het woord dat zijn vader heeft gesproken .

9. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    De meeste mensen zijn papagaaien.....

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Idd, de manipulatie druipt van die stemwijzer af. Nee, dan ben je lekker lekker slim als je daarop vertrouwd. Maarja, Bill Gates 1986 komt uit Wassenaar, dus hij is hoogbegaafd en heeft een zeer hoog IQ, dus hij weet waar hij over praat.

De rest van xbw en Nederland weet dat niet. Laten we anders Bill Gates 1986 minister president maken? Aangezien hij zo slim is en de rest van Nederland dom.
    Tja, dat heb je als je uit Wassenaar komt. |:-

Het merendeel van de Ja stemmers weet idd eigenlijk ook niet waarom ze ja stemmen. Het merendeel zegt ja te stemmen, omdat hun politieke partij Ja stemt, en die mensen hebben er volgens hun verstand van. Niet echt slim om in dit gevoel een politicus te vertrouwen.

Ten eerste, de regering geeft een Ja advies. Een ADVIES. De bevolking hoeft zich daar niet aan te houden, ze bepalen zelf wat ze stemmen. Dat is dus niet dom, dat is een eigen mening hebben.

Ten tweede, wie ben jij om te zeggen dat mensen niet moeten stemmen als ze er niets vanaf weten? Iedereen vanaf 18 jaar heeft een stemrecht. Dat betekend dat iedereen van 18 jaar mag stemmen. Het is compleet aan hun of ze gaan stemmen, en het is compleet aan hun of ze voor of tegen stemmen.
    Ookal stemt iemand tegen de grondwet omdat hij Balkende niet mag, dan is dat zijn goed recht. Zoiets heet DEMOCRATIE

Dat jij iedereen dom vind omdat ze tegen hebben gestemd en hun uitmaakt voor lage opgeleide mensen en mensen met een laag IQ, zegt meer iets over jouw als persoon. Volgens mij minacht jij de rest van de bevolking die niet uit zo'n plaats als Wassenaar komen. Walgelijk gewoon.

Laatst bewerkt: 2 jun 2005
  11. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kon het niet beter gezegt hebben. _O_

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hahaha, je geeft aan dat je de nee-stemmers zo verschrikkelijk dom vindt, maar blijkbaar heb je zelf ook nog niet echt het licht gezien :D. Natuurlijk zullen er mensen om deze reden nee gestemd hebben, maar om ze nou allemaal over één kam te scheren is een beetje kort door de bocht. Maar ja, niet tegen je verlies kunnen blijft moeilijk 8). Ff een advies, klim achter je xbox-live en ga een potje moto gp'en, kan je wellicht winnen van een domme nee-stemmer, ben jij ook weer blij O-)

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk niet dat ie kan winnen van die nee stemmer. Want die heeft zijn opleiding niet afgemaakt en die is werkeloos. Dus hij heeft de hele dag de tijd om Moto GP te oefenen. Moet ie wel een xbox + moto gp en live kunnen betalen natuurlijk en hij moet wel weten hoe zijn xbox werkt en de controller kunnen begrijpen, want hij heeft tenslotte zijn opleiding niet afgemaakt, is dom en is werkeloos.
    Dat is namelijk het profiel van een nee stemmer volgens Bill Gates 1986.

14. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    En analfabeet 8)

*sorry grapje*

Maar hou nou eens op met: alle nee-stemmers zijn laag opgeleid. Alle ja-stemmers weten niet waar ze over stemmen. Damn. De uitslag is bekend en we moeten maar zien hoe het verder gaat

15. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Zorg er voor dat de discussie zich niet op één persoon gaat richten en respecteer elkaars mening.

16. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    nederland heeft nee gestemd maar goed ook de nederlandse grondwet werkt al ik weet niet hoelang goed en nu moet die worden veranderd/???

17. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    EN WAT IS DE REDEN DAT NIET AL TE VEEL MENSEN ER IETS VANAF WETEN? OMDAT ZE HET VERDOMME GEWOON NIET DUIDELIJK UITLEGGEN EN ALLES STIEKEM DOEN....

18. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Tijd dat ik me ook maar even in de discussie meng.

Ik ben uitermate verheugd met het feit dat het Nederlandse volk in zulke grote getalen heeft tegengestemd. Ook ik heb mijn nee keihard mee laten tellen. Even wat argumenten weerleggen:

* Ik heb tegengestemd, maar ben hoogbegaafd, hoe verklaar je dat?
    * De reden dat de kaksteden zoals Bloemendaal, Abcoude etc. voor hebben gestemd, is omdat de meeste mensen in die gemeenten liberaal zijn. Economie is voor hen het belangrijkst. Daar is de Europese Grondwet ideaal voor.
    * Dat gemeenten zoals Urk en Staphorst tegen stemmen in zulke grote getalen is ook vrij logisch: dat zijn allemaal mensen die zwaar gereformeerd zijn. Uit geloofsoverwegingen stemmen die tegen.
    * Nederlanders krijgen voor het eerst de mogelijkheid zich uit te spreken over Europa. Veel dingen zijn achter onze rug om gegaan (euro anyone?). Hier is menig Nederlander niet bepaald gecharmeerd van. Het is ook een soort stem tegen de huidige gang van zaken.
    * Iedereen heeft ruim de tijd gehad om een mening te vormen over deze kwestie. Ikzelf heb de hele Grondwet nagelezen op internet en ben daarna tot de conclusie gekomen dat het allemaal niet zo rooskleurig is als dat door menig 'onafhankelijke' commissie wordt beweerd.
    * Indirect zou een ja voor de Grondwet ook te maken hebben gehad met Turkije. Turkije is, zodra het toetreedt, het land met de meeste inwoners. Hierdoor krijgt Turkije meteen in verhouding de meeste macht, als de nieuwe Grondwet zou worden geaccepteerd door Nederland.

Zo, dat wilde ik even kwijt.

19. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De Europese Grondwet is geen grondwet zoals wij die hebben. Het is gewoon een verdrag waarin staat hoe alles in de EU geregeld wordt. Hij vervangt de onze niet.

20. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Nederlands stemt tegen...... beetje jammer.

Zelden is natuurlijk zo slecht een campagne opgezet, maar het feit dat zo weinig Nederlanders nu daadwerkelijk weten waar het referendum om draaide is gewoon bespottelijk.

Ik heb nu al meerdere malen kreten gehoord en gelezen zoals: "economisch gaan we erop voor/achter -uit" of "anders komt turkijke erbij" of (de mooiste) "ik ben tegen Balkenende en dus tegen dit referendum". Wat een grote onzin, het hele referendum draaide om het feit dat Europa om een democratischere wijze te besturen zou zijn. Beslissingen zouden centraler genomen kunnen worden en daarmee zou de Europese Unie zijnde meer vorm krijgen.

Daarnaast zou de EU een centrale voorzitter krijgen, zodat er niet constant gecirculeerd zou worden en dit zou het beslissingen nemen alleen maar vereenvoudigen. Verder zou de EU centraal manschappen kunnen uitsturen op Vredesmissies, zodat we dit niet per land allemaal apart gingen doen, kortom het zou georganiseerde worden.

Ronduit dom dat de politiek zulke dingen bij het volk neerlegt, puur om het feit dat ze (de voorstanders in de politiek) geen normale campagnes kunnen opzetten om het volk te informeren en te helpen bij een, volgens mij, juiste keuze.

Ik heb dus ook Ja gestemd. Anders kunnen we net zo goed het EU gebeuren er compleet uitgooien als we als EU zijnde niet normaal een besluit kunnen nemen.

Dus.... Back to square 1

Deel Deze Pagina