ben ook een zwevende kiezer:
heb een aantal argumenten gezien bij die 10 veto's ofzo. zal daar even op reageren, want ben het lang niet overal eme eens.
We hebben nog genoeg te zeggen, er blijft een kamer voor advies. wij hebben die kamer gekozen. degene die Nederland vertegenwoordigd zal veel naar het advies luisteren van de gekozen mensen.
Ach zo heel veel zal er niet veranderen dat een grondwet niet meer te begrijpen is. nu begrijpen mensne de helft ook nog niet. maar de écht belangrijke dingen weet iedereen, niet doden, niet stelen, niet discrimineren enzo. In dat opzicht veranderd er weinig, als er grote veranderingen zijn zal je er van op de hoogte worden gehouden door tv spotjes, kranten, en andere massa media dingen worden gebruikt om alles duidelijk te maken.
Stel er mag niet meer alcohol geschonken woren aan mensen onder de 18. ik zeg maar wat. iedereen komt het te weten hoor.
Ja binnenkort krijgt elk land 1 dictator die ons land vertegenwoordigd :{
Als een volk opstandig is tegen de voorzitter van ons land, dan zal het europese parlement om de tafel gaan zitten. en eventueel een andere voorzitter voor ons land laten kiezen.
Wat is de functie van deze minister president. is het misschien net zo'n functie als de functie van J-P balkenende? deze minister president heeft weinig te zeggen hoor. [edit zinnetje verwijderd] De beslissing ligt niet bij een minister President. De beslissing wordt gemaakt door een parlement. nu is het toch ook niet zo dat als Jan Peter zegt dat we Zondag's naar de kerk moeten dat het dan moet?
dit heeft weinig met de waarde te maken. De VS is een groot land. Mensen stemmen daar omdat het het zin heeft. tuurlijk niet iedereen stemt, maar nu ook niet. Nu heb ik al zoiets van 16 miljoen mensen, dan is mijn stem wienig waard. maarja je bent niet de enige die stemt. 10.000en (miljoenen) mensne zullen waarschijnlijk met je meestemmen, zo lang je maar gaat stemmen. dat wordt bedoeld met alle kleine beetje helpen.
Grote landen kunnen dit zomaar even zeggen? ik denk niet dat je met 2 landen zo ver komt. er moet een meerderheid zijn. er moeten niet zomaar 2 opstandelingen zijn die alles maar even mogen zeggen voer de kleine landen.
De woordkeuze die je gebruikt vind ik ook wat apart, net alsof je een propaganda maakt om nee te stemmen, met wij worden een speelbal voor grote landen. beetje pessimistisch en voorbarig.
Waarom bekijk je het zo raar. je hebt hier in Nederland provincies, die doen toch ook neit aan vriendjespolitiek? oke buren kan je misschien iets sneller mee regelen dan met een provincie ver weg. omdat je er meer mee te maken hebt. Maar dit is lang niet zo in alle gevallen. Dus vriendjespolitiek valt mee. het is geen songfestival waar wij het over hebben :{
klein voorbeeldje: tijdje terug was de bedoeling om van Groningen naar A'dam een zweeftrein te laten lopen. Maarja die zweeftrein moet door Friesland, Drenthe, Flevoland en Utrecht. De Friezen zijn ten eerste al opstandig want die willen het niet, dus vriendjepolitiek is uitgesloten. maar dan heb je nog meerdere provincies, misschien willen zij dit wel, dan gaat het hogerop en wordt het besluit door het land genomen (zowieso heeft die er al veel mee te maken)
weet niet of ik het nu helemaal goed verteld heb. maar zo zat het dacht ik ongeveer.
Als je kijkt naar de VS (wat al zelfs een land is) dan zal het reuze meevallen. kijk je bijvoorbeeld naar New York. Die hoeft niet alles voor California te betalen dat in Financiele problemen zit. tuurlijk ze moeten wel een klein gedeelte betalen, omdat het in hetzelfde land is. wij ook voor het oostblok waarschijnlijk. Maar we hoeven niet álles te financieren ofzo.
En zowieso moeten we dit al doen in de EU. dus als de Oostbloklanden er bij komen moeten we zowieso al wat voor hun betalen.
De grootste onzin die ik gezien heb. Het conflict in Ierland gaat over geloof. sommige gebieden kunnen er in doordrijven. Maar denk je nou echt dat ze dan even naar Engeland zullen komen voor hun verzet?
Verzet is er in kleine gebieden. dit gaat zich heus neit escaleren tot een ware folkerenoorlog. zoals jij het nu brengt in mijn ogen.
Ook weer grote onzin. ten eerste: Nederland is in dat opzicht toch al strijdlustig kan je beter naar Duitsland of Frankrijk gaan als je dit als argument wil gebruiken, want als je tegen de oorlog was zal dit alleen maar verbeteren voor jouw.
Want die 2 grote landen die alles voor het zeggen hebben en ons als speelbal gebruiken zijn toch eerder tegen een oorlog dan wij Nederlanders :{
áls ál die argumenten van je waar zijn: waarom zouden ze er dan voor kiezen om voor bijvoorbeeld Polen te betalen, ik bedoel als je kijkt in welke shit Duitsland nu zit dan zullen ze er echt niet voor kiezen.
Maar er zullen heus niet 2 grootmachten zijn. Waarom zouden veel andere landen dan voor hebben gestemd, terwijl ze dan Frankrijk én Duitsland boven zich krijgen.
Ow sorry, alle dingen die ik aan jouw gericht hebt, richt dat maar door aan de schrijver van deze punten
ik ben er na dit berichtje te schrijven achter gekomen dat ik toch wel een VOOR stemmer ben Ga ik dus ook doen!
Laatst bewerkt: 28 mei 2005