1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Europese Grondwet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blox, 14 mei 2005.

1. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Het is gewoon een verdrag inderdaad. Het wordt tijd dat er wel een Europese Grondwet komt. Waarin geregeld wordt dat de Europeanen direct de Europese regering kunnen kiezen, die zelfstandig kan opereren. Niet langer de landelijke regeringsleiders die om een tafel gaan zitten. Verder nog wat dingen als grondrechten, scheiding van machten, dat soort zaken erin, en verder niets. Geen 250 pagina's vol specifieke regels en regeling, inclusief details en uitzonderingen. :{

Ofwel, tijd voor democratie, en een daadwerkelijke grondwet.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben ik helemaal met je eens!

3. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een alleen een gegeven dat hoog opgeleide mensen in een hoger percentage 'Ja' hebben gestemd, dan de lager opgeleiden. Maar zoals je ziet, ook hoog opgeleide mensen kunnen ernaast zitten

Slaat helemaal nergens op, economie heeft niks, maar dan ook niks met dit referendum te maken. Het gaat om democratische regelgeving in Europa, besluiten die sneller en effectiever genomen kunnen worden.

Klopt.. vaak zijn ze ook te naïef om verder te kijken dan hun eigen neus.

Dat is dus juist de bespottelijkheid aan dit alles, mensen gaan zich afreageren op wat volgens hun anders had gemoeten in het verleden. Het is weliswaar slecht dat de politiek zo slecht de publieke opinie peilt, maar dit alles mag nog geen reden zijn om 'Nee' te stemmen.

Heel Nederland is ontzettend slecht geinformeerd over het referendum en over hoe te stemmen, de mislukte "Ja-campagne" voorop. Er is gewoon een te grote kloof tussen burger en de politiek, tijd voor wat tussenschakels?

Dit slaat dus helemaal nergens op, zelfs al zou er een nieuwe grondwet komen, wat er dus niet komt, dan nog zou het niet raar mogen zijn dat Turkije iets meer invloed had. Waarop burgeraantallen van een dergleijke grote negeren, Nederlanders hebben op een één of andere manier nog een vorm van Islam/Turkenhaat in zich, heel ouderwets.

Maar er zou helemaal geen nieuwe Grondwet komen, alleen een vedrag die democratisering mogelijk zou maken.......

4. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik toch altijd zo raar heh.. Dat veel nee-stemmers belachelijke redenen hebben om nee te stemmen (vind ik zelf ook) vind jij een argument om vóór te stemmen?? :confused:

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@XiroKe , dat deze discutie zich momenteel op één persoon richt , heeft hij namelijk aan zichzelf te danken .
    Dat hij zichzelf hoog boven de rest van nederland voelt staan , daar kan ik best mee leven , maar dat hij de meerderheid van de nee-stemmers uitmaakt voor dommerikken , dat gaat mij te ver , gewoon omdat hij géén enkel argument geeft om voor te stemmen .
    De neestem van nederland aan de europese grondwet valt simpel terug te brengen op het feit dat toen de euro in ons leven kwam wij allen hier in belgie en nederland een reeks besparingsrondes moesten ondergaan om onder de maastrichtnorm van 3% tekort op het bnp te halen .
    Belgie en nederland zijn hier tot volledig in geslaagd , er was toen in beide landen géén tekort meer , maar een overschot op het bnp , alhoewel daarvoor in belgie zware offers zijn gebracht door de werkende bevolking om die norm te halen.
    Vervolgens kregen we de nieuwe munteenheid de euro , en de politici van onze beide landen zeiden keer op keer dat het leven niét duurder zou worden .
    Maar wat bleek vervolgens , zowat alles wat er in onze landen te koop is ging in prijs omhoog , door de creatieve middeltjes zoals eerst prijzen verhogen om ze dan gemakkelijker te kunnen overzetten in euro .
    En de overheid liet maar begaan zodat het leven ongeveer 6 a 8 % duurder werd .
    Niemand mag nu meer verdienen volgens de regering dit om de loonkost op concurrentiepeil te houden zodat we onder de 3% norm van maastricht kunnen blijven , enzodoende halen belgie en nederland dit probleemloos ,en vermijden we dat onze landen een boete krijgen voor het overtreden van de norm.
    Wat blijkt later , frankrijk en duitsland halen hun norm niet , en wat doet de europese gemeenschap , juist de regels die voor ons gelden , overtreed ze door frankrijk en duitsland een uitzonderingsmaatregel geldend voor enkele jaren toe te kennen , en dit opdat ze bij de grote jongens in europa zijn.
    Europa is voor de modale burger een monster zonder gezicht , dat alleen maar regeltjes en wetten aan de bevolking wil opleggen , zonder dat de bevolking een degelijke communicatie met dit instituut heeft.
    Daarbij is het algemeen bekend dat de europese economische raad een geldverslindend monster is dat bol staat van de corruptie en machtsmisbruik.
    En zo iets moeten de mensen hun vertrouwen schenken , ze moeten dus volgens gastjes zoals billeke hun jastem geven , zodat die logge bureaucreatuur nog méér regeltjes en eisen kan opleggen .
    Deze europese wet bevoordeelt de grote landen in europa en de kleine landjes zoals de onze worden in het verdomhoekje geduwd , indien deze wet erdoor komt zullen de economische activiteiten van hier beginnen verschuiven naar de lageloonlanden van europa en dan blijft er hier een sociaal kerkhof achter.
    Rijke gastjes zoals bill gates 1986 die geen geldzorgen kennen door hun afkomst zullen dit niet kunnen begrijpen dat de angst van een ondoorzichtig europa gekoppeld aan een economische terugval waar de werkende bevolking het grootste slachtoffer is voor de mensen de grootste reden is om een nee-stem uit te brengen. :cool:

