1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Europese Grondwet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blox, 14 mei 2005.

1. :+
    Dus mensen die voor stemmen zijn een ubermensh :confused:

Ik heb nooit gezegd dat ik intelligent ben. Dat zijn jou woorden. Ik heb alleen gezegd dat mensen die tegen stemmen dom zijn. Als ze zich verdiept hadden in de grondwet, dan waren ze voor. Mensen die zich niet verdiepen en iets doen waar ze niets van af weten, zijn ook dom.

Ik vind een referendum toch iets meer representatief dan de manier waarop jij tot de conclusie gekomen bent gekomen dat heel het volk tegen is. hoe ben je ooit op het HBO terechtgekomen?

Wat moet ik dan zeggen... mensen die tegen stemmen zijn slim? Ik respecteer hun keuze maar persoonlijk vind ik het dom.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2005
  2. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je respecteert ook echt iemand zijn keuze door hem dom te noemen... :{

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    heb ik ook nooit gezegd, want dat is niet :+

mmmm....waar slaat dit op? en waar haal je dit vandaan?

sterker nog...ik ben alweerafgestudeerd +)

Als laatste wil ik nog zeggen dat door je manier van spreken het lijkt alsof je jezelf beter vind dan anderen, oftewel je kijkt neer op andere mensen....en ik heb absoluut niet gezegd dat mensen die voorstemmen übermenschen zijn...lezen is ook een vak....

4. Jij wel dan?

Uit jou teksten

Wat heeft dat er mee te maken?

Wat heeft dat met de grondwet te maken?

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    verkeerde topic, sorry.

Laatst bewerkt: 5 jun 2005
  6. @ wouter 87

Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt. Thanks

7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Echt de domste opmerking van het hele topic, chapeau. Wanner besef je nou toch eens dat mensen HET OOK NIET EENS KUNNEN ZIJN met jou, terwijl ze wel verstand van zaken hebben.
    De enige conclusie die je uit de uitslag van het referendum kunt trekken, lijkt me dat het overgrote deel van de nederlandse bevolking tegen is. :{

8. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Laat Bill maar lekker....Zeggen de woorden zo koppig als een geit jou trouwens iest?

9. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    koppig als een ezel dacht ik.

Wat vinden jullie dat we nu moeten doen? Géén grondwet of een aangepaste grondwet??

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind dat er wel duidelijke afspraken gemaakt moeten worden, en dat de grondwet zoals deze gepresenteerd werd op een paar punten aangepast moet worden. Ook ben ik van mening dat in Nederland eerst een hoop moet verbeteren voor ze aan schaalvergroting gaan beginnen en dat ze het volk veel meer moeten betrekken bij Europa en openheid van beslissingen zodat het meer gaat leven. Dat was wat mij bij het referendum tegen de borst stuitte, dat tot nu toe alles zonder noemenswaardig overleg is gegaan en dat we nu wel mogen stemmen.....is op zich een goede ontwikkeling, maar dat ze niet de kans aangrijpen om het dan ook goed uit te leggen en de grondwet heel clean te presenteren in de zin van : het was zo<> het wordt zo...vorm nu je mening maar.....het leek nu wel een kleuterklas met hun welles nietes...

11. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Compleet nieuwe grondwet van de grond af opbouwen.

12. En dan weer afwijzen...

Dan maar geen grondwet.

Wat mij betreft stapt Nederland uit Europa en wordt alles weer zoals het was. We krijgen er niet genoeg voor terug.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2005
  13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Een grondwet die kan werken en niet afgewezen zal worden , moet ontworpen worden op basis van gelijke inspraak tussen alle landen , in plaats van de grote landen te bevoordelen .
    Ook de sociale zekerheid , fiscale en para-fiscale lasten moeten onder die wet vallen om de landen tot gelijk niveau te laten komen , en aangezien hier gigantische verschillen zijn tussen de europese landen onderling zal men hier eerst nog véél werk aan de winkel hebben om dit min of meer gelijk te schakelen .
    Dit geldt ook voor de loonnormen , in west-europese landen zijn er vaste loonnormen
    voor elk beroep , maar die zijn zéér hoog in vergelijking met de oost-europese landen van de unie ,dus zou er hier ook een gelijkschakeling moeten komen , zoniet dan zou er wel eens een groot deel van de economische activiteiten naar de oostelijke regio's van de europese unie kunnen verschuiven .
    De europese unie moet meer openheid tegenover haar onderdanen hebben , en deze mede laten beslissen over europese zaken door middel van referenda .
    Als men iedere europese burger voorziet van een electronische indentiteitskaart en men plaatst in de grotere steden en dorpen automaten waarop je de referenda kan oproepen om te stemmen , zal de burger meer inspraak krijgen omdat zijn afgevaardigden hun beslissingsrecht in de europese raad moeten gebruiken afhankelijk van de uitslag van het referendum over dat bepaald punt.
    Als men duizenden geldautomaten kan installeren , kan men dit ook voor stemautomaten , en wordt de modale burger automatisch meer betrokken bij de europese politiek , iets wat nu de ver van mijn bed show is.

14. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Luxemburg heeft trouwens voorgesteld dat Nederland minder gaat betalen aan de Europese Unie. Hoe zouden ze op het idee zijn gekomen dat Nederland ontevreden is dan?? :cool:

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Goed. Minder betalen. Komt het volgende geniale plan van de Europese Unie: Nederland moet de btw van kapperszaken e.d. weer omhoog gooien. :confused:

Nee, Nederland mag niet zelf haar belasting bepalen, dat moet de EU natuurlijk doen!

Fijne zaak.

Bron is wel de Telegraaf...

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Moeten jullie het volgende linkje is lezen.
    Het gaat over de europese grondwet, waarschijnlijk komt er géén nieuw referendum meer om over die grondwet te stemmen.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_370249.html?wt.bron=hlnBottomArtikels.

Nu gaan ze zogezegd eerst beslissen of er al dan niet een nieuw referendum gaat komen.
    Of dat de nederlandse regering zelf de grondwet gaat ratificeren zonder inspraak van de burgers, net zoals ze in belgie hebben gedaan....

17. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kots op de europese grondwet. hoop dat nederland er nooit aan mee gaat doen.

18. Dominick

Dominick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En om al dit gezeur te vermijden, referenda en alle andere verwante volksraadplegingen (inclusief verkiezingen etc.) gewoon verbieden voor mensen zonder universitaire opleiding. Bespaart de elite, en het proletariaat veel problemen door eventuele foute beslissingen op wat voor grond dan ook.

19. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Enigzins eens, liever een filtering van mensen die geen idee hebben wat eventueel het beste voor het land kan zijn. Universitaire opleiding hoeft die niet per defenitie uit te sluiten.

20. Dominick

Dominick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee zeker waar, maar dat is denk ik de beste meetmethode voor al dan niet aanwezige intelligentie. Tenminste, heb jij enige criteria waaraan 'een mens die weet wat eventueel het beste voor het land is' moet voldoen ?

Deel Deze Pagina