1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Europese Grondwet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blox, 14 mei 2005.

1. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Juist niet..

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Juist wel. Maar goed, stem vooral tegen dan duurt het NOG langer voordat er daadwerkelijk iets constructiefs gebeurt in Europa.

3. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Tegen, een grondwet hoort duidelijk te zijn. En er horen alleen de allerbelangrijkste dingen in te staan. (Grondrechten, besturing ed). De Nederlandse grondwet bestaat uit 17 pagina's, de Europese ontwerp-Grondwet bestaat uit 248(geloof ik, in ieder geval iets in die orde van grootte). Verder wordt het tijd voor een Europese regering op basis van evenredige vertegenwoordiging, en niet meer een soort handjeklap van 2 of 3 grotere landen.

Maar ik mag niet stemmen...

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Niet dus.. de grote kunnen niks beslissen zonder de kleine landen.

5. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, ga ik stemmen voor of tegen de europese grondwet? Het is natuurlijk om belangrijk je stem te laten horen. Maarja: het stembureau is ook 2 minuten fietsen. Moeilijk, moeilijk

:+

Laatst bewerkt: 19 mei 2005
  6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dus dan gaat er helemaal niets gebeuren , dan krijgen we hetzelfde zoals nu gebeurt , dat de kleintjes de groten gaan tegenwerken waar ze maar kunnen.
    En uiteindelijk gebeurt er dan helemaal niets belangrijks meer .
    Als je nu kijkt naar wat er in de europese raad gepresteerd wordt , dan houdt ik mijn hart vast in de toekomst.
    De grootte van de europese gemeenschap is momenteel haar zwakste kant ervan , gewoon omdat er te veel verdeeldheid heerst tussen de staten onderling ,aangezien iedereen al op voorhand denkt dat hij benadeeld wordt.
    De amerikanen hebben niet liever dat het europese blok groter wordt , dan kunnen zij op hun beurt gemakkelijker twijfel zaaien bij de europese landen onderling.
    edit: het enigste dat de europese raad al gepresteerd heeft is de forse lonen die zij daar allemaal verdienen hoog genoeg te maken en de onkostenvergoedingen toe te kennen aan hun leden zonder dat er hier enige controle op is , dus het enige voordeel dat de politieke wereld geschapen heeft is dat als ze in eigen land niet meer aan de bak komen , ze via hun partij nog aan een geweldig goed betaald postje kunnen geraken in de europese raad.

Laatst bewerkt: 14 mei 2005
  7. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik mag niet stemmen, maar voor zover ik ervan heb gehoord, is het waardeloos. NL zou veel minder macht krijgen en andere landen beslissen voor ons. Als ik ergens een hekel aan heb, is het dit wel. Tegen dan maar he.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dan zullen we voor zijn hé, gewoon omdat het referendum in nederland niet beslissend is , dus wat je ook stemt, er word geen rekening mee gehouden .
    En wij belgen die anders altijd moeten gaan stemmen, wel wij mogen dit keer géén stem uitbrengen omdat onze heren omhooggevallen politiekers wéten dat we dit ala volonté zullen afwijzen.
    Hier bij ons gingen ze het brussel /halle/vilvoorde splitsing onverwijld oplossen , moest ook wel omdat dit in het regeerakkoord stond.
    Wel dit is nu verschoven tot 2007 , gewoon omdat de vlaamse politiekers de moed niet hebben om door te bijten en zich steevast laten aftroeven door de waalse minderheid en zo een dossier dat reeds 25 jaar geleden had moeten opgelost zijn nog steeds op de agenda staat.
    En ik maar bedenken dat zulk een zooitje ongeregeld europa moet mee besturen .
    En dan jullie eersteminister balkenende er nog bij , ja dan gaan we samen balken van ellende. :'-( :mad:

9. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    agjoh, bekijk het positief.

je moet altijd iets erger maken om het beter te maken ;)

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Maar als we bij wijze van spreken eerst zelfmoord moeten plegen , naja als je dood bent, dan ben je echt dood en ben je er niet meer als het beter wordt. :+

11. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    als je voor de grondwet stemt staat dat toch niet gelijk aan zelfmoord plegen?
    of begrijp ik je nu verkeerd? :+

en btw, het is ook wel heel egoïstisch van je. Als het onze volgende generatie helpt dat wij allemaal zelfmoord plegen, waarom niet? ;)
    als het dan echt beter word in nederland.

12. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Het is heel simpel. Je moet jezelf het volgende afvragen: "Wat win ik als ik nee zeg en wat win ik als ik ja zeg".
    Als je nee zegt win je niets, helemaal niets.
    Als je ja zegt, heb je je steentje bijgedragen aan de eenwording van Europa.
    Europa moet beter en efficienter kunnen werken en daar dient deze grondwet voor.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ Urty , wij belgen zijn de kampioenen van het moeten stemmen , of we willen of niet , we moeten .
    Maar in dit geval mogen we niet gaan stemmen , omdat onze omhoog gevallen politieke heren wéten dat we massaal gaan tegenstemmen.
    Wij belgen , en jullie nederlanders , wel wij vormen een kleine minderheid die niets te zeggen heeft.
    Maar weet je , wij beiden mogen best wel trots zijn op onze landjes gewoon omdat wat er nu in europa gebeurd aan ons te danken is door onze bescheiden oprichting van de be-ne-lux dat later resulteerde in de e-e-g .
    Maar nu dreigt het monster dat we toen gecreeerd hebben nu voor ons te groot gaat worden , en worden we bijgevolg opgepeuzeld .
    Wij krijgen wat we toen wilden , namelijk een groter europa, maar we verliezen onze zeggenschap in dit gebeuren omdat we als landen te klein zijn.

14. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    naja, ik heb liever een europa als geheel dan meer zeggeschap.

ik vind nu niet dat nederland zijn zeggeschap tot nu toe echt goed heeft gebruikt.

t komt er iig op neer, dat ik liever verandering zie dan dat we het houden zoals het nu is.

15. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie ook liever verandering, maar dat moet op nationaal gebied geschieden en niet op Europees niveau. Oftewel, dagdag Balkenende!

16. De Europese grondwet maakt het allemaal veel makkelijker.

Het onderwerp is té breed om er allemaal op in te gaan. Er zitten dingen bij die slecht en goed zijn. Als je nu tegen stemt dan weet ik 100% zeker dat je ook niet met alles eens bent bij de volgende grondwet.

Denk even niet aan de Euro en de economische slechte tijd. Het zijn de winkels die alles duurder maakte!

Tegen stemmen betekent alleen maar meer ellende. Dan moet alles overnieuw terwijl er bijna niets verandert. Je kunt geen grondwet maken waar iedereen het mee eens is.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2005
  17. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Het is belachelijk om voor te stemmen terwijl je tegen bent, omdat het onmogelijk is iedereen tevreden te stellen...

18. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt wel mee, het verschil is dat de huidige verdragen allemaal netjes bij elkaar komen te staan.

Fout. Het is wel degelijk de regering die het duurder heeft gemaakt. Sommige branches hebben van de gelegenheid gebruikt gemaakt en dingen 'netjes afgerond', maar als we dan ook meer euro's tot onze beschikking hadden gehad was er veel minder aan de hand geweest.

Laat ze het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.

Nee, dat kan inderdaad niet, maar je kan wel een grondwet maken waar een meerderheid het mee eens is, iets dat nu nog niet eens aan de orde is.

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Heej als grondlegger van de be-ne-lux hadden wij belgen , nederlanders en de paar luxemburgers wel een aardig woordje in de pap te brokkelen gewoon omdat we economisch gezien een steunpilaar in europa waren destijds.
    Wij hebben samen destijds het startschot gegeven voor de e-e-g toen met negen landen , en dit was voor ons ook te overzien .
    Maar nu blijven ze europa maar groter maken , altijd maar méér landen erbij zodat er alsmaar meer verschillende meningen en belangen in het spel komen
    en daarbij zijn bijna alle landen qua inwoners groter dan onze landjes zodat ons stemrecht evenredig verkleint.
    Als men dan europa toch wil één maken , dat men dan begint met de sociale voorzieningen en het belastingsstelsel overal in europa op één en de zelfde lijn te brengen , en niet zoals nu dat men wel één europa wil maar dat elke lidstaat zijn eigen belastingen mag heffen , zodat zeker wij als belgen helemaal bovenaanstaan op het gebied van de grootste belastingbetalers die er in europa zijn.
    Je moet weten dat de belgische arbeiders tot de duurste in europa behoren zuiver op het bruto loon gezien ,terwijl die dure arbeiders wat het netto loon betreft onder de middelmaat van europa belanden.

20. X Heer

X Heer SNK Playmore

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf ben 18 jaar oud en stem tegen:

-Ik wil niet dat andere landen gaan beslissen hoe wij moeten leven.

-Tevens vind ik dat ze beter de sociale zekerheden en gelijke rechten in acht mogen nemen. Denk maar aan landen als Polen, Roemenië. De EU wil met Kroatië onderhandelen, een land waar een een of andere kerel verantwoordelijk was voor een etnische zuivering. De bevolking ziet hem als een held, ze willen hem niet uitleveren aan de EU, maar Kroatië komt er waarschijnlijk wel bij. Dat zegt mij genoeg over de EU. In Polen worden de Roma (een zigeunervolk dacht ik) onderdrukt, er is niet eens een anti-discriminatie wet en die willen ze ook niet aannemen, ook dit is voor mij een signaal.

-En mensen die tegen de komst van Turkije zijn, komen met een zinloos argument dat Turkije de genocide van de Armeniërs moet erkennen. Alsof die mensen om de Armeniërs geeft :confused:

-Nederland betaald het meest aan de EU, krijgt weinig zeggenschap. Alsof dat gaat veranderen wanneer de grondwet er komt _0/

Deel Deze Pagina