edit: Ik wil hier alle nederlandse mensen die tegen de grondwet gestemd hebben héél graag bedanken uit het diepste van mijn hart , jullie zijn geweldig , dank zij jullie heeft mijn nee-stem die ik als belg niet mocht geven toch meegeteld , dank u allemaal , svennies. _O_ _O_ _O_

Laatst bewerkt: 2 jun 2005
  6. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Juist ja..... regeltjes, wetten? Het gaat erjuist allemaal om dat dit versimpeld zou worden. Nogmaals, het nee stemmen is alleen een reactie op de grote kloof tussen politiek en burger.

Ook dat geblaat over economische nadelen, is allemaal onzin. Jammer om te zien waar de politiek hard gefaald heeft om de burger in te lichten waar het nu werkelijk allemaal over ging.

Overigens ben ik geen rijk Wassenaar kindje en ook een heleboel Ja stemmers hadden geen idee waar het nu over ging.

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je überhaupt wel eens de Grondwet gelezen Lucca? Het lijkt er niet op namelijk. Veel dingen die er in staan hebben te maken met samenwerking op ECONOMISCH niveau.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Juist ja , ik wacht nog altijd op een écht argument weet je, en niet die onzin die je nu schrijft.
    Met europa heeft men destijds een monster gecreéérd , en dan nog eentje zonder gezicht , dat altijd maar wetten en regeltjes oplegt en meer geld nodig heeft om het circus draaiende te houden .
    Toen de europese unie nog met 9 leden was , wel toen had men van zo een grondwet werk moeten maken , dan zou die grondwet er toen wel doorgestemd zijn .
    Nu wil men holderdebolder , een grondwet ineenflansen en door de mensen hun strot te duwen onder het motto " het is goed voor europa en dus is het zeker goed voor jou " terwijl alle mensen nog bijlange niet zijn vergeten dat tijdens de invoering van de euro ook gezegd werd " geen zorgen alleen de naam van de munt veranderd evenals zijn waarde , maar het leven gaat zéér zeker niet duurder worden".
    En juist de invoering van de euro heeft het leven een flink stuk duurder gemaakt.
    De laatste 20 jaar is het altijd zo geweest dat de politici van alles en nog wat beloofden aan de bevolking , maar eens verkozen vele van die plannen gewoonweg niet uitvoerden .
    De bevolking is die leugens grondig beu en aangezien de heren wéér zeggen dat het alléén maar goed voor ons kan zijn , is al een reden op zich om hier argwanend tegenover te staan en zodoende de plannetjes van het politiek bestel te torpederen met een nee-stem.
    De europese grondwet biedt zeker voordelen , maar deze zijn gericht op de politieke wereld zelf , met onderandere een véél groter aanbod van rustige dikbetaalde met véél mogelijkheden tot het plegen van corruptie op een min of meer legale wijze , omdat de laksheid van de europese die unie toelaat dat haar ambtenaren voor elke verplaatsing naar straatsburg en vliegtuigtickets krijgt betaald en verplaatsingkosten met de wagen voor een en dezelfde reis.
    Te tweede is de europese grondwet héél vriendelijk tegenover de werkgevers die nu zonder veel last hun productie-eenheden kunnen verkassen naar een lageloonland binnen de europese unie.
    Er wordt maar weinig gezegd ten bate van die gene die de grootste financiele last in de europese unie draagt . namelijk de arbeider aangezien de grondwet gaat toelaten dat de amerikaanse toestanden hier ook zullen toegelaten worden door afbraak van sociale bescherming van de arbeider, géén vaste loonbarema's meer doordat de arbeider met het bedrijf zelf over zijn uurloon en werktijd moet onderhandelen , en bijgevolg de arbeiders hoe langer hoe minder zullen verdienen omdat hun werkgever hen kan ontslaan zonder geldige reden en daarvoor een goedkope werkkracht in dienst kan nemen , ja voor zulk europa is een nee-stem echter wel degelijk gepast.

9. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat er tenminste nog iemand is met een beetje gezond verstand, en het is nog een Belg ook :eek: (niet tegen jou bedoeld hoor svennies ;))

10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Juist, daarom heb ik ook dit erbij gezegd..

Oftewel zeik elkaar niet af. Voor de duidelijkheid, elkaar dom noemen behoort daar ook toe.

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Maar het begrip dom kwam alléén van zijn kant , het gaat erop dat hij zichzelf superieur voelt tegenover de andere mensen hier , en nu de stemming niet was wat hij gehoopt had wil hij verklaren dat de laagopgeleide nederlanders dom zijn omdat ze tegengestemd hebben.
    Terwijl hij één ding vergeet , en dat is dat die zogenaamde domme nederlanders wel voor de welvaart van het land zorgen door hun arbeid en dat dank zij hun noeste ijver en werklust de industrielen hun miljarden winst per jaar verdienen op de rug van hun werkvolk.
    Het lijkt me dat het paard in zijn avatar wellicht meer verstand blijkt te hebben dan hijzelf , voor zover die ruiter hem moet voorstellen.
    Hij heeft me tot op heden nog niet één goed argument kunnen geven waarom er volmondig ja zou moeten gestemd worden.
    Ik heb mijn posts hier altijd van méér dan voldoende argumenten voorzien , en dit zonder dat ik buiten de grenzen van het welvoeglijke ben moeten treden. :cool:

12. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Svennies, duidelijker kan ik het niet maken dus ik weet niet waarom je erop door gaat.. :{ Ik zeg hierover niets meer, tenzij ik zie dat de 'discussie' uit de hand loopt.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Gewoon omdat je de verkeerde woordkeuze gebruikte , je zei " zeik elkaar niet af" en dit terwijl er maar in één richting op werd gezeken en die richting was van zijn kant op naar de rest van nederland neer.
    Ik ben dan géén nederlander , maar wel een belg en misschien géén slimme , maar dan toch ene met een sterk rechtvaardigheidsgevoel.
    Het gaat er bij mij om dat je de meerderheid niet zomaar kan uitmaken voor het vuil van de straat gewoon omdat ze tegen jou gestemd hebben.
    En nu kom ik nog met een extra argument, en dat is wij belgen ondervinden in ons eigen klein landje met 3 gewesten en talen al zoveel moeilijkheden om dit landje van een vliegescheet groot te besturen onder voortdurende communitaire ruzies over taalstrijd in de gemeenten rond brussel , en de miljardenstroom naar wallonie.
    Als ik dit in eigen land zo bekijk , wel dan houdt ik mijn hart vast dat een véél grotere verscheidenheid aan talen en culturen gezamelijk europa moeten besturen zonder dat daar op middellange termijn een gigantische ruzie van gaat komen.
    en off-topic: Je mag zeggen wat je wil ,sterker nog is dat ik erop sta om je commentaar te horen , die discutie blijft bij mij niet hangen hoor , even goede vrienden :+

Edit: ik probeer om hier geen loze posts te plaatsen , en mijn argumenten zijn méér dan steekhoudend plus dat ik nog een groot voordeel heb, namelijk dat ik véél ouder ben en bijgevolg al véél meegemaakt heb, eigenlijk al te veel zelfs om zomaar zonder nadenken achter onze heren politici te lopen.

Laatst bewerkt: 4 jun 2005
  14. gabb

gabb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    af·zei·ken (ov.ww.)
    1 [inf.] (iem.) onbehoorlijk belachelijk maken, voor schut zetten => afkraken

dom2 (bn.)
    1 beperkt van verstand => bête, dommig, hij heeft het buskruit niet uitgevonden, hij is niet wijzer, oenig, onbenullig, onnozel, simpel, stom, suf, sullig; <=> slim

m.a.w. door iemand of een groep dom te noemen ben je inderdaad iemand aan het afzeiken! Zo vat ik het op! Dat daar dus op gereageerd wordt is geen afzeiken, vooral niet de reacties die worden gegeven want die bevatten argumenten. Dit in tegenstelling tot het stuk over mensen die nee stemmen en dus dom zijn!

Dus! zo is het!

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het is momententeel dikke ruzie tussen belgie en nederland in verband met de stemming op de europese wet.
    De belgische ambassadeur in nederland wordt op het matje geroepen door de nederlandse minister van buitenlandse zaken ben bot,mooie naam trouwens , daar kun je géén scherpe uitspraken van verwachten. :+

Het zit zo dat in het laatste nieuws de vld' er karel de gucht nogal hooghartig heeft verklaart dat balkenende en zijn regering de europese grondwet slecht verkocht hebben aan hun landgenoten. hij zei " dat tart toch elke verbeelding".
    En hij zei er nog bij " ik en verhofstadt hadden het anders aangepakt".
    Sure jongens , hier hébben ze het anders aangepakt , héél zeker weten .
    Hier is helemaal niéts over de grondwet gezegd , en viel er nog minder over te lezen , en nog véél minder over te stemmen.zij hebben hem wél goedgekeurd zonder inspraak van de belgische bevolking en als de rest van europa hem afkeurt dan staan onze slimme jongens voor aap.

Nou zegt hij nog het volgende "plots stond de massa daar achter een extravagante relnicht , een dandy met afwijkende opvattingen met een bentley met chauffeur", ja jongens net alsof karel zelf achter zijn stuur zit als hij met zijn porsche cayenne naar brussel tuft.
    En hij vervolgt met " daarna kiest de massa voor jan peter balkenende , een mix van harry potter en brave stijfburgelijkheid , een man waar ik géén spoor van charisma kan in ontwaren. en toen had je de moord op van gogh waarna plots die vreemde geert wilders met zijn rare kapsel populair werd".
    Jaja ik zal het maar als eerste zeggen voordat jullie losbarsten , omdat ik jullie allemaal mag " wie denkt die karel de gucht wel dat hij is , hij krijgt zijn eigen land nog niet op een fantsoenlijke manier bestuurt , en zou best zwijgen over wat er in zijn buurland gebeurd. :+

Laatst bewerkt: 6 jun 2005
  16. Ik zei een aantal posts geleden dat de hoogopgeleiden voor stemmen. Ik kan het nu bewijzen:

Wassenaar: VOOR

Stemdistrict

Raadhuis de Paauw*

598 voor

328 tegen

79,78% opkomst

Bloemcampschool *

789

314

77,57%

BC Charlottestraat *

309

405

67,32%

Van Ommerenpark 2000 *

707

326

1033

79,91%

Ridderhof *

638

377

1015

76,83%

Sophiekehuis *

396

384

780

64,08%

Herenwegschool *

436

353

789

68,92%

Den Deylschool *

468

357

825

74,68%

Duinstede

476

451

927

72,45%

Wethouder Huibregsteschool

282

397

679

65,99%

Gemeentekantoor

356

490

846

63,31%

BC Oostdorp

227

503

730

62,43%

vm Bellesteynschool

340

426

766

69,06%

Bruintje Beer

426

689

1115

65,31%

Totaal

6448

5800

12248

70,58%

* gebieden waar hoog opgeleiden/ rijke wonen

17. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Wat ben je toch een lekker knulletje, beetje dom en waarschijnlijk pappa-napraterig.
    Ik heb toch een redelijk hoge opleiding (HBO) en werk op een plek waar iedereen minimaal HBO-opgeleid is en toch heel veel tegenstemmers, waaronder ik ook.....wat voor excuus heb je nu? ik ben hoogopgeleid en toch dom? of heb ik geen geld?
    Je hebt een vreemde manier om feiten met elkaar te vergelijken. Het enige wat ik kan verzinnen is dat wassenaar altijd regerings gezind is geweest (zolang de vvd in de regering zit) en dat ze daarom klakkeloos de regering hebben gevolg, zonder er goed over na te denken, of iig alleen maar aan zichzelf te denken.

18. Jou argument is een steekproef en niet representatief.

Mijn bewijs is een vraag die door 78% van de hele bevolking van Wassenaar is beantwoord.

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    dus wassenaar is representatief voor heel nederland...ik snap niet zo goed wat je wil bewijzen. Zijn er buurten in Wassenaar waar ze onderzoek hebben gedaan en daar is uit gekomen: Nou... in deze wijk wonen alleen domme mensen, want ze hebben tegen gestemd, of ze hebben geen geld.....ik snap niet goed hoe je intelligentie koppelt aan een voor of tegenstem.....ik persoonlijk vind dat heel erg eng (als in de zin van kortzichtig en beangstigend). Eigenlijk zeg je hiermee dat je een übermensch door jezelf boven anderen te plaatsen.

20. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Wassenaar is ook absoluut niet representatief voor de hoogopgeleide bevolking van nederland. Slechts voor het kakkerige, arrogante deel ervan misschien. :{

Van de hoogopgeleiden heeft ook 51,6 % tegen gestemd. Fok! is nu offline, maar zodra die weer online is dan zal ik hiervoor met een bron komen. :{

edit:
    [plaatje]http://www.nu.nl/img.db?534952+s(350!x228!)[/plaatje]

Dan nog iets, wat moeten wij met de uitslagen van de verschillende stembureaus?

Laatst bewerkt: 5 jun 2005

Deel Deze Pagina